Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 September 2008, 11:17   #1
anoniem32427
Guest

Standaard Outlook Express verstuurd geen bijlage

Goede dag,
Op mijn laptop met Windows ME en Outlook Express 6 kan ik geen mail versturen met bijlagen. Gewoon mail versturen gaat perfect. Ontvangen van mail gaat ook prima zelfs met bijlagen geen probleem. Heb Avast 4.8 als virusscanner erop staan, deze al uitgeschakeld gehad maar zonder resultaat. Ook Outlook Express opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet. Op een gewone pc ook met ME en Outlook Express 6 werkt het prima. Heb alle gegevens gecontroleerd maar zie geen verschil!
Wat kan dit zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2008, 17:59   #2
anoniem25985
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fornax Bekijk bericht
Ook Outlook Express opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet. Wat kan dit zijn?
Heb je bij de nieuwe installatie van OE ook de oude bestaande .dbx-mappen van OE - tijdelijk - verwijderd ? Zo kan je immers pas controleren of een nieuwe installatie ook perfect werkt (met nieuwe - lege - mappen, dus).
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2008, 21:15   #3
anoniem32427
Guest

Standaard

Nee dat heb ik niet zal ik alles opnieuw doen en dan deze .dbx-mappen ook verwijderen. Hoort nog van mij. Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2008, 22:14   #4
anoniem25985
Guest

Standaard

De kans bestaat immers dat één van deze mappen corrupt is en daardoor een correcte werking van OE belemmert. Uittesten of dit de oorzaak zou kunnen zijn, kan je doen als volgt :

Sluit Outlook Express af.
Maak een nieuwe map met de naam Outlook Express op je bureaublad.

Selecteer ALLE dbx-bestanden in de map C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express en plak ze in de nieuwe map op je bureaublad. Verwijder ALLE DBX-bestanden in de oude Outlook Express map.

Start OE opnieuw op. Je zal enkel enkele lege standaardmappen vinden. Als je nu terug kan ontvangen en verzenden (stuur een mail aan jezelf, wacht even en je mail moet terug binnen komen) met bijlagen kan je de eigen mappen terug importeren.

Importeren:
Start Outlook Express. Kies: Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook Express 6, vink aan: "E-mail uit een OE6-archiefmap importeren", OK, Zoek met bladeren de lokatie “Bureaublad” en selecteer de map Outlook Express -> Volgende en in het volgende venster kies je voor "Alle mappen" -> Volgende en al je mappen worden terug geïmporteerd.

En dan opnieuw proberen of het nu met bijlagen weer lukt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten