Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 June 2010, 12:52   #1
anoniem33931
Guest

Standaard Nieuwe PC samenstellen

Hoi ik wil een nieuwe kopen dus kan iemand helpen om het voor mij te laten samenstellen?
Mijn eisen:
4 GB ram
Goede videokaart
intel core i5/i7
2 dvd stations (1 writer, 1 lezer)
500gb harde schijf (als voor een tientje ofzo 1tb is dan is dat ook goed)
niet super belangrijk maar als het kan64 bit compatible (ik wil 32 bit gebruiken maar voor het geval dat)

Ik wil ermee HD video bewerken en photoshoppen, ook wat games spelen (hoeft niet op high ofzo)

hoop dat het tussen de 800-900 past.

alvast bedankt

melvin
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 13:06   #2
anoniem16239
Guest

Standaard

Past prima voor dat geld, althans excl. randapparatuur maar wel incl. Windows 7 64-bit licentie:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/60781

(zitten trouwens twee DVD-branders in, een brander is maar 4 euro duurder dan een lezer en kan uiteraard ook gewoon lezen).
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 13:55   #3
anoniem33931
Guest

Standaard

Zeer bedankt voor je reactie! Ziet er goed uit, maar ik zou eigenlijk liever 32 bit hebben omdat voor 64 bit niet overal programma's voor beschikbaar is. En ik ben vergeten te vragen of je er misschien ook een kaartlezer erin kan zetten? en misschien een domme vraag maar hoeveel usb poorten zitten er in de voor en achterkant?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 14:06   #4
anoniem43727
Guest

Standaard

Windows 64 bit kan ook gewoon 32 bit applicaties draaien zonder probleem.
Ben nog niets tegen gekomen waar 64 bit een probleem was.
Alleen maar voordelen.

USB poorten volgens Asus site:

USB 14 USB 2.0/1.1 ports (6 ports at mid-board, 8 ports at back panel)
Dus 8 poorten achter op je pc, en maximaal 6 poorten die je via de behuizing aan kan sluiten
Enkel de geselecteerde kast heeft 'enkel' 2 usb aansluitingen boven op de kast (geen vooraan).

Dus 10 usb poorten rondom je kast in totaal.

Een cardreader kan je USB extern kopen of intern waar normaal de floppydrive zit.
Denk aan een prijs tussen 10 en 30 euro.

Hier een voorbeeld voor intern (floppydrive groote) http://www.4launch.nl/shop/winkelwag...oductid-037300

Ook kan je ze ten groote van een cd drive kopen. in dit voorbeeld zitten er zelfs 4 usb poorten op, 2 vliegen in een klap als 10 poorten niet genoeg zijn voor je.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwag...oductid-021276

Laatst gewijzigd door tuin : 19 June 2010 om 14:11
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 16:06   #5
anoniem33931
Guest

Standaard

oh ok bedankt voor je reactie, maar even ter bevestiging, ik kan op die pc ook 32 bits installeren? (ik weet dat 64 bits voordelen heeft maar ik heb hier een 32 bits 7 kopie) en die poorten op de bovenkant wordt denk ik lastig, is er geen kast waar de poorten aan de voorkant zitten? dat zou heel fijn zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 16:24   #6
anoniem43727
Guest

Standaard

Ja, je kan ook 32 bit draaien.
Houd wel rekening met de beperkingen.

Kast is gewoon een keuze, je koopt zelf alle onderdelen dus kan je zelf ook kiezen welke kast je zou willen.

Kijk zelf even of je iets ziet wat je leuk vind.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwag...-Midi%20Towers
Let op dat je er bij voorkeur een zonder voeding koopt.
De bovenstaande link linkt naar midi towers, de meest gebruikte groote van kasten.
Je kan alles met ATX in de naam kiezen, en als je het niet erg vind om het systeem zelf in elkaar te zetten ben je ook niet gebonden aan 4launch mocht je ergens anders een leuke kast vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 18:26   #7
anoniem33931
Guest

Standaard

hmm oke bedankt, kan je ook op de kast bezuinigen ?(is dat niet/wel verstandig) En de kast die obi heeft gekozen, heeft die zo'n dvd die dvds inslikt of met zo'n laatje?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 18:52   #8
dutch-online
Guest

Standaard

Gewoon bij de fabrikant van de kast kijken , die geeft de juiste info.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 18:57   #9
anoniem43727
Guest

Standaard

De cd/dvd lade is afhankelijk van de cd/dvd spelers die je koopt, niet van de kast.
De dvd branders die gekozen zijn hebben ook beide een cd lade.

Je kan bezuinigen op kasten, enig verschil is kwaliteit van de materialen, aantal aansluitingen, enig mechanisme(en locatie) voor hardware(montage) en koeling.
Al zou ik niet een vol plastic kast kopen (ja, die zijn er).

Toevallig heb ik (al zo'n 2 jaar) de kast die obi gelinkt had.
Prima kast hoor, enig 'nadeel' is 'maar' 2 usb aansluitingen bovenop.
Maar al waar ik ze voor gebruik is externe hard disks die ik mee moet nemen of usb sticks.
Ander spul gaat gewoon achter in de pc, en me usb headset ook maar met een usb verlengkabel om 'm toch handig los te kunnen halen.
En je zou altijd een usb hub (losstaand) kunnen kopen of een usb hub als 'cdlade' inbouwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2010, 19:35   #10
anoniem33931
Guest

Standaard

O ok bedankt, ik zou het liefst eigenlijk een kast hebben met meerdere (2,3,4 of meer) usb poorten (aan de voorkant) en eentje die dvd's inslikt (ik hoop dat jullie mij niet al te kieskeurig vinden :P). Weet iemand misschien eentje die aan deze eisen voldoet? dat zou echt fantastisch zijn
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten