Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 February 2016, 15:52   #1
anoniem59721
Guest

Standaard Mail van Windows 10 uitschakelen

Ik gebruik Outlook 2016 voor mijn mails. Nu krijg ik rechtsonder in de taakbalk een melding dat er nieuwe mails zijn, als ik daar op klik kom ik weer in dat waardeloze Mail programma van win10 en dat wil ik dus niet. Is er een manier om Mail uit te schakelen of te verwijderen? Outlook is aan 'start' vastgemaakt. Mail niet. Trouwens ook van Outlook staat er een icoon met envelop in de taakbalk alleen ik hou niet van overbodige rommel
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2016, 16:13   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

via instellingen naar systeem . en dan daar bij apps en onderdelen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2016, 17:24   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Ga via dezde weg: Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’ s\Standaardprogramma’s instellen.

Klik daar 1 keer op MS Outlook en klik onderin op : "Als standaard programma instellen"

Heb je soms ook het account aangemaakt in die mailapp? Of log je soms in met een Microsoft account?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 19:17   #4
anoniem59721
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ga via dezde weg: Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’ s\Standaardprogramma’s instellen.

Klik daar 1 keer op MS Outlook en klik onderin op : "Als standaard programma instellen"

Heb je soms ook het account aangemaakt in die mailapp? Of log je soms in met een Microsoft account?

Niek
Ik heb deze stappen doorlopen, alleen kan ik de optie 'dit programma als standaard instellen' niet aanklikken, reageert niet. Ik heb even een testmail verzonden met gmail, maar er is niets veranderd.
ik heb geen account aangemaakt in mailapp, de pc en outlook 2016 log ik in met een MSaccount.

Ook de optie van @Desperado werkt niet de opties zijn grijs en dit kun je niet aanklikken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 22:19   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaatje Bekijk bericht
Ik heb deze stappen doorlopen, alleen kan ik de optie 'dit programma als standaard instellen' niet aanklikken, reageert niet.
Hoe bedoel je "kan ik niet aanklikken"?
Je hebt toch wel een account met administrator rechten en je W10 is toch wel geactiveerd?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 22:27   #6
anoniem59721
Guest

Standaard

Jazeker ben ik de administrator. Normaal als je op een link/optie klinkt moet dit reageren en dat doet het dus niet dus dit zit ergens verborgen in de instellingen ofzoiets
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 22:40   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Nou eeeeeh de tekst flikkert heel even, maar verder gebeurt er weinig als je een programma als standaard instelt in dat scherm.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 22:47   #8
anoniem59721
Guest

Standaard

Nou ja het is geen halszaak, ik kan het ook gewoon negeren maar ik vind het irri zoals wel meer dingen in win10
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 23:00   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Je zou nog meldingen van mail uit kunnen schakelen. dan zou je "Instellingen > Privacy moet kijken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 10:14   #10
anoniem59721
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Je zou nog meldingen van mail uit kunnen schakelen. dan zou je "Instellingen > Privacy moet kijken.

Niek
@Niek dank je wel, het kan soms zo simpel zijn idd bij privacy Mail uitgeschakeld en..... whala geen meldingen meer van Mail alleen een envelopje bij Outlook in de taakbalk
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten