Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 April 2007, 22:10   #1
anoniem19255
Guest

Standaard all in 1 printer & scan probleem

Sinds vandaag heb ik een nieuwe printer omdat de oude van mij helaas overleden was.

Het betreft hier om een all in 1 color laserjet printer van Samsung type: CLX-3160FN

Ik heb braaf de software geÏinstalleerd, en vervolgens in de router de printer laten herkennen en hij print ook de pagina's af.
Maar wanneer ik vanaf de pc wil gaan scannen of kopieren naar een toepassing dan krijg ik de volgende meldingen:

Scanner reageerd niet.JPG
Scanner reageerd niet2.JPG

Naar word, paint , read iris enz wil het allemaal niet lukken.
Ik heb nog de nieuwste driver gedownload voor de scanner maar dit mocht niet baten.

Heeft dit te maken met netwerk instellingen of toch een programma fout?

Dit scanprobleem heb ik ook op de andere pc.

Op de foto hier onder heb ik dus met de opties scannen en kopieren getest., en onder die opties heb je weer tabs bijvoorbeeld naar email enz. maar je komt dus niet verder.
opties.JPG

Verdere gegevens:
gegevens.JPG

zoals je ziet er is geen locatie, maar hij zegt wel dat je kan scannen, omdat deze beschikbaar is.
Ik heb verder de firewall uitgezet, tevens ook toestemming gegeven voor de printer, maar tevergeefs.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Deze keer is er helaas spoed bij , en sorry hiervoor.
( Er moeten bepaalde belangrijke papieren eigenlijk voor 20 april bij een instantie zijn, anders geen geld voor mij.)

Ik ben eventueel bereid om hulp op afstand aan te nemen.

Persoonlijk vind ik het te complex, heel veel netwerk instellingen en printer instelingen, maar scan instellingen zie ik nergens

Alvast hartstikke bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2007, 23:59   #2
anoniem17980
Guest

Standaard

Zo te zien heb je de boel als "netwerk" geschakeld? Het scanner-deel van die apparaten (scanners over het algemeen) werkt/werken zelden als "gedeeld" dus ik ben bang ook niet in netwerk-positie.

Ik vermoed dat het goed zal werken indien rechtstreeks verbonden op 1 computer (maar dan ook alleen op die ene computer) met eventueel het printer-deel ook "deelbaar" maar zonder deelbaarheid voor het scannen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2007, 01:09   #3
anoniem19255
Guest

Standaard

ja klopt, de printer heeft 192.168.1.68 gekregen van mij en tevens ook in de router, en andere computers hebben ook een nummering in de 192.168.1.6x serie.
verder is de subnet 255.255.255.0 en de standaard gateway 192.168.1.254

Verder is netwerken niet echt mijn ding, en wist niet echt goed waar ik het moest plaatsen, dus netwerk of printer.

Wat ik wel kan doen is ivm tijdnood, waar ik niet angedacht heb , en jij Willem wel antwoord op gaf is je kan het via usb doen, dit zou zeker voor mij nu een goede tijdelijke oplossing zijn.
Bedankt hiervoor.

Mocht je of andere mensen nog opmerkingen hebben laat gerust weten, het zou fijn zijn als het 100% werkt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten