Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 December 2012, 21:54   #11
anoniem54999
Guest

Standaard

Heb je dit probleem ook als je de externe harde schijf op een andere pc aansluit? Als dat niet zo is, kun je een backup maken van je data via die andere pc en op je Win8 laptop je harde schijf opnieuw partitioneren.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2012, 23:48   #12
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Dezelfde waarschuwing komt meerdere keren voor evenals de volgende. Kan dat iets met de foute bestandsgeschiedenis te maken hebben?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb er wel iets over gevonden bij MS:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...e-file-history

http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...e-file-history

http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...g-file-history

http://www.zdnet.nl/help/144852/auto...ows-8-backups/

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2012, 09:22   #13
anoniem34927
Guest

Standaard

Niek,
Onderstaande links heb ik al verschillende keren opnieuw bekeken en het probleem blijft bestaan.
De externe schijf is in orde. De back-ups die er op staan van de vorige laptop kan ik perfect benaderen. Ook de tweede (H) partitie is bereikbaar.
Echter op W8 bij bestandsgeschiedenis blijft de melding "fout bij verwisselbare schijf (F)" bestaan. Als ik de andere partitie aanduid, wordt ze niet herkend.
Janet 010,
Bedoel je de interne harde schijf van de laptop of de externe harde schijf opnieuw partitioneren?

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2012, 09:30   #14
anoniem34927
Guest

Standaard

Nog vergeten te vermelden: Bij station selecteren staat ook "controleer of het station niet is opgenomen in een bibliotheek".
Wat wordt daarmee bedoeld en hoe controleer ik dat?
Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2012, 11:59   #15
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
controleer of het station niet is opgenomen in een bibliotheek".
Even logisch gedacht. Een bibliotheek is eigenlijk een verzameling van locaties met Muziek, documenten etc.
Als je op "Bibliotheken" klikt zie je er standaard 4. Als je op één van deze 4 met rechts klikt en je kiest "Eigenschappen" dan zie je welke locaties gekoppeld zijn aan die bibliotheek. Als daar de locatie bij staat, waarop je backupt lijkt me dat niet logisch, immers alle "muziek" die je backupt heb je ook op je pc staan. Dus zo'n externe schijf zal dan niet in de bibliotheek mogen voorkomen.
Ik kan dit verhaal niet met links van MS onderbouwen, maar zit gewoon logisch na te denken over je probleem en de melding.

Verder: Is er voldoende ruimte ingesteld voor de backups en genoeg ruimte op de partitie vrij.?
Ik kan me weinig andere oorzaken voorstellen, tenzij de backupfunctie van "bestandsgeschiedenis" ( hoe verzinnen ze de naam weer) zo kritisch is, dat het eist dat de partitie verder leeg is.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2012, 13:34   #16
anoniem34927
Guest

Standaard

Niek,
Heb de bibliotheken gecontroleerd zoals jij zei. Nergens een schijf opgenomen.
Op (F) is er nog 451 GB vrij en op (H) 445 GB.
Wat ik zo raar vind, is dat zelfs als er geen externe HDD aaangesloten is, bestandsgeschiedenis gewoon vermeldt: "verwisselbare schijf (F) onbekende fout.
Het is vervelend als je van ingebouwde functies geen gebruik kan maken, maar anderzijds kan ik ook leven met handmatige back-ups.
Zou ik eens proberen om 1 partitie leeg te maken?
Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2012, 16:50   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja dat zou je kunnen proberen. Al geloof ik al niet meer dat het aan de harde schijf ligt, maar ik denk veel eerder aan een foutje in het programma dat je backups moet regelen met bestandsgeschiedenis.
Niet geschoten is altijd mis zeggen ze toch?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2012, 10:01   #18
anoniem34927
Guest

Standaard

Niek,
Heb de (H) volledig leeggemaakt en geformatteerd. De fout blijft in bestandsgeschiedenis. Weet jij wat hiermee bedoeld wordt?:

Waarschuwing 20/08/2012 8:41:46 User Profile Service 1530 GeenUw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.

DETAIL -
1 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-866122131-2709231621-1690462858-500:
Process 288 (\Device\HarddiskVolume4\Windows\System32\svchost. exe) has opened key \REGISTRY\USER\S-1-5-21-866122131-2709231621-1690462858-500\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Unin stall

Als deze melding uit het logboek jou ook niets zegt, laat ik de boel voor wat hij is en geef ik het op.
Bedankt voor de hulp
Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2012, 12:47   #19
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Waarschuwing 20/08/2012 8:41:46 User Profile Service 1530 GeenUw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.
Vond ik hier een verhaal over van MS: http://support.microsoft.com/default...b;EN-US;947238

Citaat:
Event ID: 1530 may be logged in the Application log on a Windows Vista or newer computer ..
.... en verder op
Citaat:
Description:
Windows detected your registry file is still in use by other applications or services. The file will be unloaded now. The applications or services that hold your registry file may not function properly afterwards.
Ik vermoed dat de backupfunctie nog iets aan het doen is, bij jou op schijf 4.
In het artikel krijgen ze zo'n zelfde vervolg melding op een Volume 1.

Kijk eens of je in " msconfig" of in taakbeheer, dat hele bestandsgeschiedenis gebeuren kunt uitschakelen.

Lees ook dit even door: http://social.technet.microsoft.com/...-e0976bb318d3/

http://social.technet.microsoft.com/...c-04a92ef16457

Het vreemde is wel, dat de foutmelding veel vaker voorkomt bij Windows server 2008, wanneer van een virtuele server sprake is.

Als het mijn laptop was, zou ik alle gebruikers bestanden backuppen en hem terugzetten naar fabrieks waarden (dus zoals je hem kocht) en netjes opnieuw beginnen. (Eventueel met aangemaakte recovery disk)

Ik lees overigens, dat het probleem zelfs veroorzaakt kan worden door een antivirus programmma.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2012, 09:26   #20
anoniem26138
Guest

Standaard

De aanwezigen bestandsgeschiedenis, komt deze van een vorige Windows, of diezelfde Windows, of staat die er nog niet ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten