Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 March 2009, 22:40   #21
anoniem21672
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent
..........................................

Als voorbeeld

Wat weten wij hiervan , wie zegt ons wat waar is van wat ons vroeger verteld is.

de boeken die hier over gaan , zijn toch ook door onze voorouders geschreven ,dus of ze werkelijk zijn gebeurd ?? veel van wat er in de boeken staat lijkt niet echt waar te kunnen zijn, veel spreekt elkaar tegen.
Ik reageerde op wat ronmar zei dus of je de Bijbel wel of niet gelooft is iets persoonlijks denk ik dat kun je iemand niet opdringen.
De bijbel is door degenen geschreven die daadwerkelijk in die tijd leefden bijvoorbeeld de de discipelen die samen met Jezus optrokken of Mozes in het geval van het oude testament.
Wat bedoel je precies met: Veel spreekt elkaar tegen? Zo klinkt het wel erg algemeen als ik zo vrij mag zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Iedereen mag van mij geloven maar waarom moet ik er dag in dag uit ermee worden geconfronteerd, snap ook niet dat een beetje intelligent mens er zich mee in zou kunnen laten.

Wordt dan Humanist, dat schiet tenminste wat op, Boeddhist mag ook alhoewel die ook weer vreemde gedachtenkronkels hebben maar wel een stuk humanistiser zijn dan de rest van de geloven, hindoesme zou ook nog kunnen, lekker makkelijk.
Misschien ben ik wel niet intelligent genoeg....
Humanisten geloven in de kracht van mensen zelf, wat ik denk is dat als je bijvoorbeeld ernstig ziek wordt er weinig van die zogenaamde kracht overblijft snap je wat ik bedoel? Zoals jij het hier schrijft komt het over of christenen niet humaan zijn in de zin van dat we niet veel respect hebben voor de medemens of heb ik je nu verkeerd begrepen?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2009, 13:16   #22
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Terwijl die persoon totaal niets fout deed en hem alleen vriendelijk zei voor hem te gaan bidden omdat het geloof homofilie niet toe staat.
.... en dit vind je niet hoogmoedig van een Christen?

Dit is in de trant van bidden voor iemand omdat ie hulp nodig heeft... Hallo... Je mag bidden voor iemand omdat ie eenzaam is, of verdrietig is, maar niet omdat ie homo is... Dan heb je dat dus niet geaccepteerd..., terwijl het toch echt zo IS.

... en verder... eigenlijk word ik heel onpaslijk bij dit onderwerp. Ik zie erg veel verdriet in mijn omgeving juist vanwege religie.....

Laatst gewijzigd door reintje : 24 March 2009 om 16:37
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2009, 15:10   #23
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009...133529039.html

De pot verwijt de ketel, weird.
Het ene geloof zegt dat het andere geloof niet klopt, tja.

Wanneer stopt die flauwekul eens.
Het ergste van alles is, dat de paus , in een land dat na een jarenlange burgeroorlog nu een relatieve rust kent, de bevolkingsgroepen in principe tegen elkaar opstookt. Uit de geschiedenis is bekend hoe zijn kerk bij 'het bekeren' te werk ging.

Om over het condoomgebruik nog maar te zwijgen.

Laatst gewijzigd door ricky1 : 24 March 2009 om 15:21
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2009, 15:35   #24
anoniem13400
Guest

Citaat:
... en verder... eigenlijk wordt ik heel onpaslijk bij dit onderwerp. Ik zie erg veel verdriet in mijn omgeving juist vanwege religie.....
Jeff Buckley - Hallelujah / 5e couplet

well, maybe there's a god above
but all i've ever learned from love
was how to shoot somebody who outdrew you
it's not a cry that you hear at night
it's not somebody who's seen the light
it's a cold and it's a broken hallelujah
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2009, 19:32   #25
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reintje
.... en dit vind je niet hoogmoedig van een Christen?
Als je dat wel hoogmoedig vindt van een Christen, dan vindt ik dat je geen respect of geen kennis hebt voor het Christelijk geloof, of beiden.

Citaat:
Je mag bidden voor iemand omdat ie eenzaam is, of verdrietig is, maar niet omdat ie homo is... Dan heb je dat dus niet geaccepteerd..., terwijl het toch echt zo IS.
Je mag mij eens uitleggen hoe jij aan het idee komt dat jij mag aangeven waarvoor men zou mogen bidden als Christen zijnde.
Men mag namelijk overal voor bidden.

Dat hoeft helemaal niets met acceptatie te maken te hebben. In het Christelijk geloof is homofilie iets wat niet toegestaan is. Of je dat nu wel of niet accepteert als Christen maakt verder niet uit, je kunt immers ook voor diegenen bidden om te zorgen dat hij toch in de hemel komt. Omdat dit namelijk voor een homofiel volgens het Christelijk geloof niet vanzelfsprekend is.
En wat is er mis mee dat iemand voor je wilt bidden dat je in de hemel komt? Het is een kwestie van wederzijds respect en dat heeft helemaal niets met hoogmoed te maken.

Hoogmoed is het feit dat de ander (Long dus) totaal geen respect noch begrip toonde. Terwijl de gelovige van haar kant wel aangaf dat het Long's eigen vrije keuze was.

Daarnaast heeft een gelovige het recht om overal voor te bidden, ook voor het feit dat iemand homo is.
Wat dat betreft mag een Islamiet bijv. ook best voor mij bidden omdat ik anders niet naar Allah kan omdat ik een ongelovige ben (ook al zou ik een ander geloof aanhangen) of omdat ik varkensvlees eet.
Dat is -diegene- zijn geloof en -diens- keuze, dat gaat mij niet aan.

Zolang men mij maar in mijn waarde laat met de keuzes die ik maak, ongeacht of dat nu homo zijn is, of varkensvlees eten of wat dan ook.

Geloof kan iets moois zijn, maar is ook helaas oorzaak van de meeste ellende in de wereld. Waarom? Omdat men elkaar niet of onvoldoende respecteert en denkt alleen zelf het echte ware geloof aan te hangen.

Dat is geen beschuldigiging naar jou toe uiteraard Reintje. Maar het is wel helaas zoals het in de wereld veel te vaak toe gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2009, 20:02   #26
anoniem27570
Guest

Standaard

Je kunt wel blijven roepen dat geloof iets moois is maar zolang er uit die naam zoveel werd en wordt gemoord is het in mijn ogen een gruwel.

Je kunt helemaal niets meer, elke uiting van kritiek erop wordt gezien als een persoonlijke aanval en je wordt er ook nog de hele dag mee doodgegooid en moet nog eens naar de uitingen ervan kijken, weg met die onzin.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2009, 20:47   #27
anoniem26536
Guest

Standaard

(1 Korinthiers 6:9-10) Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen berven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods berven.

Wie treffen we in dat Koninkrijk wl aan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2009, 20:53   #28
anoniem13802
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricky1 Bekijk bericht
(1 Korinthiers 6:9-10)

Wie treffen we in dat Koninkrijk wl aan ?
De armen van geest .
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2009, 22:45   #29
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronmar Bekijk bericht
Jeff Buckley - Hallelujah / 5e couplet
Kleine correctie:
Leonard Cohen, niet Jeff Buckley
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2009, 23:30   #30
anoniem21672
Guest

Standaard

Citaat:
Je kunt wel blijven roepen dat geloof iets moois is maar zolang er uit die naam zoveel werd en wordt gemoord is het in mijn ogen een gruwel.

Je kunt helemaal niets meer, elke uiting van kritiek erop wordt gezien als een persoonlijke aanval en je wordt er ook nog de hele dag mee doodgegooid en moet nog eens naar de uitingen ervan kijken, weg met die onzin.
Wordt er heden ten dage nog gemoord in de naam van God dan? (en dan bedoel ik niet allah)
Als ik je reactie lees krijg ik meer het idee dat jij je persoonlijk aangevallen voelt als er uitingen van geloof plaatsvinden, je bent toch niet verplicht om naar die zgn uitingen te kijken? Die kun je toch gewoon negeren?
Als ik bijvoorbeeld twee mannen zie tongzoenen (no offence) kijk ik de andere kant op daar voel ik mij niet door aangevallen hoor....
Wat voor jou irritant is is voor een ander zijn of haar geloof/religie maar dat is misschien ook wel andersom heb je daar wel eens over nagedacht?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten