Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 February 2013, 23:39   #1
anoniem22217
Guest

Standaard Wel, geen virus, malware!?

Hallo,

Ik lees al meerdere malen op het forum over het feit dat er steeds op webpagina's onder willekeurige woorden links verschijnen waar als je erover heen gaat een reclame venster uit tevoorschijn komt.

Deze zijn nog met MBam, verschillende virusscanners of superantispyware te verwijderen.

Als ik in Firefox het gedeelte waar de link inzit op een willekeurige site, ja ook deze site Computeridee selecteer en kijk bij "paginabron bekijken" kijk dan zie ik dit o/a in de tekst staan,(<a in_hdr=""in_rurl="http://i.trkjmp.com/click?v=Tkw6Mjk0NTE6NzAxOm5lZGVybGFuZDo2MjU0Y2JjND JkYmU1ZTgwMTQ2YmZhZTVlMjYyNzNiNjp6LTEzNzQtMTM1ODk3 Ond3dy5lbHNldmllci5ubDoyNTA4MjpkNTk0MmVjN2QzMTdkYj Y0ZDhjZDIwM2RlNGZmOGNhZQ" href="#" style="text-decoration:underline" id="_GPLITA_2" title="Click to Continue > by InstantSavings")
natuurlijk voor elke link net iets anders.
Als ik nu opzoek ga naar één van de onderdelen als bijvoorbeeld "http://i.trkjmp.com" dan vind ik niets.

Ik heb het idee dat Google dit doet en onbepaalde bepaalde woorden via een bepaald algoritme verbind met reclame.

Hetzelfde gebeurt overigens ook in Chrome en IE, als ik overigens een reload van de pagina doe dan is het weer weg.

Iemand nog en ander idee hier over???
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 00:05   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik ken die dingen alleen van forums die dat speciaal doen. Ben het zelf gelukkig in de malware vorm nog niet tegen gekomen.

Voor vBulletin is er ook een addon verkrijgbaar waarbij er automatisch links onder bepaalde woorden geplaatst worden. Als je daar dan met de muis over gaat krijg je een schermpje met wat reklame.
Dat levert dan weer geld op, werkt volgens mij met Google samen maar ben er nooit dieper op gaan zoeken omdat ik dit hoogst irritant vind.
Op mijn forums is die ongein dus ook niet terug te vinden, op sommige andere forums wel. Vaak forums waarbij je ook veel adsense en/of andere reklame tegen komt.

Het hoeft dus niet perse malware te zijn maar is vaak ook een bewuste keuze van de website of forum beheerder.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 00:34   #3
anoniem22217
Guest

Standaard

Black Tiger,

Ik was er al van overtuigd dat het bewust is geplaatst op websites maar nu dus helemaal.
Overigens heb jij hem als voorbeeld onder het woord "zoeken" gezet want ook daar zit nu dus ook een zelfde link onder naar 123cashforyou.com.

En ik rechercheerde verder
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 03:06   #4
anoniem13576
Guest

Standaard

stroke,

Kun je een afbeelding maken van die webpagina met dat onderstreepte woord en de link van die pagina geven?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 07:18   #5
anoniem22217
Guest

Standaard

ctrlaltdelete,

Bij deze een plaatje en de link.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg janeevirus.jpg‎ (20,8 KB, 26x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 10:48   #6
anoniem13576
Guest

Standaard

stroke33,

Ik zie dat niet onderstreept in 3 verschillende browsers.
Controleer de browser-extensies c.q. invoegtoepassingen eens...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 12:36   #7
anoniem15124
Guest

Standaard

Ook bij mij, in FF 18.0, geen link. Heb als add-on wel bij Ghostery en ABP draaien.
Ook IE 9 geen 'link'.

De tekst van de adv. lijkt me overigens slecht vertaald.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 13:14   #8
anoniem32141
Guest

Standaard

Klinkt als het vroegere Webhancer (kwam gratis met KaZaa mee), wat tegenwoordig Tekst Enhance heet.....
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 13:14   #9
anoniem22217
Guest

Standaard

Ik heb het uit Chrome gekregen door de extensie "FBPHOTOZOOM" uit te schakelen, dus heb ik ook in Firefox hetzelfde gedaan maar daar komt het steeds terug.

Het gaat zo, ik schakel de addon in Firefox uit en start Firefox opnieuw op dan is het weg maar je ziet het beeld vernieuwen (ik kijk naar het begin van de pagina en plots zit ik onderaan de pagina zonder dat ik iets doe) en dan is het dus gewoon weer terug.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 13:39   #10
anoniem13576
Guest

Standaard

https://support.mozilla.org/nl/questions/922544

Citaat:
I fixed this issue!
Like the other posters, I had trouble with this addon because, in addition to not having a Remove button in Firefox, it also did not have an un-install option in Windows.
Instead, I closed Firefox, then went in with Windows Explorer and deleted this directory: c:\Program Files (x86)\FBPhotoZoom
When I then re-opened Firefox, this addon was gone.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten