Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 October 2008, 20:55   #1
anoniem34477
Guest

Standaard downloads/tips uit het magazine

Mijn eerste bericht en weet dus niet of het in de juiste rubriek staat.
Eerder heb ik al gemerkt dat gegeven tips niet altijd werken of op een geheel andere website terecht komt.

Zo ook met het aanbevolen drawpaint uit het laatste nummer. De site is juist maar wat je ook aanklikt, je kunt niets met dat programma doen!
Een tijdlang heb ik het geprobeerd maar zonder resultaat. Heeft het betreffende programma intussen veranderingen ondergaan of doe ik dan toch iets fout.

In het laatste nummer stond ook een interessante tip om foto's te bewerken.
Deze verwijzing volgde; hadleyweb.pwp.blueonder.co.uk/CZM/CombineZMFull.msi .
Wat volgt is iets heel anders dan een programma waar je met foto's aan de slag kunt.
Erg jammer en ik vraag me dan het nut af van zo'n tip.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2008, 19:23   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Heb ook even gekeken op http://www.drawpaint.nl/ en vind het geen gebruiksvriendelijk programma. Maar het lijkt wel te werken. Kan foto uploaden, etc. Het doet dus iets.

de link naar http://www.hadleyweb.pwp.blueyonder....bineZMFull.msi lijkt gewoon te werken. Weet niet wat voor programma verwacht wordt.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 20 October 2008 om 19:28
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2008, 20:48   #3
anoniem34477
Guest

Standaard

Bedankt voor de reactie, Obelix.
De laatste werkt maar ik snap er helemaal niets van en ga deze verwijderen.
Drawpaint lukt bij mij niet. Als ik op ontwerp klik dan verschijnt de plattegrond van NL en vervolgens reageert het niet meer.

Nog een vraagje, ik hoop hier veel te leren. Als ik iets download dan verschijnen er altijd iconen bij op het bureaublad. Een beetje teveel naar mijn smaak. Na Hadleyweb heb ik er dus weer drie bij. Hoe kan ik voorkomen dat het zo vol wordt op het bureaublad? Ik heb iconen op het blad staan en weet niet eens wat het is en of het weggehaald kan worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2008, 20:54   #4
dutch-online
Guest

Standaard

Iconen kun je weghalen programma blijft meestal wel staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2008, 20:56   #5
anoniem15124
Guest

Standaard

Drawpaint werkt obv Flash. Mogelijk niet (goed) geinstalleerd of oude versie?

Bij installatie zijn er programma's (niet alle) die vragen of je snelkoppeling wilt op bureaublad, startmenu, etc. Daar kun je e.e.a. instellen. En wat Dutch-Online aangeeft; snelkoppelingen kun je verwijderen. Vraag is of je het programma wel gebruikt of dat je dat ook zou kunnen/moeten verwijderen (om het overzicht te bewaren).
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2008, 21:12   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinie Bekijk bericht
Nog een vraagje, ik hoop hier veel te leren. Als ik iets download dan verschijnen er altijd iconen bij op het bureaublad. Een beetje teveel naar mijn smaak. Na Hadleyweb heb ik er dus weer drie bij. Hoe kan ik voorkomen dat het zo vol wordt op het bureaublad? Ik heb iconen op het blad staan en weet niet eens wat het is en of het weggehaald kan worden.
Simpelste tussen-oplossing is:
rechts-klik op je bureaublad, kies "Nieuw - Map", en geef een naam als "Overgebleven snelkoppelingen" of zo, en sleep elke icon (snelkoppeling) waarvan je denkt dat je ze niet gebruikt daar naartoe.
Dan zijn ze weg, maar toch nog snel bereikbaar als je ze plots toch nodig hebt.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 22 October 2008 om 20:11
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 19:28   #7
anoniem34477
Guest

Standaard

Met Drawpaint heb ik de moed opgegeven, waardeloos. Lukt niet.
Het bureaublad is lekker opgeruimd. Bedankt voor de tips.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 20:24   #8
anoniem13227
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinie Bekijk bericht

maak een map aan met de naam downloads en stel in je browser in dat daar downloads voortaan opgeslagen worden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten