Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 September 2018, 21:21   #1
Johannes1903

Johannes1903's schermafbeelding

Standaard Desktop wil niet afsluiten

Ik heb het al eerder aangekaart, maar mijn voormalige Windows 7 computer wil niet afsluiten. 'Iets' verhindert het afsluiten, maar als ik 'toch afsluiten' klik, krijg ik een blauw scherm dat vervolgens 'eeuwig' op afsluiten blijft staan. Overigens gebeurt dat ook als ik niets doe. Iedere update is het raak. Ik heb al snel opstarten uitgeschakeld.
Johannes1903 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2018, 18:43   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Hoe is je Engels?
Dan even dit volgen: https://www.thewindowsclub.com/enabl...essage-windows
Dan kun je zien op welk onderdeel het afsluiten blijft hangen, en aan de hand daarvan verder zoeken.

In groepsbeleid staat 'ie in het Nederlands onder Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Systeem. En hij heet dan "Uitgebreide tegenover normale statusberichten". Gelieve in te stellen op "Ingeschakeld".
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2018, 13:19   #3
Abraham54

Abraham54's schermafbeelding

Standaard

Kijk hier om jouw Windows te leren goed af te sluiten:

https://www.piepcomp.nl/threads/twea...windows-10.17/

En doe ook een scan met Malwarebytes MBAM:

download MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

• Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

• Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

Proud member of ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals
en UNITE - Unite Against Malware
Abraham54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten