Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 March 2007, 09:45   #1
anoniem13443
Guest

Standaard Melding bij afsluiten outlook express

Ik krijg iedere keer als ik outlook express afsluit deze melding ď Berichten kunnen door Outlook Express worden gecomprimeerdĒ Maar dit wil ik niet, hoe kom ik van deze melding af?

Gr. Jan48
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 10:01   #2
anoniem13295
Guest

Standaard

Citaat:
Maar dit wil ik niet, hoe kom ik van deze melding af?
En waarom wil je dit niet?
Dit kun je beter maar wel willen,het programma vraagt dit niet voor niets

Als je berichten verwijderd,komen die in de map "Verwijderde items" en die kun je ook weer legen.De berichten lijken dan verwijderd,maar dat is niet echt zo.

Door te comprimeren,worden de berichten pas definitief verwijderd en daarmee voorkom je dat Outlook Express op enig moment vastloopt,met kans op verlies van berichten die je dus niet kwijt wilt.

Greetz
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 10:12   #3
anoniem13443
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanderer Bekijk bericht
En waarom wil je dit niet?
Dit kun je beter maar wel willen,het programma vraagt dit niet voor niets

Als je berichten verwijderd,komen die in de map "Verwijderde items" en die kun je ook weer legen.De berichten lijken dan verwijderd,maar dat is niet echt zo.

Door te comprimeren,worden de berichten pas definitief verwijderd en daarmee voorkom je dat Outlook Express op enig moment vastloopt,met kans op verlies van berichten die je dus niet kwijt wilt.

Greetz
Ik mende dat comprimeren iets anders is dan verwijderen, het is inderdaad zo, als ik op deze vraag Ja zeg, dan verschijnt de melding een hele tijd niet meer.

Bedankt voor u antwoord
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 11:31   #4
anoniem13295
Guest

Standaard

Citaat:
Ik mende dat comprimeren iets anders is dan verwijderen,
Ben ik helemaal met je eens,waarschijnlijk gebeurt beide,verwijderen en comprimeren.

Ik kan mij wel iets voorstellen bij het bezwaar wat je hebt,tegen het comprimeren van de mail,je laat het liever zoals het is natuurlijk.
Misschien is zo nu en dan een backup maken van de map een geruststelling?

KopiŽer de map gewoon ergens naartoe,liefst naar een andere schijf en als je die niet hebt,een andere partie.Verander de naam van de map in "Outlook Express + datum".

Standaard staat de map hier,mocht je dit al niet weten.
In geval van XP.
C:\Documents and Settings\(Naam of Admin)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

Win98.
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{...}\Outlook Express

Greetz
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 12:56   #5
anoniem13724
Guest

Standaard

door het echt verwijderen van de berichten wordt een nieuwe file aangemaakt waar de bewaarde berichten netjes kort achter elkaar komen te staan

hierdoor worden de files kleiner en kunnen weer nieuwe berichten hebben

je moet trouwens niet meer dan een 500 emails bewaren per map (hierna loopt ook oe vast ivm te grote file)

het comprimeren is dus het echt verwijderen van de verwijderde emails en het kort achter elkaar zetten van de overige emails
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 13:43   #6
anoniem13443
Guest

Standaard

Ik bewaar mijn belangrijke mails nu ook al in aparte mappen, het kan wel zijn, dat ik de ongewenste mail die ik verwijder, hier de oorzaak van is.
Meer als 5 mails heb ik nooit in mijn mailbox
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 13:46   #7
anoniem13295
Guest

Standaard

Citaat:
Ik bewaar mijn belangrijke mails nu ook al in aparte mappen
In OE of daar buiten?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 13:59   #8
anoniem13443
Guest

Standaard

Citaat:
In OE of daar buiten?
Ik heb een externe HDD van 250 Gb, en daar zijn deze mails opgeslagen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 14:28   #9
anoniem13295
Guest

Standaard

Even vragen hoe je dit gedaan hebt.Als je alleen de betreffende *.dbx bestanden hebt gekopiŽerd,kun je dacht ik een probleem krijgen.

In de map C:\Documents and Settings\(Naam of Admin)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express zit n.l. ook het bestand "Folders.dbx".

Ik meen begrepen te hebben,dat als je genoemd bestand niet hebt,je problemen kunt krijgen als je de mail wilt importeren in een nieuwe (OE) installatie.

Correct me if i'm wrong.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2007, 14:35   #10
anoniem13443
Guest

Standaard

Citaat:
Even vragen hoe je dit gedaan hebt.Als je alleen de betreffende *.dbx bestanden hebt gekopiŽerd,kun je dacht ik een probleem krijgen.

In de map C:\Documents and Settings\(Naam of Admin)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express zit n.l. ook het bestand "Folders.dbx".

Ik meen begrepen te hebben,dat als je genoemd bestand niet hebt,je problemen kunt krijgen als je de mail wilt importeren in een nieuwe (OE) installatie.

Correct me if i'm wrong.
Ik doe het zo, de mail openen, en dan opslaan als....... (bestandsnaam) als ik de opgeslagen mails bekijk, dan zie ik alles enveloppen, als ik daar op klik, dan opent deze in outlook, problemen heb ik nog nooit gehad met deze methode.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten