Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 October 2012, 16:21   #21631
anoniem18126
Guest

Standaard

http://www.computeridee.nl/faqman/so...CampaignId=399

De Faqman weer een uit de bocht.

Citaat:
Denkt u aan onschadelijke (....) malware, phishing en maar van die dingen.
Hoezo duidelijk? Hoezo onschadelijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2012, 17:23   #21632
anoniem42071
Guest

Standaard

Jawel. Er bestaat best wel malware die redelijk onschadelijk is. Een trackingcookie valt ook onder malware. Maar hij dat wel gevaarlijke uitspraken..
http://malwareinfo.nl/malware-2/soorten-malware/

http://malwareinfo.nl/tracking-cookie/

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2012, 00:56   #21633
anoniem26138
Guest

Standaard

Weinig dingen zijn zo zielig als die koorbal die 's nachts met spetterende kracht z'n bierfles tegen je gevel smakt, nog aan het eind van de straat zijn vriendjes het hoekje om ziet gaan, en ze hard als een wekker "Slaap lekker" na kakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2012, 20:22   #21634
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zie net op het nieuws de toestand in zuidelijk Europa, stakingen aldaar, budget tekorten, en huisuitzettingen.
In Noord-Europa niets van dat...

Zuid Europa heeft een slechtere uitgangspositie, moeilijker klimaat om in te werken, andere vruchtbaarheid van de grond, van oudsher armer daardoor.

Waarom, als met Europa één wil houden, worden de eisen voor het begrotingstekort voor die landen niet afhankelijk van de geografische ligging ? Des te zuidelijker, des te hoger het begrotingstekort mag zijn ? Grof gezegd, b.v. 3% voor noordelijker landen, en zeg maar 4% voor zuidelijker ?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2012, 23:27   #21635
anoniem42071
Guest

Standaard

Op zich een aardig idee. Maar ik ben het niet zo eens met je stelling van "Zuid Europa heeft het lastiger".

Ja nu wel, omdat het begrotingstekort zover is opgelopen, dat ze zelfs moeite hebben om de rente daarvan te kunnen betalen. Bovendien hebben ze Europa de laatste jaren voorgelogen en bedrogen, door te suggereren, dat hun tekort lager was dan de werkelijkheid.

Verder: Noord tegenover Zuid: Kan je in Noorwegen Sinaasappels telen, of zuidvruchten of druiven in de buitenlucht? Ik bedoel elke streek en klimaat heeft zijn eigen voordelen en nadelen. Daar moet een economie zich op aanpassen.

Maar als belasting ontduiking een echte sport wordt, waarbij huizen (op 2 dakpannen na) niet afgebouwd worden, omdat ze er anders belasting over moeten gaan betalen, geef ik Europa wel een beetje gelijk, dat ze die kraan goed dicht draaien nu.

En niet dat de meeste van ons het niet kunnen betalen. Ik bedoel hier gaan sommigen er 6 % op achteruit en schreeuwen ze al, terwijl er bijv. 2 auto's voor de deur staan en 5 mobieltjes met een abo in huis liggen.
Ik ben overigens blij dat ze hier eindelijk die minima een beetje uit het dal trekken.

Daar in Griekenland, hebben ze gemiddeld al 30% ingeleverd de afgelopen 2 jaar en moeten ze echt op een houtje bijten.

En weet je Erik: Als ik de komende 2 jaar 15 of 20% zou moeten inleveren, om daar het probleem in die tijd echt op te lossen, zou ik het als mens best willen doen.
Maar ik ben heel erg bang, dat ze het daar echt nooit leren en het probleem nooit echt opgelost wordt.
Het is (vooral in Griekenland) meer een mentaliteits-probleem dan een economisch probleem volgens mij.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2012, 16:27   #21636
anoniem26138
Guest

Standaard

Mentaliteitsprobleem...Het kan zijn dat die houding, ook over het verzwijgen van het begrotingstekort, inherent is aan de angst om er niet meer bij te horen, het gewoon niet vol te houden in het opgelegde Europa. Het onthouden van zo'n soort regeling kan je niet om zo'n reden doen.
Maar ik ben verre van econoom, en bedenk me dat een variabel begrotingstekort misschien niet een goed middel is omdat een begroting eigenlijk een vorm van schatting is, en de economen dan onbewust rekening met de verschillende uitkomsten kunnen gaan houden.

Het is een oud gegeven dat zuidelijker landen armer zijn. Juist een Europa zou dat kunnen nivelleren. Doet dat natuurlijk al gedeeltelijk.
Werken in warmere landen is fysiek problematischer, wij hebben hier een soort ideaal breedtegraad met een mild zeeklimaat, en alle rijkere landen liggen daar zo'n beetje op, en dat is volgens mij geen toeval. Alleen landen die op een gigantische en makkelijk leeg te lepelen olie- of gasbel zitten kunnen daaraan tippen.
In het hogere noorden van Europa waar het dan weer kouder is is het dan gelijk weer veel dunner bevolkt. Ierland hiervan uitgezonderd trouwens, dat is toch weer een verhaal apart.
Ook natuurverschijnselen zoals droogtes of overvloed is zuidelijk vaak erger.

Tof dat je een inkomensachteruitgang zou aanvaarden als dat zou helpen. Ik heb zelf ook bij Griekenland steeds gedacht dat het fundamenteel is dat die er bij blijven, en niet uitgestoten om financiële redenen. Het hek van de dam om de slechtst presterenden er uit te gooien, dan komt er gewoon een volgende slechtst presterende, en verlies je het vertrouwen in het geheel.

Dat is het verhaal van die man met een schilderij met een honderden kleine spikkeltjes en vlekjes die bij de restaurateur komt en vraagt "Wat kost dat om te repareren ?". De restaurateur noemt een bedrag en de man beseft dat dat veel te duur voor hem is. Hij vraagt "Kan je niet de 100 meest opvallende spikkels er uit poetsen ?" en de restaurateur begint daar dan maar aan.
Na een week komt de man het schilderij ophalen, en staat er ineens verbaast naar te kijken en zegt "... Maar ik zie nog steeds 100 meest opvallende vlekjes....".

Ik zie net dat mijn eigen risico naar € 350 is gegaan.... Iemand met het laagste inkomen kijkt wel uit om die eerste stap naar de dokter te gaan, terwijl iemand met een flink inkomen één keer dat bedrag op tafel legt, en vanaf dat moment zoveel gebruik kan maken van het systeem als die wil.... Fundamentele ongelijkheid zeg
Ik heb nog een (onuitvoerbaar maar eerlijker) voorstel hiervoor: laten we de door ons gebruikte supermarkt het eigen risico laten betalen.

B.t.w. er is nog een probleem met die zuidelijke landen.... Ze zijn stuk voor stuk afhankelijker van toerisme uit het noorden (mensen van hier vinden het lekker om daar eens een paar weken niks te doen ) en als er een financiële crisis is is dat het ongeveer het eerste waar mensen uit noordelijker landen op gaan bezuinigen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 November 2012 om 16:40
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2012, 14:12   #21637
anoniem55047
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Ik zie net dat mijn eigen risico naar € 350 is gegaan.... Iemand met het laagste inkomen kijkt wel uit om die eerste stap naar de dokter te gaan, terwijl iemand met een flink inkomen één keer dat bedrag op tafel legt, en vanaf dat moment zoveel gebruik kan maken van het systeem als die wil.... Fundamentele ongelijkheid zeg
Ik heb nog een (onuitvoerbaar maar eerlijker) voorstel hiervoor: laten we de door ons gebruikte supermarkt het eigen risico laten betalen.
Ja dit is echt te belachelijk voor woorden! De mensen die bijna nooit wat hebben worden hier de dupe van en misschien krijg je straks ook wel het probleem dat mensen wel echt wat hebben maar vanwege het eigen risico besluiten dit niet te laten onderzoeken en dan worden daarna de kosten natuurlijk alleen maar hoger! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat zijn straks, kan niet veel goeds wezen.

Citaat:
B.t.w. er is nog een probleem met die zuidelijke landen.... Ze zijn stuk voor stuk afhankelijker van toerisme uit het noorden (mensen van hier vinden het lekker om daar eens een paar weken niks te doen ) en als er een financiële crisis is is dat het ongeveer het eerste waar mensen uit noordelijker landen op gaan bezuinigen.
Allemaal op vakantie in eigen land, dat trekt de eigen economie nog een beetje op. Hoewel half Nederland nu toch al een lange vakantie heeft vanwege alle ontslagen :/
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2012, 14:29   #21638
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik kreeg het aanbod van m'n verzekering (CZ) om het eigen risico (Ik ga dat zeker op gebruiken) elke maand voor 1/12 e deel te betalen, zodat ik niet de eerste 2 maanden het hele bedrag hoef op te hoesten.
Mocht er aan het eind van het jaar toch geld over zijn, krijg ik het restbedrag weer terug gestort.
Zoiets kan de lasten wat verdelen.
Mogelijk bieden andere zorgverzekeraars dit ook aan?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2012, 15:15   #21639
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb net een aanbod 'via' de gemeente Rotterdam gekregen voor een collectieve verzekering voor mensen op een laag inkomensniveau (tot 130% van het minimum loon) waarbij het eigen risico is afgekocht met een hogere maandlast (voor mijn inkomen wordt de premie ongeveer € 146 per maand, incl. aanvullend natuurlijk). Flink bedrag, maar dan ben je van het gezeik af. Maar uiteindelijk betaal je het dan toch gedeeltelijk.
Tenzij je gezond bent en genoeg inkomen hebt om dat eigen risico "als risico" te nemen dan ben je per maand goedkoper af.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2012, 15:25   #21640
anoniem42071
Guest

Standaard

Gisteren Windows 8 aangeschaft voor 100 euro, om een dualboot te maken met 7.
De eerste keer fopte W8 mij lelijk, want hij zet 8 zonder iets te zeggen gewoon op de partitie waar 7 op stond (die dan Windows.old) wordt.
Je krijgt dan nog wel de vraag, of je data en instellingen moeten worden bewaard etc.... Maar dus ook die versie vraagt,(als je de dvd plaatst onder W7) niet of je een upgrade of een nieuwe install wilt doen en zo ja waar.

Afijn gisteren eerst weer netjes W7 terug gezet etc....
Vanmorgen opgestart vanaf de W8 dvd en zo waar, hij laat iets aan de gebruiker over. Ik kon nu wel kiezen, waar ik hem wilde installeren en had binnen no time een dualboot.

Aan het stoeien met W8.
Nou ben ik niet jong meer, dus ga ook wat lastiger om met veranderingen, maar als je even doorbijt valt het mee. Maar voor Burgkop (u is gewaarschuwd) gaat het dit niet worden denk ik.

De Windowstoets zal ik verslijten. (terug naar dat scherm met tegels, om opnieuw te beginnen)
Ik ben er intussen na veel zoeken en puzzelen in geslaagd om wat "gewone" programma's en drivers te installeren.

Omdat ik me had aangemeld met m'n "Live" account kan ik wel heel gemakkelijk "Apps" (of is dat met 1 p?) ophalen.

IE 10 is ook wel heftig. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb in elk geval een "tegel" zodat ik naar Google kan.....

Overigens heb ik 8 geïnstalleerd, omdat ik binnenkort toch toestellen ter reparatie krijg met dat besturing systeem en ik er dan wel een beetje de weg op wil weten.

Zoals het nu staat, blijft het voor mij op de desktop een leer systeem.

Wat me opviel: W8 pakt .rar bestanden zeer traag uit. Het installeert programma's ook zeer traag. Verder is het wel lekker snel, maar het lijkt wel of het minder goed gebruikt maakt van de I7 3770K, 8GB Mem en de ssd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten