Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 October 2015, 10:19   #31
anoniem42071
Guest

Standaard

Yep. Dat is een complete Windows 10. Naar keuze 32 of 64 bit.
En als er op de pc al Windows 10 heeft gestaan, wordt die automatisch geactiveerd en straks ook met een serial van W7 of W8.1.
Zie dit nieuws: http://nl.hardware.info/nieuws/45445...ecode---update

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 12:44   #32
anoniem16316
Guest

Standaard

OK, ieder bedankt voor de adviezen en link
Hier kan ik wel verder mee
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 13:05   #33
Carfran
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fr@ Bekijk bericht
Is deze 'W10-upgrade-DVD' dan gelijk aan een 'W10-installatie-DVD' die je in de winkel koopt?

Nee . Een Upgrade is zoals het woord het zelf zegt , een Windows versie bijwerken naar een hogere versie of nieuwere versie .
De gratis upgrade van Microsoft die je download is om jouw huidige windows versie bij te werken naar Windows 10 .
Voer je een Upgrade uit met behoud van instellingen en programma's , en je bent niet tevreden over Windows 10 kun je tot 30 dagen na de Upgrade downgraden naar je vorige Windows.
Bij een Clean install is het niet mogelijk om te downgraden.
En voor men aan de Upgrade van Windows 10 begint word het aanbevolen om eerst een systeemkopie te maken. Als er iets fout gebeurd bij de upgrade naar windows 10 waardoor windows niet meer opstart heb je dan nog altijd een systeemkopie bij de hand die je kan terugzetten. Een systeemkopie is geen Backup, maar letterlijk een exacte kopie van je systeem.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 13:11   #34
Carfran
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Als W10 tussen juli 2015 en juli 2016 is geïnstalleerd op je pc en geactiveerd, dan is de pc met W10 bij Microsoft geregistreerd.
Krijg je daarna (ook na juli 2016 een probleem, dan kan je gewoon met de w10 dvd W10 er meteen opzetten en wordt W10 automatisch geactiveerd.
Je hoeft dan dus niet eerst terug naar 8.1.
Mogelijk moet je dan wel een enkele driver ophalen bij de fabrikant van je pc, maar 99% doet w10 automatisch.

Niek
Niek
Moet je wel omdat het een Upgrade versie is !!!
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 13:34   #35
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carfran Bekijk bericht
Moet je wel omdat het een Upgrade versie is !!!
Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren, maar je kraamt weer onzin uit Carfran.
Ik heb hier alle versies van W10 liggen op usb en dvd, gewoon gedownload bij MS. Met deze usb sticks upgrade ik dagelijks pc's en laptops.
En als de eigenaar een verse installatie wenst, zet ik er na de upgrade (anders wordt je w10 niet geactiveerd) een verse schone installatie op van W10, met DEZELFDE usb stick, waarop dus een complete versie van W10 staat.
Die kan je zowel gebruiken als upgrade, maar ook voor een verse installatie.
Ik ga vragen aan de moderator hier of hij je gebruikers account onklaar wil maken, want je zorgt met je onzin voor heel veel tik werk van anderen en onjuiste informatie aan gebruikers.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 13:57   #36
Carfran
Guest

Standaard

De upgrade voor Windows 10 en je voert hierbij een nieuwe versie installatie uit , blijven de systeembestanden bewaard . Bij een nieuwe aangekochte versie in de winkel begin je helemaal van 0.

Citaat:
Ik heb hier alle versies van W10 liggen op usb en dvd, gewoon gedownload bij MS. Met deze usb sticks upgrade ik dagelijks pc's en laptops.
ppsstt, brein leest ook mee.

Laatst gewijzigd door Carfran : 22 October 2015 om 14:19
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 14:48   #37
anoniem42071
Guest

Standaard

Nog steeds totale onzin Carfran. Ik voer installaties uit van Windows 10 op pc's en laptops waar nieuwe schijven in gaan, met de usb sticks. Je vertelt gewoon klinkklare onzin. Je mag dan 58 zijn en al vanaf 1968 in de computers zitten. Je hebt in die tijd verdomd weinig geleerd.
(krijg ook prive berichten van deze meneer)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 14:58   #38
Carfran
Guest

Standaard

https://www.microsoft.com/nl-be/wind...ows-10-upgrade
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2015, 15:04   #39
anoniem42071
Guest

Standaard

http://www.microsoft.com/nl-nl/softw...load/windows10

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2015, 14:13   #40
anoniem16316
Guest

Standaard

Tja, als de "geleerden" het hier nog niet met elkaar eens zijn ...... :-/

Het onderstaande is wat ik er inmiddels over heb gezien, maar echt veel meer duidelijkheid geeft dit nu ook weer niet.
------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.microsoft.com/nl-be/wind...ows-10-upgrade
Ja, het is gratis! Deze upgrade-aanbieding heeft betrekking op een volledige versie van Windows 10, niet op een proefversie.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...windows-10-faq
Kan ik Windows 10 opnieuw installeren op mijn pc na de upgrade

Ja. Zodra u met de gratis upgrade bent overgestapt op Windowsofficiele versie10, kunt u een nieuwe of schone installatie op hetzelfde apparaat uitvoeren. U hebt geen productcode nodig om Windowsofficiele versie10 op dezelfde hardware opnieuw te activeren. Voor meer informatie over het maken van een installatiemedium voor Windowsofficiele versie10 kunt u terecht op de Microsoft-softwaredownloadwebsite.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Je zou geneigd zijn te zeggen dat de gedownloade W10 upgrade versie een volledige W10 installatie bevat.

Wie het weet mag het zeggen...........

Als je de upgradeversie met een originele W10 installatie-cd zou kunnen vergelijken zou dat hieromtrent uitsluitsel geven.

Een puntje is ook dat de fabrieksgarantie mogelijk vervalt als men de originele Windows-versie op de pc vervangt door een andere anders dan de normale updates.

Laatst gewijzigd door Fr@ : 24 October 2015 om 14:18
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten