Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 March 2016, 21:43   #21
anoniem27570
Guest

Standaard

Dus elke andere anti virus houdt dat tegen behalve AVG niet, waar kan ik dat lezen?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2016, 21:47   #22
anoniem42071
Guest

Standaard

We dwalen erg af, maar ik heb al weken de beta versie van Malwarebytes anti Ransomware mee draaien. https://forums.malwarebytes.org/topi...ti-ransomware/

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2016, 22:27   #23
anoniem55908
Guest

Standaard

Niek bedankt voor de tip.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2016, 09:32   #24
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Dus elke andere anti virus houdt dat tegen behalve AVG niet, waar kan ik dat lezen?
Gewoon uitkijken waar je op klikt is de beste manier.
Ik kreeg dat bericht van bevriende Computer bouwers.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2016, 10:30   #25
anoniem27570
Guest

Standaard

Gewoon bashen dus.......
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2016, 11:30   #26
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaatje Bekijk bericht
Ppfffff jullie maken het mij niet gemakkelijk......
Ik had gehoopt op een iets simpeler antwoord
Dat simpele antwoord is er niet, alleen punten om aan te wijzen waardoor een systeem langzamer kan gaan werken. De gegevens van b.v. Taakbeheer inschatten, de ervaring hoe een 'normale' Windows machine zich ongeveer in rust gedraagt, kunnen zien wat in een computer een bottleneck kan zijn zoals weinig geheugen of een volle schijf (wat ook een vorm van weinig geheugen is). Performance achteruitgang kan heel langzaam gaan en er zijn gewoon veel factoren die daaraan mee kunnen werken.

Een paar grove hoofdwegen waarlangs een systeem vertraagt:
* Er staan veel programma's geïnstalleerd (malware of legitiem) die allemaal een plaatsje in het geheugen willen om hun ding achter je rug om te doen. En die moeten één voor één bij boot in dat geheugen geladen worden; dat kost tijd bij boot, en ze nemen dus ook geheugen in beslag na boot.
* de processor wordt door iets te zwaar belast; kan door slecht geschreven programma's of malware komen, of een andere softwarefout.
* de systeemschijf wordt te zwaar belast; b.v. te klein, of er is te weinig RAM geheugen waardoor die harddisk 'als RAM' gebruikt wordt, of doordat het systeem foutief weigert te stoppen met onderhoud wanneer je hem wilt gebruiken, b.v. bezig met defragmenteren of indexeren. Of zeer zwaar gefragmenteerde bestanden op die schijf (wat niet meer vaak voor komt wegens geregeld/automatisch onderhoud).

Zoals LangePier aanduidde v.w.b. de trage opstart:
als je in 'Start - Programma's en bestanden zoeken' invoert: MSCONFIG, en dit bovenaan de zoekresultaten verschijnt en start, dan zie je in dat venster een paar tab's, en één daarvan is 'Opstarten'. Daar (o.a.) zie je een aantal items die bij boot geladen worden.
Hoeveel zijn dat er ?

Het zelfde kan je bekijken onder de tab 'Services', maar dan eerst daar de Microsoft services met de knop uit beeld halen, zodat je alleen andere services overhoudt.

En wat ik zelf ook belangrijk vind om te weten is:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter
* Als je opstart, hoe lang duurt het dan vanaf moment van aanzetten voordat dat harddisk ledje min of meer tot rust komt ? Gemiddeld een keertje oplichten per twee seconden is dat ongeveer.
* Als je Taakbeheer direct na opstarten start (geen browser of zo starten), en je kijkt onder de tab 'Prestaties', dan zal er links een wat fluctuerende processoractiviteit aangegeven worden, hoeveel is dat na het tot rust komen van het systeem ?

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 17 March 2016 om 11:33
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2016, 21:01   #27
anoniem59721
Guest

Standaard

Het opstarten duurt 1 minuut en 38 seconden. Het ledlampje is na 20 sec rustiger.

msconfig:

algemeen - selectief opstarten is aangevinkt
computer opstarten - windows7 huidig besturingssysteem; standaard besturingssysteem
services - een hele lijst

onderaan staat: processen 66 / Processorgebruik 49% / fysiek geheugen 88%

Hebben jullie iets aan deze info?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2016, 21:37   #28
anoniem42071
Guest

Standaard

Zet bij "Algemeen"eens het balletje nij "Normaal opstarten".
Bij Services, kan je links onderaan een vinkje zetten, om alla Microsoft services onzichtbaar te zetten. Als je dat hebt gedaan blijft er een lijstje over, waarin je antivirus programma staat en misschien 2 of 3 drivers van je hardware. (plaats eventueel een printscreen als je twijfelt.) maar er kan daar best veel uit vaak.

Processen vind ik wel netjes 66. Ik kom pc's tegen waar er 100 draaien. Dat is natuurlijk niet goed. Bij een verse nieuwe W7 installatie heb je er tussen de 40 en 45 draaien.

Als deze cijfers van de pc in ruststand zijn, vind ik Processorgebruik te hoog en de belasting van het geheugen veel te hoog (tenzij er maar 2 GB inzit). Kan je kijken welke processen het meeste beslag leggen op het geheugen.

Kan je trouwens de specificaties van de pc geven.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2016, 10:27   #29
anoniem26138
Guest

Standaard

Processorgebruik 49%
Inderdaad, als dit na opstart is en de harddisk is enigszins tot rust, dan zit daar je probleem, maar.... in msconfig is dat wel een momentopname, en dan kan het normaal zijn.
Waar je daarom moet moet kijken is in Taakbeheer onder de tab 'Prestaties', en dan links bovenaan de grafische voorstelling met daar onder een percentage. Wanneer je dat na opstart in rust observeert krijg je een idee van het gemiddelde processorgebruik. Uiteraard kan er net iets bezig zijn wat de processor een tijdje belast, zoals een AV scan, daarom is het zaak er een paar maal naar te kijken, dus over langere tijd. De vraag daar is eigenlijk: komt het ooit tot rust, en dat betekent een processorgebruik tussen 0% en grofweg 5% met uitschieters daarboven.

Een opstarttijd van 1 minuut en 38 sec.+ 20 sec. is normaal te noemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2016, 10:08   #30
anoniem59721
Guest

Standaard

@Niek
Ik heb opstarten op normaal gezet (weinig verandering)

MSconfig - actief:
- adobe active file monitor v8
- adobe acrobat update service
- adobe flash player update service (gestopt)
- amd external events utility
- avg amps (gestopt)
- avgidsagent
- avg service
- avg watch dog
- import service
- flexnet licensing service (gestopt)
- google update service (gupdate) (gestopt)
- google update service (gupdatem) (gestopt)
- google software updater (gestopt)
- hp software framework service
- hp support solutions framework services
- vToolbar updater 40.2.8
- wtu system support

Opstarten:
- anti phishing domain advisor
- avg internet security
- hpwuschd application
- avg framework
- vProtect application
- hpqsrmon application