Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 January 2013, 17:15   #1
anoniem18460
Guest

Standaard Computer uit 2004 upgraden of niet?

Hallo allen,

Nadat mijn compu het weer doet vraag ik mij af of ik deze nog kan upgraden. Ik wil dat zelf doen.
Het is een computer uit 2004/ 2005
Windows XP
AMD Athlon (tm) 64 processor 300+
Kloksnelheid 1.81 Ghz, 2,00GB

Kan dit nog en zijn die onderdelen nog te krijgen?

Alvast bedankt,
Tom.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2013, 17:18   #2
anoniem32166
Guest

Standaard

Hangt er van af wet je er mee wilt doen.
De onderdelen zijn allemaal nog wel verkrijgbaar, nieuw of op marktplaats.

M.v.g. Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2013, 17:54   #3
anoniem16239
Guest

Standaard

Voor welk doeleinde wil je 'm upgraden? Als ie al 8 jaar z'n werk goed gedaan heeft, is het nogal laat om er nu nog geld aan te besteden ...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2013, 19:30   #4
anoniem33562
Guest

Standaard

Mijn XP/pc is uit 2002, maar als ik dat vergelijk met die nieuwe W7 en nieuwe hardware, dan is alles sloom en traag. Alles werkt nog wel. Precies, wat wil je ermee doen? Wat is je doel? Koop een nieuwe zou ik zeggen, is goed voor de werkgelegenheid en economie!

Laatst gewijzigd door De Hulk : 19 January 2013 om 19:37
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2013, 20:25   #5
anoniem18460
Guest

Standaard

Belangrijkste is snel internetten, films zien, foto's bewerken en opslaan computerspelletjes spelen met mijn 6 jarige dochter en hij moet een stuk stiller.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2013, 20:52   #6
anoniem16239
Guest

Standaard

Koop dan inderdaad maar liever een nieuwe. Dat hoeft niet duur te zijn trouwens, voor 500 euro heb je tegenwoordig al een complete PC met prima allround prestaties. Bijv. deze van Medion:
http://www.medion.com/nl/prod/MEDION...56+D/410017019
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2013, 21:06   #7
anoniem32166
Guest

Standaard

En schenk deze aan je dochter!

M.v.g. Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2013, 10:56   #8
anoniem22217
Guest

Standaard

Als je er een ander besturingssysteem op zet (bijvoorbeeld Fedora. Ubuntu of zelfs Windows 8 ) en alleen spelletjes op het internet speelt dan kan de computer zelf nog best een paar jaar mee.
De internet snelheid hangt meer af van je abonnement bij de provider dan van je computer.
Vergelijk je computer eens met een Tablet dan zul je zien dat jou oude PC nog een stuk sneller is.
Als bijvoorbeeld Windows 8 erop zet en je haalt bluestacks op en installeert deze dan kun je alle Android spelletjes vlot spelen en met Google Chrome kun je snel internetten als je verbinding snel genoeg is.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2013, 20:02   #9
anoniem18460
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Als je er een ander besturingssysteem op zet (bijvoorbeeld Fedora. Ubuntu of zelfs Windows 8 ) en alleen spelletjes op het internet speelt dan kan de computer zelf nog best een paar jaar mee.
De internet snelheid hangt meer af van je abonnement bij de provider dan van je computer.
Vergelijk je computer eens met een Tablet dan zul je zien dat jou oude PC nog een stuk sneller is.
Als bijvoorbeeld Windows 8 erop zet en je haalt bluestacks op en installeert deze dan kun je alle Android spelletjes vlot spelen en met Google Chrome kun je snel internetten als je verbinding snel genoeg is.
Bedankt Stroke,

Ik dacht al dat ik niet gelijk een nieuwe hoef te kopen. Mijn internetsnelheid is snel, alleen mijn systeem verouderd volgens jouw.
Als ik naar windows 8 ga, gaat dat dan met XP, gaat er dan niks verloren, moet ik alles opnieuw installeren of gaat dat vanzelf( printers, scanners, modem enz)
Kan ik die windows 8 ook gebruiken voor de laptop op mijn werk?

Thanks,
Tom
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2013, 21:04   #10
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door To 5.0 Bekijk bericht
Bedankt Stroke,

Ik dacht al dat ik niet gelijk een nieuwe hoef te kopen. Mijn internetsnelheid is snel, alleen mijn systeem verouderd volgens jouw.
Als ik naar windows 8 ga, gaat dat dan met XP, gaat er dan niks verloren, moet ik alles opnieuw installeren of gaat dat vanzelf( printers, scanners, modem enz)
Kan ik die windows 8 ook gebruiken voor de laptop op mijn werk?

Thanks,
Tom
Je kunt voordat je Windows 8 erop zet eerst kijken of er geen problemen ontstaan met drivers en ja op je laptop op je werk zou het ook kunnen.
maar check eerst of er geen problemen ontstaan met drivers.
Download hier de Windows 8 Upgrade Assistant.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten