Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho
Hoi BT, pas op, val niet voor je eigen handtekening.... 
|
Leuk Anacho, maar het probleem ligt niet bij mij of Blacktiger, het zit hem of in het jarenlang systematisch voorliegen door providers of in het pas 2 jaar lang voorliegen door providers.
Als ik hier en bij mijn vriend MEET met Speedtest.net (Ookla) en ik krijg meetwaardes op ADSL2 lijn rond de 8 á 10 MB en met de andere instellingen 70 á 80 Mb.
Dezelfde meetinstellingen toegepast bij mij zelf geven op een glasvezellijn rond de 90 Mb en 11 MB, wie maakt er dan een denkfout of wie licht wie op, dan mag jij het zeggen.
Zoals ik al schreef het viel mij na de overgang naar glasvezel op, omdat de instellingen in Newsleecher nog niet waren aangepast, dat de snelheid weinig was veranderd. En dat de downloadsnelheid bij mijn vriend gewoon hetzelfde was gebleven
Het zou hetzelfde zijn, als ik een nieuw gas kooktoestel zou aanschaffen en dat het eten er veel langer over deed om gaar te worden, en de verkoper zou zeggen dat het komt omdat mijn oude pannen geen 24 Cm zijn, wat voor het nieuwe gas kooktoestel word geadviseerd, zodat ik dus nieuwe pannen moet kopen???
Overigen het waardes verhaal gaat ook al jaren op voor Harde schijven, CD/DVD's en floppies, dat waren altijd KB en MB's 1,44 Mb floppies (waar in de Atari/Commodore tijd soms wel 100 spellen op konden) naargelang de schijven groter werden werden de waardes aangepast naar Mb, Gb en Tb en weer in mb, gb en tb.
Het is niet voor niets dat mijn TeraByte maar 931 GigaByte groot is, in werkelijkheid is de schijf maar 931 tb groot is dus veel minder dan de werkelijke aangegeven waarde.
Citaat:
Maar het probleem is wat jij beweerde. Namelijk dat iemand opeens een veel hogere downloadsnelheid kreeg omdat zijn uploadsnelheid omhoog zou zijn gegaan. En dat klopt van geen kant.
|
Wat nu als je in het geheel geen uploadsnelheid hebt, wat in mijn optiek onmogelijk is, omdat er dan geen communicatie mogelijk is tussen de downloadserver en de thuiscomputer. Internet en elk ander netwerk is altijd twee richting verkeer van vraag en antwoord.