Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 July 2017, 16:31   #1
anoniem44822
Guest

Standaard srt bestand in film plakken

Op mijn Android 7.0 tablet heb ik een aantal films gedownload en wil die via een media player afspelen op de tv,
In de bestanden in de Download map zit een srt bestand voor de ondertitels.en de hoofdfilm.
Via de app Allconnect wil ik streamen, maar deze ziet alleen video bestanden ( zonder srt.) in de map Video´s. Deze zitten wel in de map Download,maar daar kan ik via Allconnect niet bijkomen.
Is er een mogelijkheid de srt bestanden uit de map Download alsnog toe te voegen aan de mkv bestanden in de map Video´s of moet het via een andere App ???
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2017, 16:59   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Kan hier wel mee: https://mkvtoolnix.download/downloads.html#windows
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2017, 17:23   #3
anoniem44822
Guest

Standaard

Is hier ook een Android versie van, want alles staat op een Android tablet. ???
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2017, 18:17   #4
anoniem44822
Guest

Standaard

Het betreffen ook avi en blue ray mp4 bestanden !
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2017, 19:01   #5
anoniem26473
Guest

Standaard

Mkvmerge kan MP4 zonder problemen lezen, er komt dan wel een MKV uit.
Anders proberen met mp4box/yamb.

Avi kan geen subtitle streams bevatten. Omzetten naar mkv/mp4 of de subs hardcoden (met mediacoder bijvoorbeeld).

Er staan diverse linux distributies op dezelfde site, mogelijk wil het daarmee? Anders even overzetten naar pc en later weer terug.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2017, 17:01   #6
anoniem44822
Guest

Standaard

Bedankt zover, ik ga ze proberen.
Nog een vraag : zou het ook kunnen met een bestandsmanager zoals Solid Explorer op mijn tablet. Daar kan ik aan de ene de geopende map Downloads zetten en aan de andere kant de map Video´s. Nu heb ik uit de map Download een srt bestand in het klembord gezet ,maar hoe krijg ik dat nou daar vandaan in het filmbestand in de map Video´s ?????
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 13:40   #7
anoniem38560
Guest

Standaard

Normaal als je het video bestand en het srt bestand met de zelfde naam samen in een map zet openen de meeste spelers dit srt bestand automatisch.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 17:12   #8
anoniem44822
Guest

Standaard

Ja Dappertje dat weet ik ,maar.... in de map Video´s kan ik geen nieuwe map openen om daar het video en srt bestand in op te slaan.
De map Video´s wordt automatisch gevuld met ALLEEN het film bestand uit de map Downloads !
Nu denk aan een eventuele andere oplossing : het streamen van de tablet naar de mediaplayer/tv gaat nu via de app Allconnect, maar deze ziet alleen de map Video´s en helaas niet de map Downloads (met daarin het Film en srt bestand)
Als er nu een streaming app bestaat die kan streamen uit de map Downloads zou ik uit de problemen moeten zijn ...??? Toch ?
Wat denk jij/jullie er van ????
Troef
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 17:18   #9
anoniem38560
Guest

Standaard

Met een mediaspeler kan je toch vanaf een USB stick of USB hdd spelen?
Met VLC for Android kan je streamen. https://play.google.com/store/apps/d...g.videolan.vlc

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2017, 17:27   #10
anoniem44822
Guest

Standaard

Ja okay maar dan moet ik eerst een USB stick met veel GB´s aanschaffen en dan nog een keer de films van de tablet daarop zetten. Het zou zo veel makkelijker zijn als ik het rechtstreeks vanaf de tablet zou kunnen doen.....
Ken jij een app die dat kan vanaf de map Downloads ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten