Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 May 2013, 23:49   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
je bent zelfs te vinden als je in een bootje zit 20 Km uit de kust mits je mobiel aanstaat.
Weet je hoeveel levens daar al mee gered zijn?
Ik bedoel te zeggen: Niet alles is er verkeerd aan.
Bel met je 06 naar 112 bij een ernstige aanrijding "ergens" in de duinen en ze komen.
Denk aan een onwelwording in een bos.

We dwalen wel af trouwens.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2013, 00:24   #12
anoniem22217
Guest

Standaard

Helemaal mee eens Niek, het was ook niet kwaadaardig bedoeld maar puur om aan te geven hoe de zaken er voor staan in de huidige maatschappij.

Ik vond het dus fantastisch dat alles tot de laatst bezochte site zelfs nog in de geschiedenis stond en dat in Windows 8 alles ook nog aanwezig was na de nieuwe installatie.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2013, 04:39   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Weet je hoeveel levens daar al mee gered zijn?
Ik bedoel te zeggen: Niet alles is er verkeerd aan.
( Afdwalend denk ik dan toch onvrijwillig aan het scenario van de film 'Enemy of the state'. Geen ontkomen meer aan hoor, en dichter bij dan je denkt.)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2013, 15:20   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Ach Erik. De overheid doet het nog onder bepaalde regels. (toestemming van een hogere chef of rechter)
Als jij een GPS kastje koopt ( 450 euro) en je plakt dat onder een auto, kan je op je pc gewoon online volgen waar die auto zich bevindt.
En gelukkig..... de auto of telefoon bevindt zich dan daar. Over de bestuurder of drager zegt het nog heel weinig. (Wettelijk gezien als bewijs dan)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2013, 11:28   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Nee, een moderne regering houdt zich alleen bezig met netjes zijn, het gaat in mijn beeld zeker om heel andere elementen, te beginnen bij.... een ieder die toegang heeft tot de datastromen, want met uitlezen van die stromen (en dat kan onopgemerkt) kan je bij wijze van spreken continenten verplaatsen.
Weet elk moment van de dag waar iemand exact is, en je hebt een weg tot macht over die persoon.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2013, 17:21   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Toevallig vandaag lees ik deze:
http://webwereld.nl/beveiliging/7764...rce=newsletter

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2013, 16:20   #17
anoniem26138
Guest

Standaard

Nou dat vind ik niet netjes, ik heb het idee dat minister Opstelten niet goed inschat hoe ver hij daarmee gaat. Een voorbeeld van een opzettelijk gat aanbrengen, waar een minister dan iets mee wil, maar eigenlijk de hele wereld straks mee naar binnen kijkt ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Ik vond het dus fantastisch dat alles tot de laatst bezochte site zelfs nog in de geschiedenis stond en dat in Windows 8 alles ook nog aanwezig was na de nieuwe installatie.
En hoe is 't nou zo gekomen ? Synchronisatie ?

"Sync Your Google Chrome Bookmarks, Theme, and More"

.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 07:43   #18
anoniem22217
Guest

Standaard

Dankjewel Erik, en prima uitleg over hoe Google dus deze geste geeft.
Microsoft zal dus met Windows 8 precies dat zelfde grapje uithalen.

Blijft dan nog wel de vraag hoe gaan Google en Microsoft om met die gegevens, zo heeft Microsoft solitair plots onder Windows 8 betaal functies gekregen, beter gezegd om verder te komen in het simpele tree peaks kaartspel kun je extra kaarten kopen of krijgen door extra reclame die is toegevoegd.
En door extra te betalen kun je dus extra functies krijgen zonder de reclames.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 20:01   #19
anoniem26138
Guest

Standaard

Betaalde functies:

Ik kwam 'Adobe Creative Cloud' tegen.... Sommige functies van het programma zijn alleen via die weg te gebruiken, tegen een abonnement van € 61,49 per MAAND.... Kleine hypotheek.

Ook niet al goed over Google Chrome Cloud computing (Google Chrome OS), al weet ik niet in hoeverre de browser hier van los staat:
"Need more space? It’ll cost you. You need a Google account to use Google Chrome OS, and the default account comes with 1 GB of storage for Google Docs. (Gmail offers 7 GB for messages, while Picasa Web Albums offers 1 GB for photos.) That’s not much, and if you want more you have to buy it. For example, an extra 20 GB goes for $5 a year, an additional 200 GB will cost you $50 a year, and 1 TB (1,024 GB) will set you back $256 annually."

Verder lees ik daar dat als je bezig bent met Google Chrome OS cloud computing, je geen toegang hebt tot documenten en programma's onder Windows, een herstart (?) is dan nodig. Elk document blijft ook in de cloud:

"You’re no doubt used to your operating systems coming with a bunch of programs installed on your computer, such as WordPad and Paint in Windows and Mail and Address Book in Mac OS X. But Google Chrome OS only installs one program: the Google Chrome web browser. That program starts when you log in to Google Chrome OS, it runs constantly throughout your session, and you can’t switch to any other program or close it (unless you turn off your machine). That’s sounds like you’re getting ripped off, but it’s just the Google Chrome OS way of doing things. That is, you use the Chrome browser to access the web and do all your work in the cloud using online applications such as Google Docs, Gmail, and Google Calendar. If you create any files as you do your cloud-work, those files remain in the cloud indefinitely after you shut down your Google Chrome OS session."

Ook weet ik niet of je eigenlijk de beschikking hebt over een file browser (zoals de Verkenner), dus voor je eigen disks.

Over veiligheid en privacy... ik heb geen idee. Ik denk dan aan een god als de meest elitaire dataminer.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 5 May 2013 om 20:05
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten