Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 December 2012, 17:25   #11
anoniem54435
Guest

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Doordat ik dit topic tegen kwam, dacht ik... Oww jah dat heb ik ook nog : Windows 8 en ben weer even aan het proberen geweest.
Ik kies dan expres de basis instelling met al die prachtige zo nutteloze tegels.

Laat ik eens naar NU.nl gaan..... Klik op de tegel, moet (heel vervelend) naar rechts scrollen om al het nieuws te kunnen lezen. Ben de rubrieken politiek/sport etc helemaal kwijt. (Nee daar moet je een ander tegeltje voor kiezen)

En jawel ik heb de tool geïnstalleerd, waardoor ik nu opstart met een bureaublad, net als in W7.
En op dat moment begrijp ik niet waarom dit Windows 8 heet. Het verschilt in niets van W7. Oja het ziet er "gelikter" uit.

Niek
Gewoon een Tegel Bureaublad aanmaken en je bent een stuk verder .
Dan word Internetten weer Zoals je gewend was .
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 18:30   #12
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
..........
Dat kun je dus gewoon uitzetten , dus geen onverwacht App aankoop.

Waar kan ik dat uitzetten??? Mijn gevallen lens is makkelijker te vinden in de badkamer
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 21:07   #13
anoniem13787
Guest

Standaard

Beste stroke33 , ik heb hier thuis windows 8 op twee desktops en drie laptops.
Verder heb ik inmiddels op ruim 25 machines bij diverse mensen geinstalleerd.
Wanneer er wel eens bij iemand iets fout gaat , komt melding hiervan op scherm en de opmerking dat windows zoekt naar het gebeuren.
Hierna komt zonder dat ik iets moet doen een herstel ,en daarna opnieuw opstarten.
Ik maak om het uit te proberen een install fout, windows hersteld het onmiddelijk.
Jammer dat jij andere ervaring hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 21:20   #14
anoniem13787
Guest

Standaard

Beste strook , even over het opnieuw moeten opstarten het volgende.
Wanneer je bijvoorbeeld je brownser open maakt en vastloopt moet je niet de pc resetten of opnieuw .
opstarten.
Gewoon op windows knop drukken en opnieuw op de brownser. drukken en hij loopt als een zonnetje.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 21:37   #15
anoniem22217
Guest

Standaard

fransjan, dat maakt helemaal niet uit, als Windows 8 om wat voor reden dan ook opnieuw opstart (behalve bij zelf afsluiten) dan ben je alles wat voordien hebt gedaan in Word, Excel of gewoon een spelletje kaarten gewoon kwijt.
Ik heb alle auto back-ups op één minuut gezet zodat ik in elk geval niet meer verlies dan die ene minuut.
Ofwel dat automatisch herstel van Windows 8 is een ramp.

Wat ook ergerlijk is, als Windows een herstel doet dan is de prullenbak ook weer vol

Het Microsoft vooraf toestemming geven om geld van mijn Paypal account of Creditkaart te halen (ondanks dat ik wel een wachtwoord moet ingeven) vind ik een kwalijke zaak.
Op deze manier een bedrijf machtigen is volgens mij ook niet wettelijk toegestaan is in Nederland (Europa).
Windows 8 bij klanten tel ik niet, want de klanten zijn meestal digibeet, en tevreden met het systeem zoals het is, en mogen ook (de mijne tenminste) geen Admin rechten hebben, zelfs mijn eigen zoon niet hoewel deze aardig met de PC kan omgaan.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 26 December 2012 om 21:40
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 21:46   #16
anoniem13291
Guest

Standaard

Er is wat mij betreft niks mis met Windows 8, loopt hier als een zonnetje en aan de zaak ook al een aantal machientjes van Windows 8 voorzien. Nog geen enkel probleem mee gehad.

Maar apps kopen begin ik niet aan. Die heb ik tot nu niet nodig gehad en verwacht ik in de toekomst ook niet nodig te hebben. Daar is altijd wel weer een andere oplossing voor.
Er is geen enkel stuk betaalde programmatuur waar wel weer een prima gratis tegenhanger voor verkrijgbaar is. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2012, 11:50   #17
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Waar kan ik dat uitzetten??? Mijn gevallen lens is makkelijker te vinden in de badkamer

Aanmelden met een Microsoft account

Dan ga je naar PC-Instellingen

Dan naar Uw Instellingen Synchroniseren , en vind je aan de rechter kan de nodige opties, met schuifjes voor aan en uitzetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2012, 14:07   #18
anoniem54794
Guest

Standaard

Als ik dit zo lees is microsoft dus geen spat verandert in al die jaren, en is de vos bill nog steeds die wilde haren niet kwijt.
Vroeger ging het net zo, vooral windows millenium nu 13 jaar geleden was een nachtmerrie voor elke windows gebruiker.
Rond de tijd vlak voor XP kwam, toen was iedereen er al van overtuigd dat je beter als microsoft met iets nieuws komt je eerst een jaar 2 a 3 moet wachten voor je daar aan begint.
XP was jaren lang een stuk stabieler, dus ze kunnen het wel. Dankzij XP is microsoft een beetje van dat slechte imago afgekomen.
Wat ook bij microsoft zo is dat ze soms onlogisch bepaalde instellingen veranderen zodat je als je windows 8 gaat gebruiken ws eerst weer uit moet gaan zoeken waar al die instellingen toch gebleven zijn, windows heeft de belangrijke instelling voor de gewone doorsnee gebruiker moeilijk en ingewikkeld te benaderen gemaakt, en richt zich meer op de gebruikersfuncties dan het beheren van het systeem, naar mijn idee te ingewikkeld voor gewone gebruikers.
Zeker in het feit van welke services er standaard op starten, zou windows duidelijker moeten zijn voor mensen die niet zo diep gaan zoeken in het systeem.
Mensen worden daar dan moe van, toch blijft microsoft bestaan, omdat ze het wel kunnen.
Ik hoorde pas dat de maker/bedenker van windows 8 al ontslagen is, maar niet uit een rechtstreekse bron.
http://computerworld.nl/article/1392...windows-8.html

hier nog een leuk filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=MrMNHwmd9Hc

en deze:
https://www.youtube.com/watch?v=J523_UHsg10

Laatst gewijzigd door ethernal flame : 29 December 2012 om 15:21
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2012, 16:27   #19
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Aanmelden met een Microsoft account

Dan ga je naar PC-Instellingen

Dan naar Uw Instellingen Synchroniseren , en vind je aan de rechter kan de nodige opties, met schuifjes voor aan en uitzetten.
Dat kun je éénmaal doen en daarna moet je dus weer een nieuw Microsoft account aanmaken om problemen op admin vlak te kunnen verrichten ook in andere programma's. Dit schiet niet op dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2013, 23:06   #20
anoniem13515
Guest

Standaard

Nog de beste wensen voor 2013.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten