Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 23 November 2005, 17:57   #1
anoniem13937
Guest

Standaard Dual Channel

Goedemiddag (avond bijna),

In mijn computer bevinden zich 2 256MB DDR-SD-RAM geheugenbankjes die met elkaar in Dual Channel staan (dit heb ik allemaal al uitgezocht). Ik wil deze 512 MB Ram uitbreiden naar 1024. Tot zover geen probleem, alleen is het zo dat de leverancier op een bepaald punt iets anders beweert dan wat anderen mij vertellen

In mijn PC bevinden zich namelijk 2 groene en 2 blauwe geheugensloten. De blauwe zijn gevuld met 2x 256 MB en staan in Dual Channel. Een paar mensen vertelden mij dat als ik nog 2x 256 MB aan de configuratie toe zou voegen (dat komt dus in de twee groene sloten), het geheugen in de blauwe sloten (twee identieke bankjes) in Dual Channel zou staan en het geheugen in de groene sloten (twee identieke bankjes van een ander merk als de blauwe) in Dual Channel zou staan.

De mogelijke leverancier (een systeembeheerder op het werk van één van mijn ouders) vertelt mij echter dat dit geen zin heeft, omdat enkel het geheugen in de blauwe sloten in dual channel zal staan en ik dus beter een enkele 512 MB-ram toe kan voegen aan de huidige configuratie (of het hele pakket vervangen door 2 nieuwe 512 MB-ram modules).

Mijn vraag: Wie heeft er gelijk?
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten