Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 May 2008, 22:38   #21
anoniem31476
Guest

Standaard

Werkt hij al ?

wat zit er extra bij?

Waarom zou ik overstappen?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 17:11   #22
anoniem14733
Guest

Standaard

Hij werkt al een aantal dagen zonder problemen nu. Ook het timing probleempje wat ik de eerste twee keer had bij het opstarten (i.v.m. een paar icoontjes) was vanaf de 3de keer dat ik de pc aanzette ook al verdwenen.
Het enige wat mij echt opgevallen is, is wat er al beschreven was, hij start iets sneller en de netwerkshares op andere pc's (ook Samba server!) zijn sneller bereikbaar.
Voor de rest heb ik er nog niet zo op gelet danwel heb niets aparts gezien wat hier nog niet genoemd is geworden in dit topic.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 17:22   #23
anoniem13271
Guest

Standaard

Ik heb een probleem en een nieuwe lijn gestart: KLIK.

Ben er nog niet uit
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2008, 21:58   #24
Jeroenyboy22
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Werd mij net inderdaad ook aangeboden via Automatische Updates.

Ik denk dat ik een weekje of twee wacht en eerst anderen tegen de grote problemen aan laat lopen. Als er geen problemen worden gerapporteerd, dan ga ik het dan wel eens installeren; anders wacht ik tot ze zijn opgelost

Ik heb hem ook, maar mn pc is nu stabieler...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2008, 22:06   #25
anoniem19205
Guest

Standaard

Wat ik wel graag wil weten over SP3, hebben ze nu eindelijk het synchroniseren van de klok gefixt? En die bug dat er vaak iconen missen in de systemtray?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2008, 19:38   #26
anoniem25985
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Everse Bekijk bericht
Op eentje na dan: voor de handigheid had ik in de taakbalk "adres" staan. Na de installatie is die echter verdwenen.
Ik zoek nu nog de oorzaak.
Bij SP3 is deze optie inderdaad niet meer aanwezig. Maar er is een recent progje om dit op te lossen. Kijk eens HIER.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2008, 00:41   #27
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qelky Bekijk bericht
Wat ik wel graag wil weten over SP3, hebben ze nu eindelijk het synchroniseren van de klok gefixt? En die bug dat er vaak iconen missen in de systemtray?
Ik werk al vanaf day one met meerdere pc's op XP, maar de door jou geschetste problemen ken ik niet.... Ik denk toch dat dit een probleem van jouw pc is en niet van XP.....
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2008, 12:32   #28
anoniem19205
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Ik werk al vanaf day one met meerdere pc's op XP, maar de door jou geschetste problemen ken ik niet.... Ik denk toch dat dit een probleem van jouw pc is en niet van XP.....
Sinds een bepaalde update van vorig jaar werkt het synchroniseren van de klok bij heel veel mensen niet meer, wat voor server je ook invult. En dat er iconen verdwijnen gebeurt niet vaak, maar het kan wel. Ik heb beide problemen op meerdere PC's gezien. Er is wel een oplossing voor maar die werkt niet altijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2008, 13:30   #29
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qelky Bekijk bericht
Sinds een bepaalde update van vorig jaar werkt het synchroniseren van de klok bij heel veel mensen niet meer, wat voor server je ook invult. En dat er iconen verdwijnen gebeurt niet vaak, maar het kan wel. Ik heb beide problemen op meerdere PC's gezien. Er is wel een oplossing voor maar die werkt niet altijd.
Ik ben heel nieuwsgierig geworden, geef eens een paar links waar ik over dit probleem (of over de eventuele oplossing) iets kan lezen. Met alle honderden pc's die ik jaarlijks nakijk, heb ik dit probleem namelijk nog nooit gezien.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2008, 17:01   #30
anoniem19205
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Ik ben heel nieuwsgierig geworden, geef eens een paar links waar ik over dit probleem (of over de eventuele oplossing) iets kan lezen. Met alle honderden pc's die ik jaarlijks nakijk, heb ik dit probleem namelijk nog nooit gezien.
Ik neem het probleem van de klok weer terug ik heb zojuist een oplossing gevonden. Iedereen weet dat de standaard time.windows.com allang niet meer werkt. Ik probeerde steeds servers van het NIST om te synchronizeren, maar geen van de velen werkten (terwijl ze eerder altijd wel werkten). Maar ik heb nu deze gevonden: europe.pool.ntp.org en hij werkte meteen. Ik weet niet waarom, misschien staan de servers van het NIST te ver en kwam er een netwerk time-out.

http://www.tech-pro.net/howto_013.html
Dit gaat over de verdwijnende iconen in de tray. Dit probleem valt vaak niet op, je merkt het pas als je bijv. iets met je virusscanner wil doen en die er opeens niet meer bij staat (ook niet als je op het pijltje klikt van verborgen iconen). Als je dan in Taakbeheer kijkt zie je dat de processen van de virusscanner en andere missende iconen wel gewoon actief zijn. Alle iconen zijn pas weer terug als je Windows opnieuw opstart. Explorer.exe herstarten werkt niet, dan missen er juist nog meer iconen.

Ik vraag me af of SP3 dit heeft opgelost. Ik heb het nog niet kunnen merken want de oplossing van de genoemde site om de UPnP-services uit te zetten werkt tot nu toe goed.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten