Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 March 2006, 21:47   #1
anoniem18378
Guest

Standaard pc blijft hangen bij scherm: intel inside pentium 4

ik heb gisteren mijn zijpaneel van mij case af mijn pc gehaald. waarschijnlijk heeft dit niets te maken met mijn probleem of toch, wie weet... Tot daarnet waren er geen problemen maar toen ik hem opnieuw opstarte deed hij niets meer. hij blijft namelijk hangen bij het eerste beeld dat ik krijg: zo da van intel inside pentium 4 : http://image.gmarket.co.kr/gwebzine_...0HT%5B0%5D.jpg waneer ik dat krijg gaat hij niet meer voort. mijn pc: P4 3 Ghz , 512 MB ram, ati 9800, xp home

ik hoop dat iemand mij zo rap mogelijk kan helpen want ik ga normaal volgend weekend naar een LAN party dus ik hoop dat de pc het dan trug doet.

alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 03:31   #2
anoniem17980
Guest

Standaard

EDIT: heb je het stuk blik weer teruggezet en daarbij misschien een snoertje gekneld/beschadigd? Check dat.

Op het eerste gezicht: een van de spanningen van de voeding hapert.

Heb je een onverdachte andere (en voldoend zware) voeding ter beschikking, neem dan daarmee een omwissel-proef.

====

Onwaarschijnlijk inderdaad dat het met verwijderen van een stuk blik te maken zou hebben (meestal zelfs gunstig voor totale koelings-gebeuren), maar als het bovenstaande niet werkt of niet haalbaar is, voor alle zekerheid & gemoedsrust een keer met STROOM ERAF aan alle zwevende draden voelen en ze bekijken of er niet iets onvast "pakt" en of er nergens isolatie beschadigd is.

Verder zou ik ook eens alle pluggen en kaarten dan 1 voor 1 VOORZICHTIG (geen brute kracht, maar TIJD besteden aan zwaarlopende dingen) even er uit halen en meteen weer terugsteken (nog altijd met de spanning er af).

====

Nog een kans, maar naar ik af en toe verneem bij XP niet geheel risico-loos (soms verlies van bestanden) opstarten met de windows-PC er in en ZONDER FORMATTEREN de routine Setup, optie Reparatie(xpHome) of Upgrade(xpPro) geheel laten uitlopen.

Wel in Bios dan van tevoren zorgen dat CD eerder in de boot-volgorde staat dan HD (hard disk, harde schijf).

In Bios kom je bij de meeste computers door direct tijden opstart rustig op toets Del te blijven tikken; zie anders handleiding van je computer.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 10:18   #3
anoniem18378
Guest

Standaard

toch bedankt voor al je info maar toen ik mijn pc vanmorgend opzette ging alles terug normaal, raar maar ja hij start terug normaal op en alles werkt eve goed al vooraf
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten