Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 January 2013, 11:15   #1
anoniem13695
Guest

Standaard autocorrectie

Hallo, ik wil graag de autocorrectie die ik zelf heb aangemaakt op mijn oude computer (windows XP Office 2003) overzetten op mijn nieuwe computer (windows 8, office 2010)
Waar zijn die opgeslagen en kan ik die overzetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2013, 12:17   #2
anoniem49196
Guest

Standaard

Tja, als op beide computers dezelfde versie van Microsoft Office staan, dan zou je deze handleiding kunnen volgen: klik!

Jij wilt echter de autocorrectie van Office 2003 kopiëren en overzetten naar Office 2010. Dat schijnt een stuk lastiger te zijn volgens dit artikel: klik.

Veel eenvoudiger lijkt het om enkel een kopie te maken van Normal.dot in Office 2003. Of dat voldoende is, weet ik niet, want dat heb ik nooit geprobeerd. Hoe je dat doet, staat hier beschreven.
Alleen gebruikt Office 2003 normal.dot en Office 2010 normal.dotm, voor zover ik weet. Wellicht levert dat problemen op.

Zelf maak ik altijd dezelfde typfouten (bijvoorbeeld geode in plaats van goede). Als ik wissel van Wordversie, dan zie ik die fouten (die in de oude versie automatisch gecorrigeerd werden) snel genoeg en maak ik even een nieuwe autocorrectie aan. Maar als jij werkelijk honderden zelfgemaakte autocorrecties hebt, dan kan het lonen om te gaan proberen die over te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2013, 12:27   #3
anoniem13695
Guest

Standaard

Ik ga het proberen!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2013, 15:54   #4
anoniem13695
Guest

Standaard

Volgens het forum van Microsoft kan het niet. Ga het dus ook maar niet proberen. Straks ben ik alles kwijt. dit is mij al eerder gebeurd. Maar bedankt voor de moeite.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2014, 13:52   #5
anoniem13695
Guest

Standaard

Ik heb nu alle autocorrecties handmatig weer ingevoerd. Kan ik hier een kopie van maken zodat ik eventueel als mijn computer opnieuw geinstalleerd wordt, deze weer terug kan zetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2014, 15:54   #6
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik vond dit antwoord (in het Engels) op jouw vraag: http://answers.microsoft.com/en-us/o...e-74561ebc9ecd

Daar wordt gesproken over AutoCorrect2007.zip. Dat kun je downloaden vanaf deze website: http://jay-freedman.info/
Het zou bruikbaar moeten zijn voor Word 2007, 2010, en 2013.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, want ik heb doorgaans genoeg aan de standaard spellingcorrectie van Word 2010.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2014, 16:54   #7
anoniem13695
Guest

Standaard autocorrectie

Ik heb de vorige keer alle autocorrecties opnieuw ingevoerd. Nu heb ik een nieuwe computer en heb ik een backup gemaakt zoals voorgesteld. Maar het probleem is dat na de "restore" deze autocorrecties wel zichtbaar zijn in Word maar niet in Outlook en Excel. In deze programma's is de lijst "autocorrecties" helemaal leeg, ook de standaard autocorrecties zijn helemaal weg..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 11:43   #8
anoniem49196
Guest

Standaard

Kun je via een herstelpunt nog terug naar een tijdstip voordat je de back-up van je autocorrecties hebt teruggezet op je computer?
Als dat lukt, dan is misschien de standaard lijst met autocorrecties (dat zijn er volgens mij zo'n 250) weer zichtbaar in Excel en Outlook.

Het programma AutoCorrect2007.zip uit post #6 was specifiek bedoeld voor Word. Blijkbaar past het ook iets aan in het register voor Excel en Outlook, waardoor je daar nu de standaard inhoud van de autocorrectie niet meer terugvindt.

Ik vraag me ook af waarom je zelf zo'n lange lijst van autocorrectie woorden hebt gemaakt. Maak je altijd dezelfde fouten? Want daarvoor is die lijst bedoeld.
Je kunt ook gewoon vertrouwen op de normale spellingcontrole. Wanneer je een woord fout typt, komt er een rood kringellijntje onder. Even rechtsklikken op dat woord en dan kies je de juiste schrijfwijze.

Alleen woorden die je altijd fout typt, terwijl je heus wel weet hoe je ze moet typen, voeg je toe aan de lijst met autocorrectie.
Voor mij is dat dus een woord als "geode", wat ik vaak typ wanneer ik "goede" bedoel.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 12:58   #9
anoniem13695
Guest

Standaard

Als ik terug ga naar een vorig herstelpunt, dan moet ik echt alles opnieuw installeren, want ik ben begonnen met Office. Dat vind ik ook wel erg veel gedoe.er is geen andere optie om de lijst weer terug te krijgen in de andere Office programma's ?

U vraagt waarom ik zo'n lange lijst heb. Ik doe de administratie voor mijn volleybalvereniging. En de volleybalbond heeft een lijst met afkortingen van sporthallen die ik gebruik voor het wedstrijdprogramma. Deze worden dan automatisch gecorrigeerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2014, 13:27   #10
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik begrijp nu waarom jij zo'n lange lijst hebt.

En ik neem aan dat er ook een andere manier zal zijn om in ieder geval de lijst met standaard autocorrecties weer terug te krijgen in Excel en in Outlook, maar dat gaat mijn pet te boven.
Het zou natuurlijk nog mooier zijn, wanneer jij je aangepaste lijst (die nu wel in Word staat) kunt importeren in de autocorrectie van Excel en Outlook.
Ik hoop voor je dat een van de andere forumleden daar een oplossing voor heeft.

De autocorrecties worden opgeslagen in een .acl bestand, lees ik hier: http://www.excelforum.com/excel-gene...ml#post3414922
Je zou verwachten dat Excel, Outlook en Word gebruik maken van hetzelfde .acl bestand, maar blijkbaar is dat niet het geval.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten