Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 February 2013, 23:21   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik lees je start post nog een keer door. Je zit bij Ziggo en je hebt een router.
Maar levert Ziggo tegenwoordig geen Modem/router bij het abonnement.
Als dat waar is, heb je 2 routers achter elkaar staan en dan is het probleem denk ik duidelijk.
Lees in dat geval deze even door: http://forum.computeridee.nl/showthr...hlight=routers

Ziggo levert volgens mij de Ubee en dat is een modem en router in één.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 07:56   #12
anoniem54435
Guest

Standaard

Eventueel de In het Modem aanwezige Wireless Router door Ziggo laten uitzetten.

En alleen de nieuwe Router gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 08:16   #13
anoniem45394
Guest

Standaard

ik heb dit draadje voor t eerst gelezen, op het NCF was er een soortgelijk probleem.
lees dit draadje eens door Heb jij misschien ook een doorlussing ergens?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 08:36   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Om te testen of dit de oorzaak is Saskia. Zet je de Sitecom uit en koppel je die af.
Daarna configureer je het wifi deel van de UBEE en kijkt of het dan wel goed gaat.
Ik vermoed dat je zoon via de nu ingeschakelde Sidecom in logt en dan krijg je met 2 routers achter elkaar IP conflicten, omdat ze beiden IPadressen uitdelen.
Wat je dan eigenlijk nodig hebt is geen router, maar een extra accespoint, als je zoon te ver weg zit van de UBEE.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 09:23   #15
anoniem35068
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Om te testen of dit de oorzaak is Saskia. Zet je de Sitecom uit en koppel je die af.
Daarna configureer je het wifi deel van de UBEE en kijkt of het dan wel goed gaat.
Ik vermoed dat je zoon via de nu ingeschakelde Sidecom in logt en dan krijg je met 2 routers achter elkaar IP conflicten, omdat ze beiden IPadressen uitdelen.
Wat je dan eigenlijk nodig hebt is geen router, maar een extra accespoint, als je zoon te ver weg zit van de UBEE.

Niek
Elke router deelt de IP-adressen uit in z'n eigen lokale netwerksegment, dit kan dus nooit tot conflicten onderling leiden, aangezien deze door een router gescheiden zijn.
De tweede router doet z'n NAT naar z'n WAN-kant, die op zijn beurt een client is van het LAN van de eerste router. De clients van de tweede router krijgen geen IP-adres van de DHCP-server van de eerste router en komen dus niet in diens netwerksegment terecht.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 09:45   #16
anoniem45394
Guest

Standaard

Dat ligt er aan hoe je de 2de router aangesloten hebt als je die op de LAN hebt aangesloten en de DHCP aan hebt staan zullen de beide routers op enig moment hetzelfde ip-adres uitgeven en dan heb je een conflict. In dit geval zou ik eens naar de kabels kijken want het lijkt er op dat er 2 apparaten op 1 kabel aangesloten zijn zonder dat er een switch tussen zit en dat gaat niet goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2013, 17:41   #17
anoniem55554
Guest

Standaard

Wat u moet doen is ziggo de ubee modem/router de router gebied uitzetten en dan de sitecom in de ubee lan gedeelte aansluiten.

Deze conflicten zijn bekend bij meerdere en ik heb zelf ook het zelfde setup als u maar ik heb de die sitecom gamingrouter 2.

Dus naar ziggo bellen om de routergebied uit teschakelen dan de sitecom op lan port aansluiten en dan connectie maken met de sitecom.

Simpelste oplossing die er is en is ook het snelst.

Succes.

BTW.
Het routersysteem is goed van de ubee maar kan niet vergeleken worden met de sitecom,
Dus een hele goeie keus die u heeft gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2013, 15:55   #18
anoniem55648
Guest

Standaard

Wat zegt Ziggo er zelf van? of heb je nog geen contact gehad met hun??
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten