Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 October 2010, 19:44   #1
anoniem45614
Guest

Standaard mail probleem outloo 2007

goedendag lezers van dit forum.
ik heb het volgende probleen , sinds enkele dagen.
ik heb een laptop met daar op windows 7 en msoffice 2007
het een en ander draaid probleemloos

nu heb ik sinds enkele dagen het volgende probleem

direkt nadat ik een mailtje vanuit outlook verstuur krijg ik direct het volgende bericht.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: jj
Verzonden: 20-10-2010 19:32

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

xxxx@xxx.nl op 20-10-2010 19:32
Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen.

dit was voorheen dus niet het geval. als ik de accountsinstellingen controleer wordt mail goed ontvangen en verzonden.

op andere pc's in huis war de instellingen gelijk zijn is dit probleem niet aanwezig.

wie heeft er een oplossing voor mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2010, 21:22   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Is dat bij alle mailtjes of alleen bij specifieke ontvangers? In geval van dat laatste lijkt het erop dat het adres niet goed is of niet meer bestaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2010, 23:23   #3
anoniem45614
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Is dat bij alle mailtjes of alleen bij specifieke ontvangers? In geval van dat laatste lijkt het erop dat het adres niet goed is of niet meer bestaat.
op elk email adres krijg ik deze melding. het zijn allemaal correcte en actieve email adressen.
de reactie komt zo snel dat het bericht door de computer zelf gegenereerd wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2010, 00:30   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zit te denken aan een komma, in plaats van een punt in een adres van een pop.server of smtp server. Dat valt vaak niet op.
Om absolute zekerheid te krijgen: Exporteer de adressen en de accounts vanaf de/een goed werkende pc op een usb stick en lees deze in, in de email client op je Win 7 laptop.
Mik dat wel de oude accounts er af.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2010, 08:40   #5
anoniem15124
Guest

Standaard

Gezien de foutmelding die wordt gegeven:
"Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen." lijkt mij het probleem niet te zitten in de e-mailadressen waar berichten heen gestuurd zouden moeten worden, maar, zoals Niekie ook aangeeft, toch in de accountinstellingen van (pop/)smtp.

Werk je met 1 of meer mailaccounts?

Het heeft gewerkt, geef je aan. Wat is er een paar dagen geleden veranderd? Al systeemherstel geprobeerd. Of het instellingen terugzet van je mailprogramma weet ik niet, maar je kunt het proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2010, 17:15   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen
Lijkt toch eerder dat die ontvanger geblokkeerd is of alle ontvangers.

Ben je soms draadloos bezig met die laptop? Zoja.. controleer eens of je wel op je eigen netwerk zit. Je zou bijv. zomaar op het netwerk van de buren kunnen zitten die misschien een andere internet provider hebben. En in dat geval werkt jouw smtp server instelling wel, maar krijg je ook dit soort weigeringen omdat de isp van de buren niet aan relay doet.

Of simpel gezegd, misschien werkt alles wel goed, maar zit je op het verkeerde netwerk in te loggen.

Enneh... de computer genereert niets zelf, die reageert op wat ie ziet. Die probeert eerst een verbinding en als die al meteen geblokkeerd wordt omdat de gegevens niet kloppen is ie ook al zo snel hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2010, 21:54   #7
anoniem45614
Guest

Standaard

dank voor alle recties.

ik heb inderdaad meerdere email accounts, die allen voorheen goed werkten.
diezelfde accounts heb ik ook op andere pc's hier in huis.
de andere pc's halen de mail wel op maar verwijderen die niet van de server.
pas als ze op de laptop binnengehaald worden, worden ze van de server verwijderd.

spellingsfouten in adressen van servers zouden al naar voren moeten komen tijdens controle van de accountinstellingen.

ook als ik mail naar mijzelf stuur krijg ik deze melding.

absoluut zeker dat ik op mijn eigen draadloze netwerk zit..

ik heb inmiddels windows en office opnieuw geinstalleerd, en ..... nog steeds het zelfde probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2010, 01:37   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb je toevallig Avira antivirus op dat ding staan? Want die heeft wel eens de neiging om bij de installatie de poorten van je Pop en Smtp server te veranderen.
Poort 110 voor pop en 25 voor smtp moet het zijn.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2010, 01:55   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Nja, foutlook 2007 heeft wel eens vaker vage problemen. Iemand heeft hier ook problemen met zijn account op een volgens de RFC ingestelde mailserver.
Wist hij het account en maakt hij het opnieuw aan (in Outlook dus) dan gaat het een paar keer goed en dan hups krijgt ie weer de mail niet opgehaald.
Ik zie overigens precies die foutmelding vaker op Google. Misschien een blokkade door een antivirus of anti-malware programma. Ik heb namelijk ook al rare dingen gelezen dat de residente versie van Malwarebytes ook een verbinding tegen hield die hij niet tegen zou mogen houden.

Maar ik denk toch dat het aan die draadloze verbinding ligt. Als je die laptop met een kabel aansluit gaat het wel goed neem ik aan? Of heb je dat nog niet geprobeerd?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2010, 12:05   #10
anoniem45614
Guest

Standaard

ik ben er uit.
niets van dat alles wat geopperd wordt.

ik heb mijn htc gesynct met mijn laptop.

alle contsctpersonen zijn gewijzigd. in de lijst met contactpersonen stond iedereen weergegeven als zijn emailadres. ik heb alle weergegeven namen verwijderd, vervolgens worden ze weergegeven als naam en tussen haakjes email adres. daarna was het probleem opgelost.
dank voor jullie bijdrage.

Gert
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten