Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 December 2006, 23:38   #21
anoniem13400
Guest

Citaat:
Ik denk dat jij en Ronmar me verkeerd begrijpen.
Ik had je inderdaad (deels) verkeerd begrepen en met jouw verhaal heb je ook wel een punt. Maar daarentegen vind ik de topic "meldingen aan modje" een meerwaarde hebben daar hier eerst even gekeken kan worden of er al een melding is gedaan. Zo voorkom je ook weer dat er meerdere keren op één zelfde punt wordt gewezen.

Citaat:
Ik vind dat dit forum nog steeds goed loopt; een prestatie van zowel Modje en Admin als van onszelf.
Mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2006, 02:21   #22
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Dat ergert me hierin nog het meest eigenlijk; dat als een Modje mensen op de dingen aanspreekt is het goed maar als een mede user ze wijst op hoe het hier op het forum eraan toe gaat dan is dat ineens niet okay.
Ga ik ook gelijk verder op het voorbeeld van Reintje. Als je ergens op bezoek bent en je doet iets niet goed, verwacht je dat je door de gastheer/vrouw daarop gewezen word en niet door het andere bezoek wat aanwezig is.

Vandaar ook dat deze situaties ontstaan, mede doordat dit de enige plaats is waar het zo gaat.
Nogmaals, er is geen betere of slechtere methode, beide methodes zijn goed, alleen de resultaten zijn anders ook qua gebruikersgerichtheid en gebruikersvriendelijkheid en daar schort deze methode aan omdat hij toch teveel irritatie toe blijft staan. Maar oke da's een keuze die gemaakt is.

@Ronmar: Klopt ook wel, je krijgt niet meerdere meldingen van hetzelfde. Doch ook hier geldt "waar leg je de keuze" en "wat wil je met je forum".
Wil je irritaties in de toekomst vermijden, zal het beter zijn het terug te brengen hoe het was, dan maar dubbele berichten.
Wil je je forum klein houden, kun je rustig op deze manier doorgaan. Wil je echt groot groeien, dan zul je toch echt anders moeten gaan werken.

20 mods zijn overigens ook niet nodig, met 5-8 mods kun je heel goed een forum met meer dan 10.000 gebruikers regelen en met zijn allen op 1 lijn zitten, kwestie van goed overleggen.

Een en ander maakt me overigens wel nieuwsgierig. In deze forum software heb je de "actieve gebruikers" teller, op welke periode staat die ingesteld bijv. 3 maanden?
En dan het aantal geregistreerde leden, wordt deze regelmatig ververst? Bijv. accounts eruit gekiept die meer dan een jaar niet meer ingelogt hebben? Op die manier krijg je een heel mooi overzicht van hoeveel daadwerkelijk leden je hebt en hoeveel er daarvan ook echt actief zijn.
Maar nogmaals, het ligt er maar aan wat je wilt met je forum.

Ondanks goed werk is 1 mod nooit voldoende voor een forum, belangrijk zijn ook zaken als een lijn doortrekken, oog hebben voor wat allemaal belangrijk is en niet alleen wat je zelf belangrijk vindt want dat is het nadeel als je het alleen doet, oog hebben voor gebruikersgerichtheid en gebruikersvriendelijkheid.
En aan een aantal van die punten schort het wel met enige regelmaat.

Doch tja als je die keuze maakt... het is een keuze.

Voor mensen die dan zeggen dat anderen die dat niet prettig vinden het maar elders moeten zoeken, geef ik ze gelijk, maar kijk dan ook niet vreemd op als ze dat ook daadwerkelijk gaan doen en als je discussies blijft houden.

Het forum loopt zeker goed, maar stilstand is achteruitgang, het kan echt beter.
En mijn kritiek mag fel zijn, dat is helaas mijn manier van schrijven in discussies, maar ik hoop wel dat voor iedereen duidelijk is dat hij als opbouwende kritiek bedoeld is en dus echt niet om de boel af te kraken.
Mensen die me kennen weet dat ik erg fel ben op gebruikersgerichtheid en gebruikersvriendelijkheid en het voorkomen van weglopen van gebruikers. Ook al gaat dat soms tegen mijn eigen mening in, als het goed is voor verbetering, zet ik mijn mening voor zoiets opzij, maar oke.... de meesten van jullie kennen me niet en zullen dat ook niet weten, vandaar even deze uitleg.
Dus echt niet kwaadaardig bedoeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2006, 06:45   #23
anoniem13724
Guest

Standaard

ik ben ook lid van het c!t forum, daar hebebn ze het foute en stoute topic daar wordt als de fout verwijderd is het bericht leeggehaald en kort ingeschreven wat ermee gedaan is.

weet de mod(s) (daar zijn er meerdere) dat de melding afgehandeld is

we hebben nu ook weer een keline discussie over een g**le gebuiker welke weg moest, maar dit wordt kort afgedaan met "geen discussie hier"
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten