Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 March 2013, 17:20   #1
anoniem32427
Guest

Standaard printer/Dell D620

Goede dag Computer idee,

Ik heb een Canon BJC-250 printer met een 25 polige stekker. Deze zat altijd aan de Compaq E500 laptop. Werkte prima, daar zit een 25 polige aansluiting. Nu de laptop vervangen voor een Dell D620. Deze heeft een com aansluiting met 9 pins. Hoe krijg ik nu de printer via de dell D620 weer aan het werk. Heb een korte verloop kabel van 25 naar 9 pins. Heb al veel geprobeerd om verschillende aansluitingen om te solderen maar tot op heden geen succes. Wie weet nog een mogelijke aansluiting variant? Op de site van Lammert Bies staan verschillende varianten die ik uitgeprobeerd heb maar tot nu toe zonder resultaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2013, 17:23   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat moet op leeftijd zijn denk ik. Kan je niet beter gewoon een nieuw printertje van 70 euro aanschaffen met een USB stekker.
Ik weet het, dit is niet wat je vraagt, maar lost wel het probleem op hoop ik.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2013, 17:27   #3
anoniem32427
Guest

Standaard

als je auto kapot is die ook op leeftijd is hoef je van mij geen nieuwe te kopen hoor! Gewoon antwoord op de vraag!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2013, 17:39   #4
anoniem54847
Guest

Standaard

Wellicht is dit een optie (een verloopje);
http://nl.startech.com/Kaarten-Perip...l~ICUSB1284D25

Maar die kabel zelf kost al bijna 30 euro.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2013, 18:02   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R24J88 Bekijk bericht
Wellicht is dit een optie (een verloopje);
http://nl.startech.com/Kaarten-Perip...l~ICUSB1284D25

Maar die kabel zelf kost al bijna 30 euro.
Dat bedoel ik. En nee ik verplicht niemand om iets nieuws te kopen, alleen ik geef het in overweging.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2013, 18:04   #6
anoniem13673
Guest

Standaard

Er zijn overigens ook verloopjes die een seriële poort (ook wel COM-poort of RS232, de 15-polige aansluiting) omzetten naar een parallelle poort (de 25-polige aansluiting). Maar dat is, net als de oplossing van R24J88 een actieve conversie en dat maakt het automatisch een stuk duurder. Degenen die ik kan vinden zijn al snel 35 dollar of meer.
Bovendien moet je er serieus rekening mee houden dat buiten professionele toepassingen RS232 niet of nauwelijks nog gebruikt wordt, en dat de meeste nieuwe laptops die poort ook al niet meer hebben. De USB variant zal dus beter houdbaar zijn.

Overigens hoef je niet zo heetgebakerd te reageren op de suggestie van Niekie30 - het feit blijft dat je zowat 50% van de prijs van een nieuwe printer uit zou gaan geven aan een oplossing om je oude aan de praat te houden. Ik ga ook geen 5000 euro uitgeven om een tien jaar oude auto te repareren.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2013, 18:08   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

En een printer uit de vorige eeuw , ik zou er niet teveel geld aan besteden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten