Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 June 2017, 10:07   #1
anoniem44822
Guest

Standaard USB stick niet herkend door Android player

Voor mijn Android media player ( Android 4.4) heb ik een usb stick ( 256 gb, exFAT) gekocht om DVD films af te spelen, maar nu herkent de player de stick niet ....!!! Hij werkt wel op een PC en ook op mijn Android tablet ( Android 5.02). Is daar een oplossing voor ??? Overigens speelt een andere usb stick ( 16 gb,NTFS) wel gewoon af op de player.
Tweede vraag : Als ik een dvd via de pc wil overzetten op de stick kan dat alleen maar door de de Video TS map te copieŽren naar de stick. Als ik hem dan wil openen in bv. de tablet krijg ik een aantal VTS mappen die individueel geopend moeten worden. De film is dus in een aantal delen geknipt die steeds individueel geopend moeten worden. Als ik dit in Windows doen met rechts te klikken krijg ik de mogelijkheid via bv. de VLC player hem in een keer af te spelen.
Enig idee hoe dit opgelost kan worden ?
Groet Troef
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2017, 11:06   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Kan zomaar dat exFAT niet wordt ondersteund door de mediaspeler. Ik neem aan dat ondersteunde bestandssystemen in de handleiding vermeld staan.

En dvd's in video_ts mappen lijken dus ook al niet volledig ondersteund te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2017, 12:45   #3
anoniem44822
Guest

Standaard

Heb geformateerd naar NTFS en nu is de stick wel zichtbaar in de media player.
Maar nu blijft nog het probleem van de mappen. Is er een mogelijkheid die, zoals in Windows, in een keer af te spelen ?
.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2017, 18:17   #4
anoniem66609
Guest

Standaard

DVD omzetten naar ISO

VLC voor Android speelt ook ISO af
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2017, 18:29   #5
anoniem44822
Guest

Standaard

Okay TurboSpock en ook FooBar bedankt dit ga ik doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2017, 18:11   #6
anoniem44822
Guest

Standaard

Ik heb nog een vraag over films afspelen via USB stick.
Ik heb op mijn pc veel AVI films staan en die wil ik ook kunnen afspelen op mijn tv via een Android media player.
Nu probeer ik deze naar een USB stick (ntfs geformateerd ) te copieŽren, maar surprise surprise het afspelen vanaf de stick op de pc en via de media player op de tv gaat niet. Ik gebruik VLC dat met veel bestanden overweg kan, maar de films willen niet opstarten ...!!???
Ik hoop dat jullie ook hier een oplossing voor hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2017, 23:40   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Bedenk dat avi een containerformaat is en dat de daadwerkelijk gebruikte codec misschien niet ondersteund is.

Dit soort gezeik is precies waarom ik geen mediaspeler heb, maar een computer met Kodi aan de tv heb hangen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2017, 17:16   #8
anoniem44822
Guest

Standaard

Okay Foobar dat begrijp ik ,maar is dit op te lossen en hoe kan het nou toch ,dat AVI films op mijn pc prima af te spelen zijn ,maar op een USB stick gecopieŽrd noch op de pc noch via een media player op de tv te zien zijn ( allebei via VLC payer).
Wil je hier je hersens nog eens over pijnigen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2017, 19:52   #9
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door troef Bekijk bericht
maar op een USB stick gecopieŽrd noch op de pc noch via een media player op de tv te zien zijn ( allebei via VLC payer).
Oh, die had ik niet door. Dat moet gewoon werken, zeker op dezelfde pc. En VLC op Android moet ook zowat alles kunnen spelen. Ik zou zelf eerst eens een andere usb stick proberen, want dit is gek.

Als het NTFS is moet de grootte van de stick ook niet uit maken. Stick is wel van een gerenommeerd merk, en niet toevallig iets goedkoops uit China? Bij die Chinese troep krijg je meestal een ding van 4 MB dat zich voor doet als een die heel groot is, maar alle bestanden hebben zichzelf dan al lang overschreven en je kunt niks meer openen.
Dat gerenommeerde merken hun spul ook in China maken staat hier los van, want die worden wel goed gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2017, 12:32   #10
anoniem44822
Guest

Standaard

Ja het probleem moet wel in de stick zitten. Kennelijk gaat er bij het overzetten naar de stick iets mis.
Overigens lukte een idee om dvd films naar een iso formaat om te zetten en daarna op de stick wel. Deze spelen wel goed af. Als ik hetzelfde doe met de avi bestanden naar iso of mp4 lukt het echter niet.
Ik denk dat ik dus aan een stick van een bekend merk moet ???????
Wat denk jij ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten