Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 June 2014, 23:22   #21
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Hmm Niek die Latency kan niet kloppen die is wel super laag, bijna alsof je provider naast de deur zit.
Alsof 300 Kilometer naast de deur is, want dat is de afstand die het signaal in 1 miliseconde, is dus 1 duizendste seconde, aflegd. (Lichtsnelheid = 300.000 km\sec)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 06:03   #22
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik heb de test nu 4 keer uitgevoerd en ook bij Speedtest.net (gaat overigens ook op de server van Caiway.
Maar overal is de ping 1 ms.

Glasvezel. En Caiway is daarmee op dit moment volgens Netflix de snelste provider die zij kennen ter wereld.

En dan heb ik nog steeds maar het middelste pakket.

Niek
Jij bent een gelukkig mens Niek Overigens, doe je de test steeds naar dezelfde server, of heb je ook al eens gekozen voor een andere server op speedtest.net de testserver ping's variëren nogal is mij opgevallen.
Hier vandaan naar Amsterdam pingen geeft en 6 sec ping en naar Haarlem is deze gelijk 30 sec.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 06:12   #23
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Alsof 300 Kilometer naast de deur is, want dat is de afstand die het signaal in 1 miliseconde, is dus 1 duizendste seconde, aflegd. (Lichtsnelheid = 300.000 km\sec)
Daar is geen speld tussen te krijgen, alleen werkt het in de echte wereld niet zo.
Een ping is letterlijk een ping die afgegeven word door jou computer en weerkaatst aan de meetserver en weer teruggezonden word naar jou computer, dit gebeurt altijd in een aantal hops omdat er meerdere servers op de weg naar en van de meetserver liggen. Omdat elke hop verwerkt moet worden is 1 sec wel heel erg snel, het is alsof de meetserver dan de eerste en enige hop is, ofwel je meet een op een.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 08:48   #24
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Hier vandaan naar Amsterdam pingen geeft en 6 sec ping en naar Haarlem is deze gelijk 30 sec.
6 ms (milliseconden, ofwel 6/1000 van een seconde, ofwel 0,006 s), en zo dus ook 30 ms.
Citaat:
Omdat elke hop verwerkt moet worden is 1 sec wel heel erg snel...
Hetzelfde.

Misschien dat je echt de seconde in je hoofd had, maar als dat zo is zou ik maar mijn beeld van de snelheid van wat internet doet bij gaan stellen Zelfs met die snelheden worden er ook nog heel veel verschillende pakketjes van heel andere abonnees in één zelfde seconde NAAST jouw pakketjes (b.v. pings) verzonden en ontvangen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 June 2014 om 10:22
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 09:38   #25
anoniem42071
Guest

Standaard

Naar een server in LA USA is de ping 134 ms.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 10:36   #26
anoniem26138
Guest

Standaard

Nou Niek, dan heb je binnen een half knipperen van je ogen contact met LA gehad (heen en terug), want een knipper duurt echt langer.

Licht (en elektromagnetische signalen) kunnen theoretisch in één seconde zo'n zeven maal rond de aardbol. Theoretisch, omdat je het moet faciliteren, een lichtstraal krijg je anders moeilijk zo netjes gebogen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 June 2014 om 10:40
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 11:57   #27
anoniem49196
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Je krijgt zelden veel meer dan waarvoor je betaald.

Bij ADSL meestal wel veel minder.
Dan ben ik zeker de uitzondering op de regel. Ik heb bij KPN het goedkoopste abonnement: Internet+Bellen Thuis Instap. Dat was steeds max. 8Mbps download en max. 1 Mbps upload. Het lijkt erop dat KPN dit abonnement niet meer aanbiedt. Een erop lijkend (iets duurder) abonnement wordt nu door KPN aangeboden als Alles-in-een Instap (dus ook met televisie): max 10 Mbps down en max 2 Mbps up.

Dit is nu mijn resultaat via de desktop pc (bedraad):

En dit zijn de resultaten voor mijn Nexus tablet (draadloos dus):

Ik haal dus meer dan de maximale snelheid (8/1 mbps down/up).

Ook is de uploadsnelheid draadloos meestal wat hoger dan bedraad. Dat is vreemd. Het is echter wel zo dat mijn router niet in de meterkast staat, maar in mijn computerhoek.
Tijdens de test was de afstand tussen de Nexus en de router minder dan 1 meter.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 14:46   #28
anoniem22217
Guest

Standaard

Het komt er gewoon op neer dat wij in principe altijd zijn en worden nog steeds voorgelogen met eerst 8 X te hoog aangegeven snelheden en nu dus met snelheden die niet 8 X maar wel 12 X lager liggen dan 2 á 3 jaar geleden.

Wat moet ik met een Gigabit modem als het internet gewoon niet sneller is dan 100Mbit op een uitzondering na.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 15:33   #29
anoniem54435
Guest

Standaard

Niet mee eens

Bij Ziggo zijn we in de loop der jaren van 30 naar 40 naar 60 naar 90 gegaan.
En prijzen zijn maar minimaal aangepast.

En je kunt per maand omhoog of omlaag met de internet snelheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2014, 18:35   #30
anoniem13489
Guest

Standaard

Ik heb de test ook even gedaan. En ik geloof mijn ogen haast niet
Dit is mijn resoltaat (zie afbeelding)
Ik ben in iedergeval verbaast met deze uitslag. Heb namelijk een 50/50 abon.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Speedtest.jpg‎ (13,5 KB, 12x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten