Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 September 2011, 19:51   #1
anoniem43079
Guest

Standaard Een vraagje over beveiliging van USB stick

Beste Forumleden,

Ik zit met een vraagje: ik heb een 4 gig Kingston datatraveler 100g2 beveiligd met het programma bitlocker. Nu is mijn vraag: als ik die stick in bijvoorbeeld een apple computer plug, vraagt hij dan nog steeds om een w8woord?

alvast bedankt,

Jelle
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2011, 20:01   #2
dutch-online
Guest

Lightbulb

gewoon proberen .
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2011, 20:08   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Inderdaad. Maar ik verwacht dat Mac OS vraagt of je de stick wil formatteren. Bitlocker is iets van Microsoft en voor zo ver ik heb kunnen achterhalen niet beschikbaar op andere besturingssystemen; zelfs niet op oude versies van Windows.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2011, 20:19   #4
anoniem43079
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Inderdaad. Maar ik verwacht dat Mac OS vraagt of je de stick wil formatteren. Bitlocker is iets van Microsoft en voor zo ver ik heb kunnen achterhalen niet beschikbaar op andere besturingssystemen; zelfs niet op oude versies van Windows.
Oke, ik heb op een site wel gelezen dat je als je een usb waar bitlocker op is ingeschakeld in een windows xp computer steekt hij wel om een wachtwoord vraagt, maar je kan er geen bestanden aan toevoegen/verwijderen.

Het gaat me erom dat als ze mijn usb stelen ze niet om die beveiliging heen kunnen door hem in een mac os systeem te pluggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2011, 21:03   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Die beveiliging zit wel goed. Het is zeker niet zo dat 'ie opeens weg is op een ander besturingssysteem; als niet om een wachtwoord wordt gevraagd kun je er helemaal niks mee.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten