Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 May 2007, 13:29   #1
anoniem24866
Guest

Standaard printer installeerd niet goed meer na recovery

Allo Allo,

nadat ik het hele systeem opnieuw heb geinstalleerd (win XP), kan ik de printer (brother MFC9180) niet meer installeren. Ik draai de cdrom en volg de instructies, zodra ik bij het inpluggen van de printer kom geeft ie het volgende aan.

en dit al twee weken.

Als ik via computerbeheer de stuurprogramma's wil bijwerken, geeft hij aan dat de nieuwste stuurprogramma's al geinstalleerd staan. Heeft iemand een idee hoe dit kan worden opgelost. Voor de herinstallatie van het systeem nooit problemen mee gehad.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door Esvee : 25 May 2007 om 13:39 Reden: kleine toevoeging
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2007, 14:00   #2
anoniem19255
Guest

Standaard

heb je de oude drivers verwijderd uit je software lijst?

indien ja kan je altijd nog c cleaner proberen, misschien dat er nog temp bestanden rondzwerven op je hardeschijf.

probeer dan nog eens te installeren, werkt dit niet dan kun je naar configuratiescherm gaan, kijken of je printer er bijstaat, bij systeem>apparaatbeheer. Zo ja verwijder deze, herstart pc en installeer de boel, opnieuw
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2007, 14:40   #3
anoniem24866
Guest

Standaard

Er staan geen drivers in de software lijst, alleen de software van de printer, Brother suite.

CCleaner gebruik ik standaard elke keer als ik windows opstart en afsluit.

Heb al ontieglijk vaak de boel opnieuw geinstalleerd en verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar krijg telkens op hetzelfde moment bovenstaande melding.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2007, 01:23   #4
anoniem24866
Guest

Standaard

iemand een idee?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2007, 03:12   #5
anoniem17111
Guest

Standaard

heb je op de site van brother al gezogt naar nieuwe drivers/software.

had zelfde probleem met mijn oude hp-printer. heb alles van de site geplukt en hij deed het weer
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2007, 13:17   #6
anoniem24866
Guest

Standaard

ja heb ik geprobeerd, werkt ook niet, komt zelfde melding bij het inpluggen van de printer.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2007, 22:51   #7
anoniem13515
Guest

Standaard

Heb je dit geprobeerd:
Printer loskoppelen.
Bij apparaatbeheer met rechts op de printer klikken, zal wel een uitroepteken bij staan.
Klik op de regel: Installatie ongedaan maken.
Herstarten.
Cd erin, die geeft waarschijnlijk zelf de volgorde aan, dus ook wanneer je de printer moet aansluiten.

Er zijn verder meerdere installatie mogelijkheden mogelijk.
Maar telkens als het niet lukt, moet je bij apparaatbeheer de installatie ongedaan maken.

Als het op deze manier miet lukt kun je ook de printer aansluiten en opdracht geven om op de cd te laten zoeken.
Wel kijken of die drives niet ingepakt staan, want dan worden ze niet gezien.
Ook kun je de juiste plek op de cd opgeven.

Uiteraard kun je de laatste driver ook van de site halen, maar wel uitgepakt op HD zetten en dat adres opgeven als je laat zoeken op je computer.
(steeds in apparaatbeheer installatie ongedaan maken als het niet lukt)
Hoop dat het lukt, het kan soms heel moeilijk gaan om iets aan de praat te krijgen als het tegen zit.

Als het een gangbaar model is, kun je ook nog in Configuratiescherm nieuwe hardware toevoegen doen en dan in de lijst kijken of die printer erbij staat.

(maak een goede Back-Up Image, heb je meer aan dan er een Recovery cd te gebruiken)

Laatst gewijzigd door burgkop : 29 May 2007 om 22:55
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2007, 23:04   #8
anoniem22021
Guest

Standaard

Hier kun je de driver uninstall-tool downloaden. Apparaat loskoppelen. Uninstall-tool draaien.Dan de laatste versie van de driver downloaden bij brother en alleen de driver installeren. Dan pas het apparaat aansluiten. Misschien dat het dan wel werkt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten