Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 September 2014, 16:45   #1
anoniem57218
Guest

Standaard Nieuw geheugen, pc start niet.

Ik heb van G.Skill 8 gb ripjaws in mijn pc. 2x DDR3 1600. Nu wilde ik 2x8 gb plaatsen, ook G.Skill, dezelfde specificaties. Nu start mijn pc niet door, geen piepje en geen signaal naar de monitor. Oud geheugen teruggezet en pc start weer op. Iemand hier ervaring mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 16:48   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je merk en type van je moederbord geven, want niet elk MB kan 2 x 8 GB hebben.
Aanvulling: Excuus Niet goed gelezen.
Inderdaad het nieuwe geheugen zou stuk kunnen zijn. (althans 1 reepje)

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 3 September 2014 om 16:52
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 16:49   #3
anoniem26473
Guest

Standaard

Wat gebeurt er met alleen het nieuwe geheugen?

Wat moet je trouwens met 32GB geheugen?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 19:13   #4
anoniem57218
Guest

Standaard

Geen 32 maar 16 GB. Oude eruit, nieuwe erin. Ik heb een Gigabyte GA-990FXA-UD3.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 19:21   #5
anoniem26473
Guest

Standaard

Volgens de specs zou ie 32GB aan moeten kunnen, dus 16 is geen probleem. Hou het er dus maar op dat het nieuwe geheugen niet goed is, of niet past in dit moederbord.
http://www.gigabyte.com/products/pro...px?pid=3894#sp

Je kunt je bios nog eens resetten, of probeer eens met wat conservatievere timings.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 19:32   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Hier http://download.gigabyte.eu/FileList...990fxa-ud3.pdf de memory suppoty list.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 19:42   #7
anoniem57218
Guest

Standaard

Ik kwam dit tegen, dus ik snap niet waarom 16Gb niet werkt. moet dan wel een hardware probleem zijn.

The Gigabyte GA- 990FXA-UD3 uses the AMD Socket AM3+ CPU socket. Any compatible AMD CPU will have the same socket entry. It uses the latest DDR3 memory type, with maximum speeds of up to 1866 MHz, and 4 DDR3 slots allowing for a maximum total of 32 GB RAM.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 19:59   #8
anoniem26473
Guest

Standaard

Ook nieuwe modules kunnen gewoon defect zijn. Of niet goed werken in je moederbord. Al eens in de memory support list gekeken? staat onder support en downloads.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2014, 23:25   #9
anoniem13673
Guest

Standaard

Heb je al geprobeerd om alleen de twee nieuwe modules te plaatsen (op dezelfde plek als de twee oude) en dan te starten? Als het dan ook niet werkt, dan kun je ze nog één voor één testen, maar dan is waarschijnlijk één of beiden van die nieuwe reepjes gewoon rot. Start hij dan wél door, dan is er nog iets anders aan de hand.

Ik zit me overigens nog wel af te vragen of de processor nog verschil maakt. AMD heeft net als Intel al een tijdje de geheugencontroller in de CPU zitten, en als die ergens niet lekker mee overweg kan dan levert dat ook problemen op. Oudere CPU's hadden bijvoorbeeld nog wel de gewoonte om niet met een volle mep (4 reepjes) van DDR3-1866 overweg te kunnen en die dan op 1600 te begrenzen. Nou zou dat bij jou geen verschil moeten maken, maar toch...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten