Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 December 2005, 13:00   #1
anoniem13863
Guest

Standaard Huisdieren en Vuurwerk

Voordat we allemaal opgaan in het gejuig en champagne glazen klinken en voornemens nemen voor het komende jaar.

Laten we niet vergeten dat we ook nog huisdieren hebben die niet zo gecharmeerd zijn van vuurwerk. Deze worden nog weleens vergeten door alle commotie.

Hier een aantal tips wat je allemaal kan doen om het voor jouw huisdier wat aangenamer te maken en te zorgen dat er bijna of geen angst is voor ons kleinere metgezel.

http://www.dierzorg.nl/index.asp?Nav...aragraphID=683
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2005, 15:04   #2
anoniem13305
Guest

Standaard

Voor kleine huisdieren als knaagdieren en vogels vind ik het inderdaad zielig, voor dieren als honden en katten heb ik geen medelijden. Het hele jaar moet ik die shit ontwijken op de stoep en het hele jaar bang zijn als ik weer een krant bezorg en op een erf weer een hond op me af komt gestormd en dan 1 dag per jaar mag er vuurwerk worden afgestoken!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2005, 17:02   #3
anoniem13863
Guest

Standaard

@Thijs

Tja... dat zijn de andere tegen hangers.

Maar een kat in je gordijnen of in de kerstboom is toch ook niet echt gezellig als zo'n beest schrik van al dat geknal om zich heen.
Of dat de hond van angst gaat bijten naar de gasten die je deze avond hebt uitgenodigd omdat hij bang is voor het geknal.

Kijk dat je als krante bezorger in de vroege ochtend lastig word gevallen door aanslaande honden is de natuur van zo'n beestje,
je komt op zijn terratorium en dat wil hoe dan ook beschermen.
En dan denk zo'n hond ook als je tegen 5 uur in de ochtend een lawaai maakt, er word ingebroken. En gaat blaffen. Of dat hij zijn erf wil beschermen.

Maar iedereen zijn menig hierover natuurlijk. En ik zou zeggen knal er rustig op af.

@iedereen
Allen een fijne jaarwisseling vanuit de United States (Je Naait Het Steeds), voor mensen die geen engels kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2005, 18:04   #4
anoniem13425
Guest

Standaard

Ik ben het wel met je eens Gekwordikervan... de hond van de buren gaat al 14 dagen tekeer als ie een knal hoort... Anderzijds... het is inderdaad maar één keer per jaar.... en zolang je het niet voorzien hebt op de beesten zelf....

@Thijs... de hondenpoep is ook mij een doorn in het oog, maar dat het op de stoep ligt of in het gazon is de schuld van z'n baas..........
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2005, 23:35   #5
anoniem13305
Guest

Standaard

precies en de baas heeft er ook last van als dat beest wild wordt.

Wij hebben ons konijn ook maar ff binnen gezet.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2005, 23:59   #6
anoniem13337
Guest

Standaard

M'n buik vól van 'nieuwe jaren'...en zadel kinderen en kleinkinderen nu even niet met 'de ouwe' op.. laat m'n twee katten (al dagen door 'proefknallen' van slag) liever niet in de steek.. Hééé... bijna láátste !! Beste wensen allemaal !
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2006, 01:07   #7
anoniem13305
Guest

Standaard

pappahary heeft denlk ik laatste post van 2005!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2006, 03:40   #8
anoniem13182
Guest

Standaard

@ Thijs;
Dat alles mag je het dier niet kwalijk nemen.

En dat het 1x in het jaar is, dat geknal, is misschien juist wel het probleem.... anders waren dieren er wel aan gewend. Ik heb zelf trouwens de grootste hekel aan die akelige knallen. Van mij mogen ze dat allemaal uitbannen. Gewoon siervuurwerk, dat is dan nog wel mooi.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2006, 08:17   #9
anoniem13334
Guest

Standaard

Mijn Freya is de rust zelve gebleven vannacht tijdens het vuurwerk: ze ligt rustig op de bank naast me en deed af en toe bij weer een zware dreun de oogjes open. Verder geen probleem. Heb er altijd voor gewaakt om te reageren toen zij in het verleden wèl reageerde: dat hoef je maar één keer te doen en het is voor de rest van haar/zijn leven verknoeit.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2006, 11:04   #10
anoniem14076
Guest

Standaard

Mijn kip (helaas nog maar 1tje..), was ook onrustig...
Aan het begin ontzettend geschrokken, en helemaal op en neer vliegend in het hok..
Omdat dat er nogal zielig uit zag, hebben we hem maar in de garage gezet (met hok en al ), en kon hij gewoon rustig z'n nachtrust hebben.. (ook dagrust).. Ze begonnen hier al om 9:00 ofzo met vuurwerk (gisteren)..
@navy: gelukkig!!
@Thijs: KONIJN ('k houd van dieren )
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten