Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 March 2009, 18:50   #11
anoniem13400
Guest

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hj1 Bekijk bericht
Iedereen heeft een mening, de één gelooft, de ander niet en zo zal het altijd blijven.
Maar dat is ook nou net het mooie van verscheidenheid, en dat is ook goed. Stel je voor dat we allemaal het zelfde zouden denken en voelen.......

Ik denk dat het hierbij de kunst is om elkaar te respecteren. Vroeger (dat is heel lang geleden dus ) ben ik christelijk opgevoed. Hierbij zat ik aan de "zware" kant.
Op zich verder niets mis mee, echter werd mij altijd voorgehouden dat ik het beste alleen met mensen uit mijn kerk kon omgaan omdat alle andere mensen (van buiten die kerk) niet deugden. Er was ook niet echt respect voor "andersdenkenden" en daar werden wij ver van af gehouden. Naarmate ik zelf ouder werd, vond ik dat een hele slechte boodschap en uiteindelijk kon ik hier niet meer mee leven en ben bij die kerk weggegaan. Hoe kun je nu verwachten dat je vertrouwen en respect krijgt, terwijl je dat zelf niet geeft?

Citaat:
Elk geloof is in basis wel goed,
Ben ik het mee eens, het zit 'm vaak in de mensen die dit geloof overbrengen/prediken, die verkondigen tenslotte een boodschap en hebben volgelingen/aanhangers. Dan is het ook nog erg afhankelijk in wat voor "nest" je geboren wordt. Als ik in 1963 in Iran was geboren dan was ik nu moslim, zo simpel is het vaak.

Het wel/niet geloven in "iets" zal altijd een punt van discussie zijn. Is helemaal niet erg, zolang we naar elkaar willen en kunnen luisteren en elkaar hierin respecteren.

Mogen we er (in alle redelijkheid) een geintje over maken?
Ja zeker, is helemaal niet erg, zolang we naar elkaar willen en kunnen luisteren en elkaar hierin respecteren.

Mogen we het bekritiseren?
Ja zeker is helemaal niet erg, zolang we naar elkaar willen en kunnen luisteren en elkaar hierin respecteren.

Laatst gewijzigd door ronmar : 23 March 2009 om 00:41
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2009, 22:53   #12
anoniem21672
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronmar Bekijk bericht
Op zich verder niets mis mee, echter werd mij altijd voorgehouden dat ik het beste alleen met mensen uit mijn kerk kon omgaan omdat alle andere mensen (van buiten die kerk) niet deugden. Er was ook niet echt respect voor "andersdenkenden" en daar werden wij ver van af gehouden. Naarmate ik zelf ouder werd, vond ik dat een hele slechte boodschap en uiteindelijk kon ik hier niet meer leven en ben bij die kerk weggegaan. Hoe kun je nu verwachten dat je vertrouwen en respect krijgt, terwijl je dat zelf niet geeft?
Ja dat is idd niet de bedoeling nee, als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent dan weet je dat Hij zijn tijd doorbracht met hoeren, misdadigers en al dat soort 'gespuis'. Hij werd daar zeer zeker om bekritiseerd.
Je hebt gelijk ,vind ik, je moet je als christen niet afsluiten van de buitenwereld net zoals in een klooster gaan zitten of zoals je zegt alleen met mensen van je kerk omgaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 11:43   #13
dutch-online
Guest

Standaard

als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent
..........................................

Als voorbeeld

Wat weten wij hiervan , wie zegt ons wat waar is van wat ons vroeger verteld is.

de boeken die hier over gaan , zijn toch ook door onze voorouders geschreven ,dus of ze werkelijk zijn gebeurd ?? veel van wat er in de boeken staat lijkt niet echt waar te kunnen zijn, veel spreekt elkaar tegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 17:05   #14
anoniem13802
Guest

Standaard

Jezus Redt
Robert Long

Toen 't Christendom op aarde kwam,
en ieder mens het recht ontnam.
Om zo te leven als hij dacht dat het goed was
en heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was.
Werd het meteen de hoogste tijd,
dat heidenen na zware strijd.
Door legers door de kerk geleid,
van hun cultuur werden bevrijd.

Dat hield men eeuwenlang in stand,
vol liefde werd de rechterhand;
van dieven, slaven, kinderen en vrouwen,
als zij een misstap deden, afgehouwen.
Men zorgde voor een schuldcomplex,
wanneer je rondliep in iets geks
of je ten buiten ging aan sex;
je stond al snel bekend als heks.

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet;
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 17:20   #15
anoniem13554
Guest

Standaard

Harrie Jekkers:
"De goden zijn ontdekt als een schepping van de mens......"
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 18:15   #16
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
als je de geschiedenis van Jezus een beetje kent
..........................................

Als voorbeeld

Wat weten wij hiervan , wie zegt ons wat waar is van wat ons vroeger verteld is.

de boeken die hier over gaan , zijn toch ook door onze voorouders geschreven ,dus of ze werkelijk zijn gebeurd ?? veel van wat er in de boeken staat lijkt niet echt waar te kunnen zijn, veel spreekt elkaar tegen.
Tja, als het gezien wordt als het woord van god of allah, dan kun je lullen als brugman maar daar kom je echt niet doorheen.

Iedereen mag van mij geloven maar waarom moet ik er dag in dag uit ermee worden geconfronteerd, snap ook niet dat een beetje intelligent mens er zich mee in zou kunnen laten.

Wordt dan Humanist, dat schiet tenminste wat op, Boeddhist mag ook alhoewel die ook weer vreemde gedachtenkronkels hebben maar wel een stuk humanistiser zijn dan de rest van de geloven, hindoeïsme zou ook nog kunnen, lekker makkelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 18:56   #17
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Jezus Redt
Robert Long
???? Weet je dat zeker? Robert Long is toch die homo die ook 10 voor taal heeft gepresenteerd?
Ik heb die eens zien uitvliegen tegen iemand, een christenpersoon, in een praatprogramma op TV. Terwijl die persoon totaal niets fout deed en hem alleen vriendelijk zei voor hem te gaan bidden omdat het geloof homofilie niet toe staat.

Je wilt niet weten hoe idioot overdreven en scheldend Long toen reageerde. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ik nog iets van die gast wilde weten.
Niet omdat ik iets met het geloof heb, integendeel, maar op de wijze waarop hij mensen behandeld die totaal geen kwaad in de zin hebben en ook niets fouts gezegd hebben.

En zo iemand zou dan iets over Jezus schrijven? Dat geloof ik dus echt niet en als het wel zo is dan meent hij het niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 20:15   #18
anoniem13802
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
???? Weet je dat zeker?
van de cd " vroeger of later ''
de eerste regels zeggen het al , hoe hij er over dacht .

Laatst gewijzigd door tjoekse : 23 March 2009 om 20:17
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 20:31   #19
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht

En zo iemand zou dan iets over Jezus schrijven? Dat geloof ik dus echt niet en als het wel zo is dan meent hij het niet.
Hij is niet meer, maar het was wel een pedante kwast.

Overigens viel hij vaker mensen aan om wat zij dachten en uit proberen te dragen, moest kunnen als ze van die rare denkbeelden hadden.

Maar als ik je antwoord zo lees begrijp je hem niet, denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 20:55   #20
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Maar als ik je antwoord zo lees begrijp je hem niet, denk ik.
Ligt er aan wie je met "hem" bedoeld. Long zelf of de tekst die hij schreef?
Eerlijk gezegd heb ik alleen de eerste regel en de laatste regels van die tekst geschreven en niet de hele inhoud en daarmee leek het een ode aan Jezus.

Nu ik wel de hele tekst gelezen heb, zie ik dat het inderdaad geen ode aan Jezus was maar eerder een protest tegen het Christendom. En dat lijkt er meer op inderdaad.
Zo was hij wel ja.... pedant? Nja, zoals ik hem toen hoorde praten aan die tafel in die uitzending, behoorde hij eerder tot de categorie asocialen. Althans met die manier van doen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten