Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Forum

Notices

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 31 March 2018, 12:10   #21
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Voor wat betreft advertenties hebben (o.a.) fora het er zelf wel naar gemaakt. Inkomsten daaruit zijn alleen mogelijk wanneer ze 'zichtbaar', zijn, maar het gebruik van bewegende reclames heeft mij altijd direct doen grijpen naar ad-blockers. Ik kan namelijk nog geen drie seconden lezen op een pagina waar zo'n etter op verblijft. Alsof je door de voorruit van je auto moet turen terwijl er constant een buikdanser(es) 25% van het beeld in beslag neemt. Staat de advertentie stil, dan heb ik er in verreweg de meeste gevallen geen moeite mee, tenzij het % oppervlak te veel is, of de boodschap mij duidelijk irriteert. Maar door die bewegende zooi mis ik nu wel alle advertenties, en dat vermijden met ad-blockers is mij niet aan te rekenen.

Stel je eens voor dat je een e-book zit te lezen met continu dit soort reclame
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 31 March 2018 om 12:19
erikdenhouter is offline  
Oud 31 March 2018, 13:12   #22
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

@Moderator: Je rijdt echte? Treinmachinist? Gaaf. Vroeger woonde er twee huizen verder dan ons ook eentje. Heb wel eens in de cabine mogen kijken tijdens de rit naar school. Spreken we wel over 40 jaar terug maar was hartstikke leuk.
Ben gek op treinen.

@Desperado: Ja dat klopt, veel bladen hebben het moeilijk, ook dagbladen. Juist daarom is het voor bladen belangrijk goed werkende internet sites te hebben en voor computerbladen ook goed werkende forums. Dat helpt vaak ook aan klantenbinding en werving.

@Erik: Exact, werkt heel storend. Op mijn satelliet forum, waar het om andere reden rustig is, zijn ook reclames, aan de zijkant, geen dolle dingen, gewoon een strookje stilstaande reclame en ook onderin de pagina.
Niet storend en zeker niet overheersend.
Het nadeel van al die sites met bewegende reclame, overdreven reclame, popup en pop-unders maakt het echter dat mensen die een addblocker gebruiken deze gewoon standaard altijd aan hebben. Hetgeen nadelig is voor de goedwillende sites met niet storende reclames helaas.
Het zal helaas niet meer veranderen ben ik bang.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline  
Oud 31 March 2018, 14:49   #23
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Bij mij om de hoek woont ook een machinist , die is in December met pensioen [ aow ] gegaan , heeft nu genoeg tijd om zijn hondje uit te laten , verder ken ik er nog wel een stuk of 5. + de nodige Conducteurs.

Wonen allemaal in de buurt van Hengelo .
Desperado is offline  
Oud 31 March 2018, 15:41   #24
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter
... door die bewegende zooi mis ik nu wel alle advertenties.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Het nadeel van al die sites met bewegende reclame, overdreven reclame, popup en pop-unders maakt het echter dat mensen die een addblocker gebruiken deze gewoon standaard altijd aan hebben. Hetgeen nadelig is voor de goedwillende sites met niet storende reclames helaas.
Het zal helaas niet meer veranderen ben ik bang.
Wat spontaan in me opkomt, een keurmerk voor pagina's:
HTTPSF sites ontwerpen, waarbij er een garantie is dat er een soort WYSIWYG beleid is, dus na laden geen filmische verandering van lay-out meer, dus geen beweging, geen pop-up's die reclames dienen.
De extra F (van 'Frozen' of zo) is dan het keurmerk, en kan worden gebruikt om de pagina in pop-up blockers volledig toe te laten.
Dus dat cocon van irritatie wat over de jaren in die ontwerpen is blijven plakken in nieuwere sites van ons af schudden.

Of anders misschien een methode waarbij de ad-blocker 100% kan onderscheiden wat er beweegt.
erikdenhouter is offline  
Oud 31 March 2018, 16:29   #25
BlackTiger

Standaard

Zou geen slecht idee zijn, of iets als HSTS maar dan voor reclames.
Gezien de lobby voor reclames zal zoiets vermoedelijk nooit in een RFC of andere wijze worden geimplementeerd ben ik bang.

Maar wie weet, techniek staat voor niks, slimme ad-blocker zou misschien wel kunnen. Maar mensen die ad-blockers gebruiken willen meestal toch geen reclame zien dus of er ooit iets van komt... I doubt it.

Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline  
Oud 31 March 2018, 20:09   #26
Moderator
Moderator

Moderator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
@Moderator: Je rijdt echte? Treinmachinist? Gaaf. Vroeger woonde er twee huizen verder dan ons ook eentje. Heb wel eens in de cabine mogen kijken tijdens de rit naar school. Spreken we wel over 40 jaar terug maar was hartstikke leuk.
Ben gek op treinen.
Vind het na 16 jaar ook nog steeds machtig werk. Niet dat ik bus rijden niet leuk vond, maar dit is toch wel heel mooi. Vooral nu ik de HSL bevoegdheid er ook bij gehaald heb. Leuke afwisseling hoor.
Moderator is offline  
Oud 31 March 2018, 22:44   #27
Lampje

Lampje's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook erg spijtig, te moeten lezen dat het forum mogelijk op houd te bestaan.
Heb er zelf, altijd veel plezier aan beleeft.
En op deze manier aardig wat problemen, zelf op kunnen lossen.
Lampje is offline  
Oud 2 April 2018, 00:35   #28
Joman

Standaard

Ik kwam met al dat gepruts opeens terecht op
"OLD.forum.computeridee.nl" of zoiets. Ben hard weggelopen, leek me geen zuivere koffie.
Joman is offline  
Oud 2 April 2018, 14:27   #29
BlackTiger

Standaard

@Joman: jawel is zuivere koffie hoor, is een backup van dit forum wat ze gemaakt hebben toen ze https gingen implementeren.
Maar daar gaat dus ook niets meer mee gebeuren.

BlackTiger is offline  
Oud 8 June 2018, 21:54   #30
Moderator
Moderator

Moderator's schermafbeelding

Standaard

Ik weet nog steeds niks over wanneer de boel dicht gaat hier.
Heb het opgegeven, er is hier toch niets meer te doen en mijn motivatie is ondertussen gezakt tot onder het nulpunt.

Ik denk dat dit wel mijn laatste post hier wordt.

Het was me een waar genoegen, ben hier alles bijelkaar 10 jaar moderator geweest en dit altijd met zeer veel plezier gedaan. Misschien zie ik jullie nog ergens anders terug en anders zitten jullie misschien wel eens bij mij in de trein zonder het te weten

Ajuus allemaal.
Moderator is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten