Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 May 2013, 09:06   #61
anoniem54435
Guest

Standaard

Maar Windows 7 daar kun je ook nog jaren goed mee uit de voeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2013, 09:25   #62
anoniem13291
Guest

Standaard

Zonder twijfel, maar ik bedien ook klanten die Windows 8 draaien en dan is het wel handig om er iets van te weten

Laatst gewijzigd door Edmoor : 28 May 2013 om 09:30
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2013, 01:31   #63
anoniem14733
Guest

Standaard

@Edmoor: Nou dan doe je er genoeg mee in elk geval. Zoals gezegd ben ik er maar met eentje bezig geweest en dat was voorlopig voor mij voldoende.
De Skype installatie lukte wel prima, alhoewel ik geen snelheidsverschil met windows 7 zag v.w.b. installatie. Kan gezichtsbedrog zijn.
Maar hij stond niet in de tegeltjes helaas. Waarom weet ik niet, gewoon standaard installatie gedaan.

Heb jij geen last er van dat die extra mail instellingen er niet bij staan? Het mail programma lijkt alles automatisch wel te vinden, maar het is wel handig als eens iets niet werkt, dat je dan ook andere instellingen kunt aangeven.
Ik miste bijv. een aantal instellingen v.w.b. te gebruiken poortnummers en TLS/SSL etc. in het programma.

@Desperado:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado
Kijk dat bedoel ik met kortzichtig , als het te dichtbij komt haak je af.
Ik gaf nog argumentatie, jij bent degene die afhaakt want jij komt met dit nietszeggende antwoord zonder op mijn argumentatie in te gaan.

Standaard ga ik ook verder als mensen irritante uitspraken beginnen te doen over zaken waar ze totaal geen weet van hebben. Zoals onderstaande quote.
Citaat:
Als je het niet hebt gehad kun je er ook geen oordeel over geven.
Het moet leuk blijven en daarmee is voor mij de lol er af. Een beetje in het luchtledige roepen over dingen waar we niks van weten kunnen we allemaal wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2013, 19:47   #64
anoniem13291
Guest

Standaard

Bij een standaard (Desktop) installatie van Skype wordt er inderdaad geen tegel voor aangemaakt omdat Skype ook de Metro App van Skype voor Windows 8 beschikbaar heeft.

Wil je van de desktop versie een tegel dan is dat heel eenvoudig te doen.
In het tegelscherm tik je het woord skype in en je zult zien dat deze verschijnt omdat hij wel in de Apps collectie is opgenomen. Klik er nu met rechts op en klik dan onderin het scherm op "Vastmaken aan Start".
Nu heb je een tegel voor de desktop versie van Skype.

Ditzelfde kun je doen voor alle programma's in de Apps collectie.
Om de hele collectie te zien klik je in het tegelscherm met rechts ergens op een lege plek en dan klik je rechts onderin op "Alle apps".

Voor programma's die daar niet staan kun je het programma gebruiken dat ik eerder noemde en kun je ook tegels maken voor snelkoppelingen en documenten. Het tegelscherm kun je vervolgens heel mooi in groepen verdelen om zaken die bij elkaar horen ook bij elkaar te houden.

Over de mail binnen Windows 8 kan ik niks bijdragen, simpelweg omdat ik daar nog niet naar heb gekeken.
Met al die Office versies heb ik Outlook beschikbaar en dat is wat ik als mail client gebruik.

Laatst gewijzigd door Edmoor : 29 May 2013 om 19:54
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2013, 22:09   #65
anoniem26138
Guest

Standaard

Helemaal buiten de tegeltjeswijsheid, maar ik kan het niet laten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edmoor Bekijk bericht
.... Het tegelscherm kun je vervolgens heel mooi in groepen verdelen om zaken die bij elkaar horen ook bij elkaar te houden.
Dat doet verdacht veel aan Windows 3.x in 1992 denken, en wat Windows 95 daarna weer jammerlijk miste; je programma's op je bureaublad in ongelimiteerde groepen onderbrengen:

Program_Groups_Windows-3.jpg
(En wat een begrijpelijke icoontjes zeg....)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2013, 22:18   #66
anoniem13291
Guest

Standaard

Hahaha!
Ja, maar het voordeel van het tegelscherm is wel dat je bureaublad ongemoeid blijft.
Al is die bij mij zoals altijd helemaal leeg, op een klokje na.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2013, 22:22   #67
anoniem26138
Guest

Standaard

Bij 3.x wat je hierboven ziet zijn natuurlijk de 'geopende tegels' om in de termen te blijven. Als je rechtsboven op 'Minimaliseren' klikt dan worden het icoontjes (mappen) op je bureaublad, en je kan zoveel groepen maken als je wilt.
Je ziet rechtsboven ook geen kruisje om het venster weg te klikken, allen een pijltje naar beneden (minimaliseren op het bureaublad) of pijltje omhoog (maximaliseren).

Ik heb helaas niet een beeld van de tegeltjes in W8, ik heb ze nog nooit gezien... Dus wat een tegel is t.o.v. een map-icoontje weet ik niet.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 29 May 2013 om 22:26
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2013, 22:30   #68
anoniem13291
Guest

Standaard

Dat maakt nogal verschil maar ik ben dan ook een zeer tevreden Windows 8 gebruiker
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2013, 13:34   #69
anoniem26138
Guest

Standaard

Dit oude topic maar wat leven inblazen (sorry Niels68, maar het blijft wat mij betreft relevant zolang XP nog ondersteund wordt), april 2014 komt dichterbij.

Zag ik deze pagina:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...cid=xp_wol_eos

Dat vind ik zo'n verkeerde voorstelling van zaken.

"Kan ik mijn pc upgraden naar Windows 8.1?
Windows 8.1 kan maar op enkele oudere pc's worden geÔnstalleerd. Lees de handleiding als je wilt weten of jouw huidige pc geschikt is voor Windows 8.1. Als dit het geval is, kun je de upgrade uitvoeren.
"

Mensen zullen de handleiding van hun PC gaan raadplegen, en ik denk niet dat op het moment dat die uitkwam er sprake was van Windows 8.1 En dat weten ze toch ?
Er is op die pagina ook helemaal geen advies voor Windows 7 te vinden, terwijl dat voor oudere hardware een eerdere keus zou kunnen zijn, daar duurt ook de ondersteuning nog even voor, zodat je oudere hardware zou kunnen 'opgebruiken'. Dit toont mij toch onwil. Biedt die mensen toch een goedkopere W7 als upgrade, voor 80% is het toch alleen een computer voor Internetten, zonder zwaar gebruik.

Nee, alles ruikt naar het aanschaffen van nieuwe hardware, meer geheugen (over naar 64bit dus), en de directe links naar hardware te koop in de Microsoft Store. Over het feit dat je ook 32bit applicaties of hardware (drivers) wel eens onbruikbaar kunnen zijn wordt niet gesproken.

Ik heb een slecht gevoel bij zo'n voorlichting.

Ik heb zelf geen geld om over te gaan naar 64bit, omdat dan scanner(s) en printer ook vernieuwd moeten worden. Voor mij is er dus na het verlaten van XP een overgangsstapje, waarbij ik 'even' een ander 32bit OS gebruik om mijn hardware op te gebruiken. Ik kan wat dat betreft niet anders wanneer ik door de MS tijdlijn gedwongen wordt, zonder zelf te kunnen bepalen wanneer te upgraden. Financieel is dat inefficiŽnt voor mij als klant, maar natuurlijk niet voor de fabrikanten.
Kom MS, geef me Ä 800,00, en ik ga zo met je vernieuwende ideeŽn naar het laatste OS mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2013, 14:05   #70
anoniem42071
Guest

Standaard

Erik Ik ben het geheel met je eens.
MS doet er alles aan om mensen W8 door de strot te duwen en schaamt zich er niet voor om ze daar ook nog een nieuwe pc voor te laten aanschaffen.
Terwijl ze weten dat W8 niet geaccepteerd wordt door de "klanten". Windows 7 is zelfs beter gaan verkopen, sinds W8 uitkwam.
Dan zou je als bedrijf toch eens moeten na gaan denken of je iets geheel verkeerd doet.

Ik ben nu met een ultrabook bezig (i5 en 8GB geheugen). Ik moet 17 stappen doen, om zelf te bepalen welke updates ik wel en niet wil ontvangen. Het ding is zo traag als bagger geworden door de installatie van Norton (kreeg de klant er "gratis" bij). Ben al een uurtje of 3 met dat ding bezig en erger me kapot aan het onwerkbare systeem.
Ben je eindelijk op een scherm waar je wil zijn, knalt dat ding weer naar het bureaublad omdat er een update van een ander programma klaar is.
Ik ga er met een hele grote boog omheen lopen en me niet meer ergeren....

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 24 December 2013 om 14:11
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten