Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 February 2018, 19:52   #1
slypnir

slypnir's schermafbeelding

Standaard Scannen van het systeem

Onder windows7 zou ik (Ondanks mijn Bestaande Virusscanner) wel eens zo nu en dan eens een extra Scan op mij systeem los willen laten.

In her verleden heb ik wel eens vernomen dat men op jullie Forum vaak een zelfde setje software daarvoor er op los laten.
Ik kan me wel bv Adwcleaner herinneren, maar ik geloof of dat daar ook zo iets is van Malwarebytes?

Kan iemand daarvoor een suggestie doen welke tools ik daarvoor het beste kan gebruiken?
Met name voor het detecteren/verwijderen van PUPs, Malware, en ander soort ellende.
Ik hen al eens op het forum gezocht daarvoor, maar ik zie zo niet snel iets daarvan.
slypnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2018, 21:28   #2
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

ADWCleaner is tegenwoordig ook van Malware Bytes, maar kan nog altijd prima als aanvullende scanner gebruikt worden.
Malware Bytes was een scanner maar heeft zich inmiddels door ontwikkeld tot een volledige virusscanner.

Echter kan het nooit kwaad deze toch te installeren en eens 1x per maand met deze scanner je systeem te scannen.
Hij is dacht ik 14 dagen volledig, maar ik schakel dat altijd uit, gelijk terug naar free versie en laat hem ook niet met Windows mee opstarten, dat kun je daarna aangeven. Anders heb je 2 virusscanners draaien en dat kan vertragend werken.

ADWCleaner gebruik ik zelf uitsluitend als er echt het idee is dat er veel rommel op het systeem zit.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2018, 22:15   #3
ariespaan

Standaard

Dank voor het advies.
Adwcleaner heb ik al gedraaid, niets gevonden
Uw advies m.b.t. Malwarebytes lijkt me ook zeer zinnig, ook dat zal ik doen.
ariespaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten