Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 December 2006, 02:58   #11
anoniem14733
Guest

Standaard

Tja ik heb hier al eerder voor gewaarschuwt. Dit soort discussies of aantijgingen zul je -blijven- houden als je zo'n afwijkende methode van handelen gebruikt.
Zeker als het forum groeit en zoals je ziet groeit het niet echt of neemt het na verloop van tijd weer af omdat veel mensen het toch storend vinden werken.
Een forum beheren en onderhouden is werk voor moderators en niet voor gebruikers zo werkt het overal. Ga je afwijkend werken dan kan dat, maar moet je ook niet mauwen als je dit soort zaken over je heen krijgt want dat is te verwachten.

Het is net als met de politie, als je in elke provincie bij te snel rijden een bekeuring van de politie krijgt en slechts in 1 provincie het meemaakt en ook kan zien dat mensen de politie voor je kunnen en mogen bellen als je te snel rijdt dan wekt dat ook irritatie.
Ik heb nog nooit ergens een forum meegemaakt dat op deze wijze handelt, vandaar dat het ook voorspelbaar is om aan te geven wat het verwachtingspatroon is.

Animal scoort hier dus zeker niet, sociale controle is ook niet overal wenselijk en als het al gebeurd is het in sommige gevallen beter dat dit niet publiekelijk gebeurd.
Het lokt gewoon bij veel mensen irritatie uit. Over beiden kun je wat zeggen.
Het is niet te zeggen of het een of het ander beter is, ligt er maar aan waar je aan kunt wennen en het is duidelijk dat er toch velen aan de situatie alhier niet kunnen wennen.

Da's overigens niet de reden van mijn (zo goed als) vertrek, heel af en soms lees ik nog eens mee hier, maar ik moet wel zeggen dat ondanks dat ik er aan gewend was (na redelijke tijd) ik het toch geneuzel blijf vinden en een taak die niet weggelegd is voor gebruikers.
Maar da's een persoonlijke mening.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 06:05   #12
anoniem13189
Guest

Standaard

Ik vind dat animal wel gelijk heeft. Een stukje sociale controle kan absoluut geen kwaad, Ik zit ook bij got, nou daar werkt het anders. Stoor me der totaal niet aan dat het hier zo gaat. En niet alleen op dit forum werkt het hier zo, ben wel eens vaker op een forum geweest waar je kunt melden of iets goed is of niet..

Zelfs bij sites als hyves kun je op een link klikken als iets niet door de beugel kan.

Dus ik vind het hier prima zo.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 13:56   #13
anoniem13400
Guest

Het is, naar mijn idee, eigenlijk heel simpel. Dit Forum heeft duidelijke huisregels en daar ga je mee akkoord zodra je hier een account maakt. Daarnaast vind ik de "sociale controle" (laten we het zo maar even noemen) van mede-forummers een goede zaak. want dat voorkomt wildgroei. Tien zien er tenslotte meer dan één. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar ook voor fatsoen. Dan vind ik het zeer terecht dat modje wordt gewezen op bepaald taalgebruik. En ja, het lijkt er soms op als of er met het bekende "vingertje" wordt gewezen maar, zoals ik eerder schrijf, voorkomt dit wildgroei.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 17:59   #14
anoniem13182
Guest

Standaard

Ik ben echt oprecht blij om te zien dat er hier mensen zijn die dus begrijpen wat mijn bedoeling erachter is.
Want dat is niet alleen maar omdat het voor mij makkelijker is. Het is ook bedoeld om gezamenlijk verantwoordelijk te zijn voor een forum wat we allemaal hoog willen houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 18:37   #15
anoniem13802
Guest

Standaard

ben het helemaal met Tiger eens.
maar zoals avv aangeeft het forum is niet van mij,dus ik leg me er maar bij neer.
ik vind het alleen jammer dat er users om weg blijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 18:55   #16
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
En niet alleen op dit forum werkt het hier zo, ben wel eens vaker op een forum geweest waar je kunt melden of iets goed is of niet..
Zelfs bij sites als hyves kun je op een link klikken als iets niet door de beugel kan.
Ik denk dat jij en Ronmar me verkeerd begrijpen.

Er is zeker niets mis mee als er sociale controle is en een modje op iets gewezen word wat echt niet door de beugel kan. Zo'n knopje hadden we hier ook en is ook aanwezig in de huidige forum software.

Daar gaat het ook niet om, het punt wat ik wilde maken en wat de nodige (vooral nieuwe) gebruikers stoort is dat dit met zowat ALLE fouten gedaan word, dus ook met kleinigheidjes, opmerkingen die gemaakt worden over "help" in het topic hebben ondanks dat bijv. de topicnaam wel duidelijk aangeeft wat het probleem is, want ook dat komt voor, verkeerd geplaatste threads, noem maar op.

Gaat dus niet om dingen die echt niet door de beugel kunnen, maar de combinatie van het publiekelijk (en dus niet via een knopje) aangeven van alles wat niet kan of op de verkeerde plaats staat en het opmerkingen maken over fouten en verwijzing naar de regels in de thread waarin de fout staat, zoals o.a. AVV dat doet.

Let wel! Ik vind niet dat AVV dat slecht doet of een taalgebruik bezigt wat netter of gebruikersvriendelijker zou moeten zijn (uitzonderingen daargelaten), het gaat er uitsluitend om dat de genoemde combinatie nergens op andere forums te vinden is.

Toen ik begon heb ik ook gevraagd om meer duidelijkheid hierover in de regels doch dat vond men toen niet nodig, het zou duidelijk genoeg zijn.
Nou dat blijkt wel.... niet dus.
En dat is ook de reden dat je dit zult blijven houden met nieuwe gebruikers.
Ik weet niet meer of het veel later wel iets aangepast is, heb ze al lang niet meer gelezen maar er zou gewoon veel duidelijker moeten staan dat je ook door gebruikers kunt worden aangesproken, echt specifiek genoemd dus.

Wat al een hele hoop zou kunnen helpen, is als die ene thread voorgoed gesloten zou worden en het weer op de oude manier zou gaan, dus simpelweg een mailtje sturen naar modje of gebruik maken van het daartoe bestemde knopje.
Dan neem je al een hoop irritatie weg bij veel mensen die zich daaraan storen.
Kleine moeite en het werkt evengoed, zoniet beter.

En het tweede heb ik al aangegeven in de regels. Mensen die jarenlang met duizenden gebruikers hebben gewerkt zouden dit moeten kunnen beamen. Er zijn tigtallen soorten mensen, je kunt niet duidelijk genoeg zijn wil je dergelijke situaties voorkomen.

En dan kun je wel gemakkelijk zeggen als modje zegt dat ze er onderhand wel genoeg over gediscussieerd heeft, maar da's je kop in het zand steken en je gebruikers jouw problemen laten oplossen door hun de discussie te laten voeren als iemand hem wel weer eens aan wil gaan.

Omdat je als goed beheerder of mod gewoonweg kunt weten dat door het gebrek aan duidelijkheid en de hoeveelheid nieuwe gebruikers die nog zullen komen en de wetenschap dat deze manier van werken afwijkend is, de discussies en opmerkingen toch zullen terugkomen. Enige oplossing is heel erg duidelijk zijn en iets er neer zetten wat niet voor meerdere uitleg vatbaar is, hetgeen nu wel het geval is.

Wat mij betreft mag het allemaal zo blijven, zal mij verder worst wezen, maar het is gewoon jammer dat je op die manier gebruikers verliest en onnodige discussies blijft houden en kwade opmerkingen van nieuwe gebruikers in threads etc.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 10 December 2006 om 18:58
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 19:08   #17
anoniem13425
Guest

Standaard

Als ik bij iemand op bezoek ga, ga ik ze niet vertellen dat de bank niet lekker zit, de buren een mooiere TV hebben, maar kijk de situatie even aan hoe die mensen in elkaar steken. Als me dat bevalt, kom ik nog eens terug en ontstaat er wellicht een vriendschappelijk band. Ik ga ze niet vertellen hoe ze hun huishouding moeten bestieren.
Zo denk ik er over.... iemand die er anders over denkt, moet zijn eigen plan maar trekken.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 21:34   #18
anoniem13182
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Als ik bij iemand op bezoek ga, ga ik ze niet vertellen dat de bank niet lekker zit, de buren een mooiere TV hebben, maar kijk de situatie even aan hoe die mensen in elkaar steken. Als me dat bevalt, kom ik nog eens terug en ontstaat er wellicht een vriendschappelijk band. Ik ga ze niet vertellen hoe ze hun huishouding moeten bestieren.
Of dat via een 'autoriteit' laten weten.
Dat ergert me hierin nog het meest eigenlijk; dat als een Modje mensen op de dingen aanspreekt is het goed maar als een mede user ze wijst op hoe het hier op het forum eraan toe gaat dan is dat ineens niet okay.
Heel vreemd vind ik dat.

Mooi omschreven Reintje.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 22:35   #19
anoniem13189
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modje Bekijk bericht
Of dat via een 'autoriteit' laten weten.
Dat ergert me hierin nog het meest eigenlijk; dat als een Modje mensen op de dingen aanspreekt is het goed maar als een mede user ze wijst op hoe het hier op het forum eraan toe gaat dan is dat ineens niet okay.
Heel vreemd vind ik dat.

Mooi omschreven Reintje.
Jah dat vind ik ook (beide).

Met Tiger ben ik het sommige punten ook wel eens. Miss moeten de regels dan wat beter worden omschreven.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2006, 23:24   #20
anoniem13188
Guest

Standaard

Tja, een topic als dit komt om de zoveel tijd een keer langs lijkt het wel.
We hebben op dit forum al zo lang de werkwijze dat gebruikers elkaar op onregelmatigheden aanspreken, danwel Modje ervan in kennis stellen.
Ikzelf vind dit een goeie werkwijze, beter dan 20 mods op een forum hebben, die van elkaar niet weten hoe ze de regels toepassen.

Op deze manier kan Modje zelf beslissen wat ze met een thread doet als ze op een onregelmatigheid gewezen wordt.
Punt is, dat deze hele discussie weer oplaait doordat er nu een speciaal topic voor is waar je dit soort dingen in kunt melden, terwijl dit voorheen "anoniem" gebeurde.

Ik vind dat dit forum nog steeds goed loopt; een prestatie van zowel Modje en Admin als van onszelf. Laten we het gewoon gezellig houden.

Gr. Edwin.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten