Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 January 2018, 20:36   #11
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Netwerk opnieuw instellen bedoel ik inderdaad.

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2018, 09:21   #12
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Excuses. Ik heb hier een tijd niet op gereageerd. Deels om aan te zien of het goed zou gaan en deels ook vergeten (omdat het goed ging).

Het heeft een week of 5 gewerkt. Vanochtend startte ik de pc op en geen verbinding. Ook draadloos was er geen verbinding te maken. De oorzaak ligt in (een instelling van) de pc. Op de tablet heb ik namelijk wel toegang tot het internet.

@Dappertje. Bij het opnieuw instellen wordt er ook opnieuw opgestart. Opnieuw opstarten is ook wat ik nu doe en daarna werkt het. Wat is de toegevoegde waarde van het opnieuw instellen?

Ik heb gekeken naar driverupdate. Bij realtek zie ik wel een nieuwe staan (2018 ), maar als ik bij de eigenschappen van de netwerkkaart er voor kies om het stuurprogramma bij te werken (nu 10.23.1003.2017), geeft die aan dat de nieuwste /beste reeds is geinstalleerd.
Ik zie op het tabblad 'gebeurtenissen' wel staan:
Citaat:
Device PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_77281462&REV_06\04000 000684CE00000 requires further installation.
Ik heb die minitoolbox ook gevonden . Na de storing van vanochtend gedownload en uitgevoerd. Weet niet of het dan nog zinvol is (omdat het nu wel weer werkt), maar plaats de log als bijlage. Zie wel wat error-meldingen staan, maar die zeggen mij niets.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt MTB.txt‎ (39,6 KB, 7x gelezen)
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2018, 09:45   #13
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Die TAP 32 adapters zijn voor VPN en die kunnen volgens mij allemaal er uit behalve 1

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2018, 10:48   #14
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Opnieuw opstarten is ook wat ik nu doe en daarna werkt het.
Als het weer gebeurt probeer dan eens de simpelste verversing van het IP ? Open daarvoor een opdrachtprompt met Administratieve rechten (via rechtsklik) en type de volgende twee opdrachten:

Code:
ipconfig  /release
ipconfig  /renew
Werkt dat niet, wacht dan eens 10 minuten zonder iets te doen, en probeer het nog eens ?
Citaat:
Ik heb gekeken naar driverupdate. Bij realtek zie ik wel een nieuwe staan (2018 ), maar als ik bij de eigenschappen van de netwerkkaart er voor kies om het stuurprogramma bij te werken (nu 10.23.1003.2017), geeft die aan dat de nieuwste /beste reeds is geïnstalleerd.
Er staat bij je Programma's een Realtek driver. Wanneer jij in Apparaatbeheer de driver vernieuwt, zal Windows diezelfde geïnstalleerde driver bij je programma's vinden en weer kunnen gaan gebruiken, zonder dat deze ververst is.
Ik zou liever de driver-installatie in je Programma's verwijderen, en dan opnieuw opstarten, zodat Windows een standaard driver installeert. Daarna laat je Windows (eventueel, als deze zelf nog niet is gaan updaten) via Apparaatbeheer zoeken zodat deze driver hoe dan ook is ververst via Internet.

Eerst een herstelpunt maken.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 March 2018 om 11:23
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2018, 11:18   #15
Obelix71

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Die TAP 32 adapters zijn voor VPN en die kunnen volgens mij allemaal er uit behalve 1
Welke zou dan moeten blijven staan? Los dat mijn probleem op?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
de simpelste verversing van het IP
Ga ik de volgende keer doen als het niet werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Er staat bij je Programma's een Realtek driver. Wanneer jij in Apparaatbeheer de driver vernieuwt, zal Windows diezelfde geïnstalleerde driver bij je programma's vinden en weer kunnen gaan gebruiken, zonder dat deze ververst is.
Ik zou liever de driver-installatie in je Programma's verwijderen, en dan opnieuw opstarten, zodat Windows een standaard driver installeert. Daarna laat je Windows via Apparaatbeheer zoeken zodat deze driver hoe dan ook is ververst via Internet.
Dit stukje begrijp ik niet. Ik zou verwachten dat als ik bij apparaatbeheer de opdracht geef om het stuurprogramma bij te werken (en dat ik aangaf dat er automatisch gezocht mag worden, dus ook op internet), dat ook daadwerkelijke de nieuwste driver wordt opgehaald.
Uit jouw verhaal maak ik op dat ik eerst wat moet verwijderen (stuurprogramma?).
Oud 11 March 2018, 11:44   #16
erikdenhouter

Standaard

Windows heeft bij installatie een driver database op je PC geplaatst. Daar staan standaard drivers maar ook uitgebreidere versies in. Is er na controle een nieuwere versie, dan haalt Windows die op, en voegt die toe aan de database. Die Realtek installatie in je Programma's-scherm is eigenlijk de toevoeging aan de standaard database, en die staat nu dus al op je harde schijf. Deze zal niet meer ververst worden door overschrijving met dezelfde versie, Windows zal steeds die driver in zijn database vinden en gebruiken.
Dé-installeer je die driver uit je Programma's scherm, dan wordt Windows gedwongen op Internet te gaan zoeken, en niet alleen die op je PC staat te gebruiken, die is namelijk weg. Het zal hem opnieuw gaan downloaden (of een nieuwere), en dus pas echt verversen.
Het is maar een idee om eventueel ook de bestaande versie te vernieuwen.

Wanneer jij een printerdriver vernieuwt, haal je hem in eerste instantie ook weg uit je 'Programma's en onderdelen' (of hoe dat dan ook heet onder jouw Windows versie), daarmee verwijder je hem uit de database. Voorwaarde is dat het daar staat natuurlijk, dat deze via een installatie-programma daar is geplaatst.

(Het is wel zo dat Windows 10 betere mechanismes zal hebben om versies op de juiste plaats te krijgen, maar ik vertrouw er nog niet echt op)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 March 2018 om 16:33
Oud 11 March 2018, 13:51   #17
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

@Obelix: Ik heb die log eens nagekeken. Wat me op valt is dat er in elk geval wat problemen zijn via tcp met de Windows Activatie Service.
Dat hoeft niet perse een probleem te geven.

Wat ook op valt is dat er zowel over ipv6 alsook over ipv4 antwoord gekregen wordt van bepaalde aanroepen.
De ervaring leert dat dit vreemd genoeg momenteel nog wel eens tot rariteiten kan leiden.

Wat ik zou willen voorstellen is dat je ipv6 een uitschakelt en dan zien of dat tot verbeteringen leidt.

Uitschakelen via configuratiescherm -> Netwerkcentrum, dan links adapter eigenschappen wijzigen kiezen, dan rechter muisknop op je LAN adapter, eigenschappen kiezen en dan het vinkje weghalen bij "internet protocol versie 6", OK klikken, misschien nog eens OK en dan nieuw starten.

V.w.b. de drivers, als Windows geen nieuwe kan vinden dan zijn er dus geen nieuwe. Het kan wel zijn dat er dan bij de fabrikant nieuwe zijn, die niet aangemeld zijn bij Windows.
Dat kan te maken hebben met het feit dat ze bedoeld zijn voor losse kaart of dat ze nog niet WHQL gecertificeerd zijn door Windows.

Het is inderdaad wel beter deze "vers" te installeren als je een nieuwe hebt, maar gezien hij in dit geval eigenlijk goed werkt zou ik eerst kijken of het op te lossen is middels uitschakelenl van ipv6.

Zo niet, dan de driver downloaden bij je moederbordfabrikant want ik neem aan dat het de geintegreerde kaart is.
Als daar geen nieuwere driver is, dan pas van Realtek downloaden.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2018, 15:52   #18
erikdenhouter

Standaard

Dit zag ik over het hoofd, dit is er in je laatste ervaring bij gekomen, namelijk ook geen draadloze verbinding:
Citaat:
Het heeft een week of 5 gewerkt. Vanochtend startte ik de pc op en geen verbinding. Ook draadloos was er geen verbinding te maken. De oorzaak ligt in (een instelling van) de pc. Op de tablet heb ik namelijk wel toegang tot het internet.
De kans dat het dan inderdaad met IPv6 te maken heeft stijgt dan wel, en dat het de driver van je LAN adapter is is dan onwaarschijnlijk.

Dat een ander apparaat wel verbinding krijgt is overigens geen garantie dat het dan niet aan je router ligt.
Oud 11 March 2018, 20:00   #19
Obelix71

Standaard

@Erik: dat het (waarschijnlijk) niet de driver is, ben ik met je eens.
Maar die 'truc' met IP blijft wel mogelijk. Toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Wat ik zou willen voorstellen is dat je ipv6 een uitschakelt en dan zien of dat tot verbeteringen leidt.
Ga ik naar kijken. Het vervelende is dat het (vaak) een tijd goed gaat.
Wat is dan verbetering? Als het probleem zich niet meer voordoet. Dat wordt afwachten.

Ik ga die instelling aanpassen.
Zolang het (van mijn kant) in dit topic stil is, werkt het.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 11 March 2018 om 20:03
Oud 11 March 2018, 20:32   #20
erikdenhouter

Standaard

IP op die manier vernieuwen kan altijd, heeft inderdaad niks met het soort netwerkadapter te maken.

(Je kan die twee opdrachten eventueel ook precies zo in een batchbestandje zetten, dus een Kladblok bestandje met de extensie .bat, en als je die op je Bureaublad zet, hoef je alleen rechts te klikken en voor 'Uitvoeren als Administrator' te kiezen)

Als het allemaal niet lukt dan toch echt even dat IPv6 als test uitschakelen, het is je volgende zet.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten