Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Forum

Notices

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 10 September 2011, 16:10   #6811
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slater Bekijk bericht
http://forum.computeridee.nl/showpos...7&postcount=32

Kan je het hier ook melden als er mensen op het forum hier zeer schadelijke oplossingen neertypen die de topicstarter verder in de problemen brengt dan het oorspronkelijke probleem?
Dit bericht van erikdenhouter breekt namelijk eerst de garantie af, als die er zou zijn, en vervolgens wordt er op een laptop die hoogstwaarschijnlijk een stroomstoring heeft een biosflash aangeraden, waarna je als de computer zou crashen je de hele laptop bij het grofvuil kan zetten.
Groeten van Slater.
Beste Slater:
Ten eerste: Een bios update zal nooit de garantie laten vervallen, omdat de fabrikant van moederbord of laptop die zelf aanbied op zijn site.

Ten Twee: Het is bij elke bios update zo dat als de stroom tijdens het flashen uitvalt dit inderdaad consequenties kan hebben, maar dat wordt ook bij de info voor de update mee gegeven op de site van de fabrikant die hem aanbied.

Ten derde: Ik flash hier wekelijks wel 1 of meer biosjes. De stroom valt hier gemiddeld 1 keer per 2 jaar uit. Hoe groot denk je dat de kans is?

Ten vierde: Als je dus zekerheid wilt hebben bij een bios flash moet je bij een laptop altijd zorgen voor een vol accu en bij een pc zorgen voor een noodagregaat of een UPS (Uninterruptible Power Supply ) aanschaffen.

Er kan met zoveel handelingen die je op een pc/laptop doet iets fout gaan. En jij wilt dat dat hier bij elke mogelijke oplossing een soort standaard handleiding wordt geplaatst, hoe "gevaarlijk" het allemaal wel kan zijn.

Koop dan een Amerikaanse nagelknipper en lees in de bijsluiter, dat je zoiets niet in het stopcontact van 220 mag stoppen, omdat dan je haren recht overeind gaan staan.

Ik maak er al veel te veel woorden aan vuil.
Je opmerking komt voort uit onwetendheid, of wraak en wordt ongemeen op de man gespeeld.

Edit: Ik lees net het bericht van Slater daar: http://forum.computeridee.nl/showthr...highlight=bios
Ongelofelijk. Als ik mod was, kwam die hier nooit meer. Wat een onzin.
Bovendien een ernstige belediging voor n.m.m kundig man.

Niek

Groetjes Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 10 September 2011 om 16:16
Niekie30 is offline  
Oud 10 September 2011, 16:14   #6812
Niekie30

Standaard

Beste Modje wil je even daar kijken.....

http://forum.computeridee.nl/showthr...highlight=bios
Hoofdletters, rode tekst en een heel onzin verhaal wat enorm op de man gespeelt wordt.
Oud 10 September 2011, 18:50   #6813
Moderator
Moderator

Moderator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.computeridee.nl/showpos...7&postcount=32

Kan je het hier ook melden als er mensen op het forum hier zeer schadelijke oplossingen neertypen die de topicstarter verder in de problemen brengt dan het oorspronkelijke probleem?
Dit bericht van erikdenhouter breekt namelijk eerst de garantie af, als die er zou zijn, en vervolgens wordt er op een laptop die hoogstwaarschijnlijk een stroomstoring heeft een biosflash aangeraden, waarna je als de computer zou crashen je de hele laptop bij het grofvuil kan zetten.
Groeten van Slater.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
Even iets wat me van het hart moet over de reacties van @slater. Ik plaats ze maar hier om de technische discussie in het oorspronkelijke topic niet in de war te schoppen. Ik schrijf dit aan de hand van de reactie van @slater.

Ik kan over het probleem zelf, en over de door diverse forumleden
aangedragen oplossingen, niet oordelen. Ik heb daar de kennis niet voor.
Wat mij verrast in de reactie van @slater, en ook in zijn bericht naar de moderator, is de felheid waarmee zijn verhaal doorspekt is. En met het volop op de man spelen. Ten derde, in mijn jeugd, toen internet nauwelijks bestond, en email vaak een regeltje groot was, werd ons geleerd dat iets in hoofdletters schrijven betekent dat je aan het schreeuwen bent. En daar kon je wel eens een schorsing mee oplopen.
@slater,. ik denk dat er op een heel andere manier iemand verteld kan worden dat je het niet met hem/haar eens bent. Verder krijg ik de indruk dat hier meer mee speelt, en dat oud zeer wellicht in het spel is. Maar deze gedachte is meer gebaseerd op mensenkennis, dan dat ik dit uit de praktijk weet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Beste Slater:
Ten eerste: Een bios update zal nooit de garantie laten vervallen, omdat de fabrikant van moederbord of laptop die zelf aanbied op zijn site.

Ten Twee: Het is bij elke bios update zo dat als de stroom tijdens het flashen uitvalt dit inderdaad consequenties kan hebben, maar dat wordt ook bij de info voor de update mee gegeven op de site van de fabrikant die hem aanbied.

Ten derde: Ik flash hier wekelijks wel 1 of meer biosjes. De stroom valt hier gemiddeld 1 keer per 2 jaar uit. Hoe groot denk je dat de kans is?

Ten vierde: Als je dus zekerheid wilt hebben bij een bios flash moet je bij een laptop altijd zorgen voor een vol accu en bij een pc zorgen voor een noodagregaat of een UPS (Uninterruptible Power Supply ) aanschaffen.

Er kan met zoveel handelingen die je op een pc/laptop doet iets fout gaan. En jij wilt dat dat hier bij elke mogelijke oplossing een soort standaard handleiding wordt geplaatst, hoe "gevaarlijk" het allemaal wel kan zijn.

Koop dan een Amerikaanse nagelknipper en lees in de bijsluiter, dat je zoiets niet in het stopcontact van 220 mag stoppen, omdat dan je haren recht overeind gaan staan.

Ik maak er al veel te veel woorden aan vuil.
Je opmerking komt voort uit onwetendheid, of wraak en wordt ongemeen op de man gespeeld.

Edit: Ik lees net het bericht van Slater daar: http://forum.computeridee.nl/showthr...highlight=bios
Ongelofelijk. Als ik mod was, kwam die hier nooit meer. Wat een onzin.
Bovendien een ernstige belediging voor n.m.m kundig man.

Niek

Groetjes Niek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Beste Modje wil je even daar kijken.....

http://forum.computeridee.nl/showthr...highlight=bios
Hoofdletters, rode tekst en een heel onzin verhaal wat enorm op de man gespeelt wordt.
Ik heb er voor nu even een slot aan gehangen en verplaatst buiten jullie gezichtsveld, heb de energie niet om er nu naar te kijken.
Ben vannacht geconfronteerd met een beroerd stukje ellende en ben dus enorm moe.
Wel wil ik dat gebruikers zich inhouden met overtrokken reacties, hoofdletters en rode kleuren (dat doe ik zelf wel). Ik kijk later naar die berichten.
Moderator is offline  
Oud 10 September 2011, 19:03   #6814
Hanske

Unhappy Meldingen aan Modje

Wat er hier op dit forum aan de hand is weet ik niet. Net zo min als ik weet waarom de reacties onder de nieuwsberichten na een paar weken alweer vervuild worden. @slater heeft 9 berichten ingezonden, waarvan 6 totaal niets te maken hebben met welk computerprobleem dan ook. En dan gaat hij als een dolle tekeer tegen iemand die inmiddels bijna 12.000 berichten geplaatst heeft, de meeste als "helper". En ook al slaat een "helper" een keer de plank mis, wat dan nog. Weten we dat het een mens is.
Dan loop ik nu ook nog tegen een Maxstar aan, die met zijn ongeveer 10 berichten in een topic over een of ander virus doodleuk schrijft, laat mij dat nou maar doen, dan is het zo gefixt. Moet ik dit opnemen als, hou allemaal je mond want ik heb het hier voor het zeggen.
Ik weet dat ik een paar weken geleden ook al eens geschreven heb over fatsoen, en niet op de man spelen etc. Bijna iedereen was het toen met mij eens. Ik vraag aan Modje, wie of wat die ook is, om zeker die slater goed duidelijk te maken dat op Computer Idee een stel mensen zitten voor wie een PC een leuke hobby is. En dat ik de eerste zal zijn om er op te wijzen wanneer iemand zich misdraagt. Dat heb ik nu eenmaal mijn hele leven (nou ja, bijna) moeten doen. Eerlijk en rechtvaardig. Ik hoop dat deze geschiedenis gauw een eind heeft, de lol is er bij mij wel af op dit moment.
Hanske is offline  
Oud 10 September 2011, 19:06   #6815
Niekie30

Standaard

Sterkte Modje. k'Zal me gedragen.!
Oud 10 September 2011, 19:13   #6816
Slater
Guest

Standaard

Ach ik begrijp het nu, dat als je bijna 12000 berichten hier hebt neergezet, je gewoon mensen mag adviseren hoe ze hun laptop naar de eeuwige internetvelden mag brengen.
een keer de plank misslaan kan, maar dit was iets waar de kans groot is dat de laptop het niet zal overleven, en dan.......???????
is toch maar een ander????? hoe moet ik dat zien?
krijg ik nu een ban omdat ik niet genoeg posten heb?

Jammer dat er mensen reageren uit emotie, en geen verstand hebben van die hele topic.
Ik hoop ook dat er iemand van dit forum, iemand met kennis van zaken, dat topic die nu niet meer bereikbaar is, eens goed analyseerd, en goed snapt dat de adviezen van de man die al bijna 12000 berichten hier neer heeft gezet, fatale adviezen zijn voor de topicstarter.

Gelukkig heb ik dat allemaal niet nodig, maar ik was wat aan het lezen, beetje kijken op dit forum, was niet eens geregistreerd, maar ja, ik zie iemand tips geven die fataal zijn voor de topicstarter, nou, ik denk niet in hokjes, en ik denk niet alleen maar aan mezelf.
Dus modje, goed uitzoeken hoor, hoe dat alles werkelijk in elkaar zit.

Want ik blijf er bij, die adviezen die daar stonden zijn fataal voor de laptop van de topicstarter. dat er hier mensen reageren die dat niet zien, tja, daar lig ik niet wakker van.

Laatst gewijzigd door Slater : 10 September 2011 om 19:24

Oud 10 September 2011, 19:17   #6817
Slater
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BackupMod Bekijk bericht
Ik heb er voor nu even een slot aan gehangen en verplaatst buiten jullie gezichtsveld, heb de energie niet om er nu naar te kijken.
Ben vannacht geconfronteerd met een beroerd stukje ellende en ben dus enorm moe.
Wel wil ik dat gebruikers zich inhouden met overtrokken reacties, hoofdletters en rode kleuren (dat doe ik zelf wel). Ik kijk later naar die berichten.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe.

Oud 10 September 2011, 19:31   #6818
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fatale adviezen zijn voor de topicstarter.
Mag toch hopen dat de adviezen niet dodelijk zouden zijn geweest voor TS...
Obelix71 is offline  
Oud 10 September 2011, 19:43   #6819
Slater
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Mag toch hopen dat de adviezen niet dodelijk zouden zijn geweest voor TS...
nee maar wel voor het laptopje.

Oud 10 September 2011, 21:05   #6820
Modje
Moderator (inactief)

Modje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ik begrijp het nu, dat als je bijna 12000 berichten hier hebt neergezet, je gewoon mensen mag adviseren hoe ze hun laptop naar de eeuwige internetvelden mag brengen.
een keer de plank misslaan kan, maar dit was iets waar de kans groot is dat de laptop het niet zal overleven, en dan.......???????
is toch maar een ander????? hoe moet ik dat zien?
krijg ik nu een ban omdat ik niet genoeg posten heb?
Absoluut niet aan de orde.
Waarom ga je er zo hard in? Je kan toch ook in zo'n topic jouw advies geven? Waarom moet je dan zo hard tegen die ander schoppen? Dat wordt hier absoluut niet gewaardeerd, en daar krijg je commentaar op.

En nu graag weer over tot de orde van dit forum
Modje is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten