Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 January 2011, 15:34   #1
anoniem46439
Guest

Standaard Word 2010

Sinds kort heb ik Office 2010, en snap iets niet bij Word. Als ik een nieuw document opstart, dan krijg ik de melding 'Bepaalde actieve inhoud is uitgeschakeld'. Die melding kan ik dan vervolgens wel wegklikken, maar ik vind het gewoon erg irritant.

In het vertrouwenscentrum heb ik de optie 'Alle macro's uitschakelen, met melding' aangevinkt. Maar de bellen gaan al rinkelen als ik een nieuw document aan wil maken. En dat lijkt me niet de bedoeling?

Iemand enig idee hoe ik die melding weg kan halen zonder alle macro's standaard in te schakelen?

Alvast bedankt.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2011, 16:29   #2
anoniem13291
Guest

Standaard

Vink eens "Alle macro's uitschakelen zonder melding" aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2011, 22:36   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

dat krijg je bij documenten die van internet of email komen. Melding zou niet meer terug moeten komen als je deze wegklikt en het document daarna opnieuw opslaat. Uiteraard wel weer een melding bij een nieuw document van internet. Functie uitschakelen zou ik niet doen, hij is er niet voor niks
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 16:07   #4
anoniem46439
Guest

Standaard

@ Edmoor
Dat werkt wel, had ik ook al geprobeerd, maar dan zijn alle macro's uitgeschakeld, en dat wil ik ook niet.

@ FooBar
Dat is nou juist het vreemde, ik krijg het als ik een nieuw document aanmaak, dus niet als ik een bestaand document open. Tenminste, dan krijg ik hem ook wel, maar het rare is dat ik het bij een nieuw aan te maken - en dus mijns inziens helemaal 'schoon' - document ook krijg....
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 16:22   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Ah, dan zit er waarschijnlijk iets niet goed in je normal.dotm. Als je dit bestand weggooit, zal Word het opnieuw voor je aanmaken.

Normaal gesproken te vinden in C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\Microsoft\ Sjablonen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2011, 17:02   #6
anoniem46439
Guest

Standaard

Helaas.... Weggegooid. En inderdaad maakt Word zelf nieuwe aan, maar weer met die beveiligingswaarschuwing. Wat me wel opvalt is dat het icoontje van normal.dotm een standaard Word-icoontje is, maar met een uitroepteken aan de rechterkant.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2011, 17:05   #7
anoniem13291
Guest

Standaard

Dat zelfde icoontje met uitroepteken heb ik ook voor dat bestand. Ik heb echter die melding niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2011, 17:16   #8
anoniem13291
Guest

Standaard

Als het goed is helpt deze informatie je wel naar de juiste instellingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2011, 18:56   #9
anoniem46439
Guest

Standaard

Ik kom er niet uit. Ik heb gewoon maar de optie alle macro's uitschakelen behalve die met een digitale ondertekening aangevinkt. Mocht ik een document met macro's krijgen of willen maken, dan schakel ik het wel weer in.

Ik ieder geval bedankt voor het meedenken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten