Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 January 2011, 19:04   #1
anoniem33931
Guest

Standaard Vista helmaal om zeep gebracht

Ok, ik heb iets heel doms gedaan... Ik heb dus windows installer cleanup gedownload en ge´nstalleerd maar ik denk dat ik een paar kritieke windows bestanden heb verwijderd.

Nu heb ik geen geluid meer, alarmeert windows dat alle antivirus is uitgeschakeld (alles is gewoon ingeschakeld en wanneer ik op inschakelen druk dan doet hij niets)

Mijn hele internet en alles herkent hij niet meer terwijl ik wel gewoon kan internetten,

Systeemherstel pakt hij niet meer, Fixit (de diagnostische tool van windows) pakt hij ook niet meer.

etc. etc.

Nu zat ik te denken om een herstel dvd te maken maar hoe doe ik dat ? (Ik heb SP2) Of als iemand anders andere suggesties heeft zijn die ook van harte welkom
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 19:06   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Herstel DVD moet je maken als alles goed werkt.

Geluid daarvoor kun je gewoon een driver downloaden ,of bij de fabrikant van je Computer of van het moederbord.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 19:10   #3
anoniem33931
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
Herstel DVD moet je maken als alles goed werkt.

Geluid daarvoor kun je gewoon een driver downloaden ,of bij de fabrikant van je Computer of van het moederbord.
O, ja dat van het geluid kan een driver probleem zijn weet ik maar dan is het probleem eigenlijk nog lang niet opgelost...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 19:28   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Dat van die herstel-dvd hangt een beetje af van hoe die dvd gemaakt wordt. Als daarbij de huidige staat van Windows wordt genomen, heb je er niks aan. Als echter uit wordt gegaan van fabriekstoestand, dan zou je die dvd ook nu kunnen maken.

Gezien de hoeveelheid problemen raad ik een herinstallatie van Windows aan. Dat kost tijd, maar waarschijnlijk minder dan het proberen oplossen van de bestaande problemen.

Eerst een backup maken van alles wat je niet kwijt wilt raken. Dan even de documentatie van je computer raadplegen hoe deze terug te zetten naar fabriekstoestand. Tegenwoordig heb je daar vaak geen dvd voor nodig, maar moet je een bepaalde toetsencombinatie drukken tijdens het opstarten. De hersteldata is dan op een verborgen partitie op je computer aanwezig.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 19:33   #5
dutch-online
Guest

Standaard

Schone Install is zonder meer de beste optie
Het is te hopen dat het recovery gedeelte nog intact is.

En bij veel merken Asus Packard Hell etc etc. moet je toch eerst met die optie , zelf nog de herstel DVD maken. Bij Dell heb je voor ongeveer 5 Euro alles origineel op DVD erbij.moet je dan wel even aanvinken.

Laatst gewijzigd door dutch-online : 11 January 2011 om 19:35
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 21:02   #6
anoniem33931
Guest

Standaard

Laat maar ik heb het gelukkig opgelost, door herstel dvd (er was trouwens geen re´nstall nodig hoor)

Laatst gewijzigd door Melvin1 : 10 May 2011 om 19:03
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2011, 21:07   #7
anoniem33931
Guest

Standaard

Toch iedereen bedankt voor de hulp!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten