Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 October 2008, 16:17   #11
anoniem25861
Guest

Standaard

Ik zet het zelf in elkaar, ja. Ik heb alleen nog geen ervaring met blu ray branders, maar moeilijker dan een gewone DVD brander lijkt me dat niet.

Over het branden: Stel je hebt een film en je opent 'm in WMP. Als je 'm dan op full screen zet, is de kwaliteit lager dan wanneer je 'm brand, opent met WMP en daarna op full screen zet. Of zijn er mss andere programma's (liefst gratis) die wel met heel hoge kwaliteit kunnen vergroten? Want dat zou natuurlijk 100 euro schelen.

Over de processor en de videokaart: Ze zijn mss al een beetje verouderd, maar de processor is 2 x 3.0 GHz, ik weet niet hoe veel dat aflegt tegen een quad core? En wat voor videokaart raad je aan? Ik heb veel gelezen over dat ATi kaarten beter zijn met HD dan nVidea, maar ik weet nooit hoe krachtig ATi kaarten zijn, want ikzelf en mijn familie gebruikt altijd nVidea kaarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2008, 16:28   #12
dutch-online
Guest

Standaard

branden heeft niets met full screen van Mediaplayer te maken

en DVD kun je alleen met Mediaplayer afspelen ALS er bijvoorbeeld powerdvd of vclplayer op de computer staat.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2008, 18:50   #13
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
vclplayer
Je bedoelt VLC media player:
http://www.videolan.org/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siempie666 Bekijk bericht
Over de processor en de videokaart: Ze zijn mss al een beetje verouderd, maar de processor is 2 x 3.0 GHz, ik weet niet hoe veel dat aflegt tegen een quad core?
Kloksnelheid zegt niet veel, kijk liever naar benchmarks. Een Intel Core 2 Duo presteert beter dan een Athlon64 X2 bij een veel lager stroomverbruik. In die prijsklasse moet je denken aan een E7200.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siempie666 Bekijk bericht
En wat voor videokaart raad je aan? Ik heb veel gelezen over dat ATi kaarten beter zijn met HD dan nVidea, maar ik weet nooit hoe krachtig ATi kaarten zijn, want ikzelf en mijn familie gebruikt altijd nVidea kaarten.
Beetje afhankelijk van hoe je uitkomt met dat budget kun je gaan voor ofwel een Radeon HD4850, of een stapje lager met een GeForce 9800GT. Dergelijke kaarten kunnen tenminste nog een beetje fatsoenlijk games aan op vrij hoge schermresoluties.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2008, 19:26   #14
anoniem25861
Guest

Standaard

Als ik VLC zou installeren, zou ik blu ray vanaf de HDD (dus niet vanaf blu ray disc) op full screen kunnen kijken en dat het er nog steeds perfect uit zou zien?

http://www.azerty.nl/producten/produ...=specificaties
Is deze videokaart goed voor een game en MC pc?

Wat zouden jullie doen, een quad core of een dual core? Ik ben bang dat een quad core nog niet echt goed geondersteund wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2008, 19:51   #15
anoniem16239
Guest

Standaard

HD4850 is qua prijs/prestatie gewoon een hele goede deal.
En ik zou gewoon een dual core (E7200/E7300) nemen omdat quad core gewoon te duur is.
Voorbeeldje (in een zeer stille Antec Sonata kast met 500W Earthwatts voeding):

Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2008, 20:50   #16
dutch-online
Guest

Standaard

Je bedoelt VLC media player:

Juist een haastige type vaut
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2008, 20:51   #17
dutch-online
Guest

Standaard

Als ik VLC zou installeren, zou ik blu ray vanaf de HDD (dus niet vanaf blu ray disc) op full screen kunnen kijken en dat het er nog steeds perfect uit zou zien?
.................................................. .

Ook kwaliteit van de monitor is een mede bepalend voor het beeld

Laatst gewijzigd door dutch-online : 2 October 2008 om 08:05
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2008, 16:48   #18
anoniem25861
Guest

Standaard

Hij gebruikt een 42" full HD LCD tv.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2008, 16:58   #19
anoniem16239
Guest

Standaard

Da's dus een schermresolutie van 1920x1080 pixels. Een dergelijke krachtige kaart als de HD4850 heeft geen moeite met Full HD video, maar voor games kan het wel zwaar worden (maar op zich zal het er op 1440x900 ook wel aardig uit zien in games) ...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2008, 18:48   #20
anoniem25861
Guest

Standaard

Wss worden de meeste games dan ook op 1440*900 o.i.d. gespeeld :P
Maar is de kwaliteit van een blu ray film via de pc met HD4850 op full screen nog steeds perfect?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten