Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 October 2010, 13:31   #1
anoniem33931
Guest

Standaard oordopjes werken niet!

Hoi, ik heb een computer met daarin zo'n 3,5 mm jack oordopjes ingang. (hij is groen gekleurd als dat wat uitmaakt). Maar op 1 of andere manier werkt deze helemaal niet. Ik heb mijn iphone oordopjes erin gedaan.. het werkt niet, ik heb mijn zus haar bb oordopjes erin gedaan, werkt ook niet, ik heb nog een hoofdtelefoon erin gedaan en dat werkt ook niet.. Wat doe ik fout?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 13:36   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Je hebt wel ooit eerder op een andere manier geluid uit je computer gekregen?

Zo nee, dan is de kans aanzienlijk dat de driver voor de geluidskaart niet geinstalleerd is.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 15:36   #3
anoniem33931
Guest

Standaard

Ja via mijn luidsprekers doet hij het wel gewoon maar via die groene ingang niet
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 15:48   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Ok, dan moet je eens kijken in de instellingen voor geluid. Wat kan zijn is dat de weergave via de groene uitgang gedempt is. Waar je dat moet zoeken hangt een beetje af van je computer, want het kan in Windows zijn maar ook in de software van je geluidskaart. Een goed begin is het luidspreker-icoontje rechtsonder als je dat hebt staan.

Of heb je toevallig een redelijk eenvoudige geluidskaart met maar drie aansluitingen? In dat geval heb je één uitgang (line-out) en twee ingangen (line-in en mic-in). Dan gaat het sowieso niet werken, want een ingang is een ingang en geen uitgang. Koop dan een splitter. Dan kun je van je bestaande uitgang twee uitgangen maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 15:51   #5
anoniem26536
Guest

Standaard Groene ingang

Gebruik je de poort aan de voor- of achterkant van de PC ?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 20:11   #6
anoniem33931
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Ok, dan moet je eens kijken in de instellingen voor geluid. Wat kan zijn is dat de weergave via de groene uitgang gedempt is. Waar je dat moet zoeken hangt een beetje af van je computer, want het kan in Windows zijn maar ook in de software van je geluidskaart. Een goed begin is het luidspreker-icoontje rechtsonder als je dat hebt staan.

Of heb je toevallig een redelijk eenvoudige geluidskaart met maar drie aansluitingen? In dat geval heb je één uitgang (line-out) en twee ingangen (line-in en mic-in). Dan gaat het sowieso niet werken, want een ingang is een ingang en geen uitgang. Koop dan een splitter. Dan kun je van je bestaande uitgang twee uitgangen maken.
Ik heb daarnaast een roze met een microfoontje daarop getekend. Ik heb al rechtsonder gekeken maar daar niets gevonden
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 20:11   #7
anoniem33931
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricky1 Bekijk bericht
Gebruik je de poort aan de voor- of achterkant van de PC ?
Aan de voorkant
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 21:23   #8
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin1 Bekijk bericht
Aan de voorkant
Werken de oordopjes wel in de groene poort aan de achterkant ?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 23:26   #9
anoniem33931
Guest

Standaard

Daar is geen groene poort
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2010, 21:47   #10
anoniem33931
Guest

Standaard

Oja, misschien nog een detail, maar als ik mijn oordopjes inplug dan blijft het geluid gewoon uit de speakers komen, het is niet dat ik niks meer hoor
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten