Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 November 2017, 10:30   #1
anoniem64882
Guest

Wink Windows 10 op andere schijf zetten

Hallo, in mijn Pc zitten 2 schijven met op 1 van die 2 Windows 10 voor geinstalleerd. Nu wil ik er een 3* schijf bij laten zetten en dan wil ik die Windows 10 over laten zetten op die 3* schijf. Geeft dit nu problemen met een activatie van Microsoft en zo niet is dit redelijk makkelijk te doen voor een Windows leek ? Hoop op wat tips, bij voorbaat dank.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2017, 11:14   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Klonen of gewoon opnieuw installeren, wat is de voorkeur?

Dien je wel de andere schijven af te koppelen en de nieuwe op de eerste SATA poort aan te sluiten bij een verse install.

Geen key's ingeven, W10 is al digitaal geactiveerd.

Klonen kan ook maar ook dan is het aan te raden om erna de schijven te wisselen.

Niemand in de buurt met verstand van zaken want je hebt die schijf ERIN LATEN zetten, wat op zich al weinig van doen heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2017, 11:49   #3
anoniem64882
Guest

Smile

Lange Pier, nee de pc is gekocht met Windows 10 al voor geinstalleerd bij de Pc zaak en Windows 10 is nog kaal.
Het zou dus opnieuw installeren worden en die 3* schijf staat er nog niet op en het zelf opnieuw installeren lijkt mij niet zo makkelijk.Maar bedankt voor de reactie, dan toch maar naar de Pc-zaak.

Laatst gewijzigd door PuchFan : 7 November 2017 om 11:55
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2017, 15:10   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Een PuchFan sleutelt veel aan het motorblokje (cylinder en kop lappen en zonder koppakking brommen) en is dan ook best wel technisch, dan moet een PC'je toch helemaal geen probleem zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2017, 16:50   #5
anoniem13446
Guest

Standaard

Het kan vrij eenvoudig. Met het gratis programma Macrium reflect maak je gewoon een kopie van je os.. Maak ook een "resceu media" (op usb of CD).
Daarna maak je alle schijven los en alleen de nieuwe schijf aansluiten en de Windows terug zetten. Max half uurtje werk.
Als je stick groot genoeg is (32Gb is meestal voldoende) maak je eerste een herstel op je USB en dan kan je daarna de backup ook op je USB stick zetten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten