Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 August 2015, 14:54   #191
anoniem33315
Guest

Standaard

Microsoft blijft doorgaan met previewbuilds,sterker nog ze werken al aan de volgende.

Om Microsoft te laten stoppen met hun dataopslag,kijk hier op Softpedia.
Trouwens het gespioneer bij Google en Facebook is vele malen erger en ook Apple maakt zich hier schuldig aan.
Hmmm,misschien kan ik toch maar beter Linux (Mageia 5) als mijn eerste O.S. gebruiken.
Wel zal ik blijven dualbooten.

Laatst gewijzigd door Satneef : 5 August 2015 om 15:03
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2015, 16:08   #192
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP53 Bekijk bericht
Nog zo'n 500 GB

Ondanks nadere meldingen bij Get Windows 10 is er op de HD al wel een folder $Windows,~BT aangemaakt met 6,39GB inhoud.
Is dat al de juiste folder met het complete W10?
Ik zou het niet weten. Zelf heb ik hem hier https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10 vandaan gehaald.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2015, 16:11   #193
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP53 Bekijk bericht
Nog zo'n 500 GB

Ondanks nadere meldingen bij Get Windows 10 is er op de HD al wel een folder $Windows,~BT aangemaakt met 6,39GB inhoud.
Is dat al de juiste folder met het complete W10?
Dat heeft er mee te maken , maar daar uit kun je niet installeren.
En de Computer / Laptop moet natuurlijk wel een tijdje aanblijven staan .
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2015, 23:11   #194
anoniem58012
Guest

Standaard

Tja...., na ampele overwegingen toch maar besloten alle al dan niet tijdelijk aangemaakte bestanden, relevante KB's en de GWX folder te verwijderen.
Ik blijf lekker bij 7, draait al wat jaartjes zonder problemen en naar alle tevredenheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2015, 21:50   #195
anoniem22217
Guest

Standaard

Buitenstaande of de knipsels nu wel zijn te lezen (bij mij in voorbeeld van bericht wel) het volgende. Een ieder beslist over zijn/haar spullen dus ook of je over wilt gaan naar Windows 10, Microsoft plaatst niet ongevraagd delen van de Windows 10 op je PC.
Vanaf zo'n 2 maanden geleden kreeg je bij updates van Windows 7, 8, 8.1 de mogelijkheid om je aan te melden voor de update naar Windows 10.
Niet aangemeld geen Windows 10 en wanneer wel aangemeld, dan werd de installatie van Windows 10 naar gelang de snelheid van je internet verbinding in gedeeltes op je PC/Laptop geplaatst in een verborgen (onzichtbaar voor de PC/Laptop eigenaar) zodra alle installatie stukjes aanwezig waren op de PC/Laptop werd bij automatisch aangegeven updates de installatie naar Windows 10 gedaan en werd je bij het uitschakelen gewaarschuwd dat je de PC/Laptop niet moest uitzetten omdat Windows bezig was/is met het voorbereiden/doen van een/de update.

In Windows 10 kun je bij instellingen, instellen hoe je updates wilt/kunt ontvangen, direct van internet of van internet en thuisnetwerk, welk laatste dus de installatie van Windows 10 en de volgende updates een stuk sneller maakt zodra Windows 10 en de volgende updates al zijn geďnstalleerd op een van de PC/Laptops in je netwerk.

Zie plaatjes.

Overigens kun je op de manier aangegeven door Niek Windows 10 ook op een oudere Windows XP of Vista PC/Laptop plaatsen door de iso ofwel te branden op een DVD of een opstartbaar gemaakte USB stick van minimaal 16Gb met rufus .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Knipsel.jpg‎ (87,8 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg Knipse2l.jpg‎ (78,3 KB, 3x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2015, 22:21   #196
anoniem54435
Guest

Standaard

Op XP moet je een verse install uitvoeren . upgraden gaat niet .
En dan krijg je een 30 dagen versie.

Alleen de upgrade van W7 / W8 / W8.1 naar Windows 10 word automatisch geactiveerd , met een dan zichtbare licentie code, [via een extern programma ] zoals er genoeg te vinden zijn.

Laatst gewijzigd door Desperado : 6 August 2015 om 22:25
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2015, 01:54   #197
anoniem22217
Guest

Standaard

Je zou ook eerst een installatie kunnen doen van Windows build 10166 of ouder met de keuze alles bewaren en daarna upgraden naar RTM. Zodra rechtsonder in beeld niets meer staat van een build dan heb je Windows 10, en kun je bij instellingen je registratie nummer zien staan.

Ik snap niet dat er niet meer mensen het Windows Insider Program hebben gedaan op een wat oudere pc met Windows 7, bij mij draait elke PC/Laptop op Windows 10 zonder problemen op dit moment, de probleempjes die er waren zijn opgelost in de opvolgende build's.

Hoewel ik niet begrijp dat er nog bedrijfjes zijn die een boekhoudprogramma en personeelsbestand op een oude Philips PC draaien in DOS, van een wasstraat met PLC besturing en eigen software oké.

Laatst gewijzigd door stroke33 : 7 August 2015 om 01:59
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2015, 00:53   #198
anoniem42071
Guest

Standaard

Toch het addertje onder het gras, bij dat %$#^&(*&^ Microsoft.
Je kunt nu een jaar gratis upgraden. Ook in dat jaar kan je een verse installatie doen met een gedownloade/gemaakte iso. Wel even de key zoeken met Speccy. Maar die key is nu voor elke Windows 10 64 bit hetzelfde en staan hier.: http://www.techanger.com/windows-10-...d-product-key/
Echter na eind juli 2016 kan je met die key geen nieuwe installaties meer doen en moet je bij een probleem met bijv. je harde schijf alsnog Windows 10 kopen.
Dus zolang je bestaande versie van W10 draait, niet aankomen na juli 2016.

De onderstaande tekst las ik op het Nationaal Computer Forum:

Citaat:
Maar er is mij dus nogmaals echt verteld je hebt een jaar lang de tijd om te upgraden.
Binnen dat jaar kan je je pc of laptop opnieuw installeren en activeren.

Maar ook als je binnen het jaar geupgrade hebt en je pc of laptop is geactiveerd en je moet om wat voor reden windows 10 opnieuw installeren dan werkt de default key dus niet meer en of je moet windows 10 kopen of terug gaan naar je vorige versie.

En mocht men mij niet geloven Telefoon 020-500 1500 neem zelf contact op met Microsoft.

Ik heb in eerste instantie gebeld naar Microsoft omdat ik de default product code niet begreep en zo is het mij uit gelegd, kan er verder ook niks van maken
Dit wordt dus verteld als je MS belt voor uitleg over hoe het nu zit.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2015, 02:44   #199
anoniem33315
Guest

Standaard

Nou,eet smakelijk met dat broodje aap.
Staat op geen enkele computersite en ik heb er diverse bekeken:
Neowin.net,Tweakers,webwereld,nu.nl,Softpedia en de pagina van dit blad.
Niemand die erover bericht.
Een hoax dus.
En dat had ik al van tevoren verwacht.
Denk je nou echt dat Microsoft zoďets kan maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2015, 02:50   #200
anoniem33315
Guest

Standaard

Voorkom dat je internetsnelheid omlaag gaat door 10,klik hier.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten