Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 July 2016, 19:20   #1
anoniem62816
Guest

Standaard Windows 10 op usb

Geacht Forum,

Heb W10 geactiveerd en daarna van mijn PC verwijderd met GWX Control Panel.
Als ik W10 op een usb-stick wil zetten met de Media Creation tool, kan ik die W10 dan op elke computer zetten of alleen op de computer waarvan
W10 is geactiveerd en welke versie dan, de iso-versie of een andere?

a.stro
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2016, 19:43   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Het Media Creation Tool maakt een installatie op USB of DVD wat voor alle installaties gebruikt kan worden. Het is dus algemeen, en heeft dus niets te maken met activatie.
Is Windows 10 eenmaal succesvol ge-upgrade en geactiveerd,. dan kan je met zo'n installatie medium installeren, maar dat installatie medium kan je eigenlijk voor elke installatie gebruiken, geactiveerd of nog niet geactiveerd. Alleen bij de laatste zal je toch uiteindelijk een product key moeten aanschaffen om legaal verder te kunnen. Een activatie is in principe maar voor één PC.

"ISO of een andere" ? De ISO versie is een bestand wat gebruikt wordt om als schijfimage op een DVD gebrand te worden, waarna deze opstartbaar is voor installatie. Dit ISO bestand kan je dus op je PC opslaan om er desnoods 10 DVD's mee te branden.
Het maken van een opstartbare USB stick doe je direct met het Media Creation Tool. Dan krijg je dus hetzelfde als op DVD, maar dan op USB stick.

Versies:
Upgrade naar Windows 10 Home:
Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic of Windows 7 Home Premium.
Windows 8.1 (standaard edition)

Upgrade naar Windows 10 Pro:
Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate.
Windows 8.1 Pro or Windows 8.1 Pro voor studenten.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 July 2016 om 20:12
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2016, 20:35   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

Met de Media Creaion Tool naar Usb ,kun je alle Computers die geschikt zijn voor Windows 10 upgraden,
Dat kan nog tot 29 Juli

En je kunt kiezen installatie ,of je voor de Computer waar je mee bezig bent , of voor een andere Computer de Installatiebestanden wil downloaden.

Let wel op 32 of 64 bit Versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2016, 21:40   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

https://rufus.akeo.ie/
ISO op USB zetten met Rufus kan ook nog.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2016, 23:18   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb er vorige week nog 18 stuks op 1 dag gedaan van een Computer club (senioren).
Van Windows 7 naar 10 dus.
Thuis 18 usb sticks gemaakt met W10 erop en in een paar uur waren we klaar, inclusief updaten.
Het werkt geweldig met usb en snel.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2016, 10:27   #6
anoniem13673
Guest

Standaard

Feitelijk maakt het niet meer uit of je nu die Windows 10 DVD/USB stick maakt of niet. Met dat Media Creation tooltje kun je dat later altijd nog doen. Het belangrijkste is dat je vóór eind juli daadwerkelijk die upgrade moet hebben uitgevoerd.

Merk op dat, als ik je post goed lees, je dat nu nog niet hebt gedaan. GWX Control Panel is een tool waarmee je de upgrade naar Windows 10 kunt blokkeren, maar niet ongedaan maken. Als er dus nog niet op één of ander moment Windows 10 op je PC heeft gestaan, telt het niet. Je kunt wél de upgrade uitvoeren (zodat jouw product key van Windows 7/8 gekoppeld wordt aan Windows 10) en daarna ongedaan maken. Pas als je dat doet kun je na 29 juli nog gratis upgraden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2016, 11:08   #7
anoniem13227
Guest

Standaard

Had eens gelezen dat je ook windows geheel vanaf usb stick kon draaien maar dat is me nog niet gelukt. Krijg dan alleen een installatie stick.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2016, 13:07   #8
anoniem62816
Guest

Smile W10 nar USB en upgraden

Om het even kort samen te vatten: voor een opstartbare USB-stick en een installatie-USB-stick (voor Windows 10) moet ik 2 USB-sticks gebruiken? En allebei direct via de Media Creation tool. Kan ik daarvoor de links gebruiken die in het Forum staan? (Bootable USB en USB/DVD?)
Een andere vraag: waar kan ik mijn oude Windows 8.1 terugvinden op mijn PC als de ge-installeerde Windows 10 niet bevalt? Heb het gelezen in een van de Computer Idee bladen, maar weet niet meer welk.
Nog een andere vraag: ik had eerst Windows 10 op mijn PC met icoontje onderaan. Heb gemeld dat ik W10 wilde hebben. Na vermelding van MS dat W10 klaar stond vlgs. W10 gecontroleerd of alles ok was op mijn PC. Dacht dat ik hem toen geactiveerd had. Daarna alles van W10 verwijderd en updates geblokkeerd. Moet ik W10 dan nog upgraden en wordt die dan ge-installeerd? Dat begrijp ik niet goed. En als alles van W10 er af is hoe kan ik en is het dan nog mogelijk om te upgraden?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2016, 13:27   #9
anoniem62816
Guest

Smile Windows 10.

Wil Windows 10 voorlopig niet op mijn PC hebben en daarom later installeren via USB-stick. Misschien daarom niet ge-upgrade?
Weet dus niet precies wat die upgrade inhoudt.
Wanneer dus inderdaad niet gedaan, dan nog voor 29 juni upgraden indien mogelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2016, 13:41   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

1 USB stick heb je nodig

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten