Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 May 2010, 23:00   #1
anoniem33931
Guest

Standaard Bureaublad pictogrammen

Hoi ik heb windows vista ge´nstalleerd en elke keer al ik mijn pc (opnieuw)opstart en me aanmeld zijn al mijn bureaublad pictogrammen door de war. Dit is echter zeer irritant... wie weet hoe je dat weer normaal kan maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2010, 23:03   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin1 Bekijk bericht
Hoi ik heb windows vista ge´nstalleerd en elke keer al ik mijn pc (opnieuw)opstart en me aanmeld zijn al mijn bureaublad pictogrammen door de war. Dit is echter zeer irritant... wie weet hoe je dat weer normaal kan maken?
Door de war? Je bedoeld dat ze allemaal weer links in beeld staan ofzo?
Klik eens met rechts op je bureaublad en kies in het contexmenu voor "pictogrammen schikken" en zet "automatisch schikken" eens uit.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2010, 23:04   #3
anoniem33931
Guest

Standaard

Nee ik heb ze allemaal op een bepaalde volgorde gezet, en als ik het opnieuw opstart is er opeens een andere volgorde. Automatisch schikken staat uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2010, 23:09   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik heb hier alleen een vinkje bij "uitlijnen op raster" staan.
Het zou ook nog kunnen komen door gewijzigde instellingen van je beeldscherm resolutie. Is je videokaart wel goed geinstalleerd.?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2010, 23:22   #5
anoniem33931
Guest

Standaard

Ja volgens mij is dat het want toen ik opnieuw had geinstalleerd was het beeld in 1440x900 maar dat vond ik lelijk dus heb ik het veranderd in 1024x768 en nu als ik het opstart start hij gewoon in 1024x768 en als ik in het inlogscherm kom dan is word het 1440x900 en als ik aangemeld ben veranderd het weer in 1024x768, maar hoe los ik dit nu op?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2010, 23:33   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Door de juiste driver van je videokaart te installeren.
Een pc is niet klaar na het installeren van Vista.
Je moet daarna alle drivers van de hardware nog installeren, zoals een chipsetdriver voor je moederbord, videokaart, soms geluidskaart/chip, je netwerkkaart en wat er verder nog zo'n beetje allemaal aanhangt en inzit.
Soms heb je cd's van je moederbord en videokaart. Anders kan je via de website van de pc fabrikant zoeken op jou type pc en daar de drivers ophalen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2010, 23:49   #7
anoniem33931
Guest

Standaard

Oke bedankt ik ben nu een driver aan het downloaden dus hopen dat het werkt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2010, 00:04   #8
anoniem33931
Guest

Standaard

Ik heb net mijn pc opnieuw opgestart en nog steeds het probleem

Misschien omdat 1440x900 de native resolutie is. Want als ik rechtermuisknop > NVIDIA control panel aanklik staat er naast 1440x900 (native) geschreven en als ik op mijn philips beeldscherm op menu klik dan staat er bovenaan: "use 1440x900 for best result" Hoe kan ik dit zorgen dat 1024x768 native vword?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2010, 16:41   #9
anoniem33931
Guest

Standaard

Laat maar, ik heb al het programma fences gebruikt
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2010, 14:29   #10
anoniem18126
Guest

Standaard

Als je je pictogrammen op je bureaublad hebt gezet zoals je wilt, moet je gewoon even rechtsklikken op het bureaublad en dan 'vernieuwen' aanklikken. Dat zorgt ervoor dat jouw indeling wordt opgeslagen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten