Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 March 2011, 22:52   #21141
anoniem42071
Guest

Standaard

Een heterdaad, wordt alleen niet op gereageerd, als je een dode of een bijna dode op je schoot hebt liggen, bij wijze van spreken. Daar ga je heen, of je regelt dat een naburig bureau iets stuurt, als je zelf toch niet kan, door zeer dringende omstandigheden.

En ja die 3 op het bureau. Het kan van alles zijn geweest. Een zeer gestoord persoon binnen (of meerdere), of net 2 of 3 verdachten aangehouden die nog in het hok moeten, maar wachten op een arts? zijn maar 2 voorbeelden, maar er zijn er legio op te noemen, waardoor je op dat ene moment net even niet dat bureau uit kan.
Overigens Moesten er bij ons verplicht 2 aanwezig zijn, als er een arrestant binnen was. En terecht, ook zo iemand kan hulp nodig hebben.
En vergeef me: Er staat niet vast dat die 3 OOK aan het bureau waren, toen jij belde, want ik neem aan, dat je de videoband toch even later hebt gebracht.

En de politie is een geweldig beroep. Je weet namelijk NOOIT wat je de volgende seconde aan het doen zal zijn.
Nogmaals, we worden het niet eens en dat hoeft ook niet. De bril waardoor we beiden naar iets kijken, of hoe we iets hebben meegemaakt, bepaalt ons gevoel en mening over iets.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 00:16   #21142
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
waardoor je op dat ene moment net even niet dat bureau uit kan.
Nog effe kort dan.
Die 3 zaten dus gewoon koffie te leuten binnen en te wachten op de videobanden die wij brachten.
Verder waren er 2 dus in 1 auto met die hotelbriefjes bezig, nadien zouden ze naar de friture gaan.
Ik heb meegekregen dat er onder nog arrestantenbewaking rond liep, want voor hun moest meebesteld wordenen daarvoor moest speciaal naar beneden gebeld worden met de intercom. Verder had je nog de wachtcommandant en nog een OvD maar die heb ik bewust niet meegeteld.
Wij hebben er ook nog een praatje mee gemaakt en er was niets te doen die avond.

Citaat:
En vergeef me: Er staat niet vast dat die 3 OOK aan het bureau waren, toen jij belde, want ik neem aan, dat je de videoband toch even later hebt gebracht.
Zoals gezegd had ik zowat altijd de scanner in de auto, ik kende de wagen nummers en hoorde het dus ook als die naar binnen kwamen met of zonder arrestant (de sluis) of naar buiten gingen.
Ik kan nog meer opnoemen, maar ga er nu maar van uit dat ik het echt wel zeker kan weten van dat moment. Er was de hele avond al niks loos.

En dat was niet het enige moment dat ik aparte dingen heb meegemaakt in die tijd.
Over feiten kun je het niet eens worden, je kunt het geloven of niet geloven, moet je zelf weten.

Er zijn ook nog wel andere leuke dingen, zoals een vrouwelijke collega aan de tieten voelen. We stonden daar notabene in het donker tegenover, hahahaha.

Kregen ze een oproep, zag je snel de bh aantrekken en bovenkant uniform, snel sint Pietersberg afrijden en ondertussen had de meldkamer ze al 5x geroepen.
Toen kwam er het antwoord van "ja hb, op de mergelweg", en op de vraag waarop ze geen antwoord hadden gegeven kwam het smoesje dat ze niet in de gaten hadden dat het geluid zacht stond.
Je kunt van al die dingen een verdediging zoeken, feit is dat ik een getuige heb, we beiden gezien hebben wat er gebeurde bovenop de berg, dat ze wel degelijk de oproep eerder gehoord hadden en ook het wagennummer klopte met de oproep.

Ook nu ging het gelukkig om hotelbriefjes, maar als het een ernstige situatie was geweest?

Maar goed, ook dat is van 20 jaar geleden, net als het verhaal wat ik net vertelde. Buiten wat je dan van agenten zelf hoort vertellen, bevestigingen van familie die bij de politie werkt etc.
Ik vind het wel goed zo, men hoeft het niet met me eens te zijn of me te geloven, maakt mij niet uit.

Citaat:
Nogmaals, we worden het niet eens en dat hoeft ook niet. De bril waardoor we beiden naar iets kijken, of hoe we iets hebben meegemaakt, bepaalt ons gevoel en mening over iets.
Nee oke dat ben ik ook helemaal met je eens.
Maar bij wat ik nu noemde gaat het niet om hoe je iets meegemaakt hebt maar gewoon een vertelling van feiten, dus niet wat ik dacht dat er vermoedelijk gebeurde, maar feiten.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 00:23   #21143
anoniem42071
Guest

Standaard

Big smile..... Heel soms..... zijn het net mensen. Ik geloof je.
Maar de moraal was dus in jou omgeving heel erg laag.
Enne zulke dingen mogen echt niet tijdens de dienst.
Ik stop met goed praten........ Want wat krom is kan je niet recht praten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 01:52   #21144
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Maar de moraal was dus in jou omgeving heel erg laag.
Nou dat wil ik niet zeggen hoor. Kijk overal heb je uitzonderingsgevallen. Het is niet zo dat dit dus (behalve video kijken) orde van de dag was, maar eerder uitzondering dan regel. Ik vergiste me trouwens, het was geen 20 maar ongeveer 25 jaar geleden zoiets.
Ik vind dat nog een goede tijd. Politieagenten vond ik persoonlijk toen ook meer toegankelijker en vriendelijker, ondanks dat je evengoed een bekeuring kreeg voor een kale band. Maar je kon er toch mee praten en gezellig lachen ofzo. Ze doen immers ook maar hun werk.

Inbraak kwamen ze wel meteen op af. Café ruzies in die tijd werd meteen aangepakt, gewoon alvast met 4 man naar binnen rennen en de versterking kwam vanzelf wel. En niet eerst een half uurtje wachten of het niet vanzelf voorbij gaat zoals nu.

We hadden 1 agent in Maastricht die alom berucht maar ook gerespecteerd werd, die noemden we hier "de bèf". Maar dat was er dus eentje met handen als kolenschoppen, die trad ook alleen een caféruzie tegemoet hoor. Ik heb die eens letterlijk een relschoppende MVV fan bij kraag en broekriem zien pakken en de bus in zien gooien, die ging echt letterlijk een meter door de lucht. Dat was een motoragent. Als die je een stopteken gaf op je bromfiets en je negeerde dat tot twee keer toe, lag je de derde keer op de grond hoor. Dus als die achter je aan kwam ging er bijna geen hond meer de loop op.
Bij een café ruzie heb ik hem eens met 3 man naar buiten zien komen, eentje schopte hij onder zijn kont vooruit en de andere twee met hun hoofd onder zijn armen geklemd. Die ruzieden niet meer hoor!
De ruzie was al voorbij voordat de versterking er was en hij was alleen naar binnen gegaan.

Toen zoiets later "ongewenst" werd, zal rond... nja... 1989 a 1991 ofzo zijn geweest, allerlei veranderingen (ook die nieuwe lichting arrogante agenten waar ik over sprak kwam toen van de opleiding af), hebben ze hem "weggepromoveerd" naar het busje wat verkeersongevallen registreerde. Mocht niet meer op de motor, tja die man zijn leven is een beetje afgepakt volgens mij.
Twee jaar laten hebben we hem niet meer gezien, is geloof ik nog een paar maanden bij de ME geweest.
Dus buiten die uitzonderingen die niet hoorden te gebeuren, was er in die tijd wel nog respect voor de pollitie, niet alleen voor die ene. Toen greep de politie nog door, dat mocht toen ook nog en er werd eens een oogje dicht geknepen.

Maar toen dat niet meer mocht en de politie strenger toegekeken werd op naleving van wetgeving, goed gedrag, praten met lastposten i.p.v. ze oppakken en dat soort geneuzel, is het hard bergafwaarts gegaan met het respect en omhoog met de criminaliteit. Althans hier dan.
Bijzonder jammer, wat mij betreft mogen we meteen terug naar 25 jaar geleden wat dit betreft.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 16 March 2011 om 01:56 Reden: Regeltje toegevoegd.:)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 01:54   #21145
anoniem14733
Guest

Standaard

Ah sorry, goede herinneringen, ik zie dat het weer een lang verhaal is geworden, ik ga ook maar eens stoppen met de discussie.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 02:02   #21146
anoniem14733
Guest

Standaard

Ha lachen, ik vond er zelfs iets over terug op internet in een motorforum.
Post uit 2003 er wordt gesproken over 15 jaar geleden dus inderdaad rond 1987 ofzo.
http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/799578
LoL.
Alleen klopt dat verhaal niet, was niet als ie zijn dag niet had maar als je weigerde te stoppen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 13:20   #21147
anoniem17490
Guest

Standaard

heey mensen ik ben terug van weggeweest
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 17:59   #21148
anoniem13802
Guest

Standaard

O , was je weg .
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 18:01   #21149
dutch-online
Guest

Wink

Ik ben weg van teruggeweest ............... soms
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2011, 19:28   #21150
anoniem13863
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chimera Bekijk bericht
heey mensen ik ben terug van weggeweest

LOL was je weg dan, ik heb je niet eens gemist. Soms word ik ook Gekvanmezelf hoor
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten