Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 December 2012, 12:39   #31
anoniem34927
Guest

Standaard

Niek,

Knipsel2.PNG

Deze logboeken kan ik openen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 12:48   #32
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Tot C:\windows\logs\CBS\CBS.logs heb ik geen toegang.
Dat tikte je eerder.

In de bovenste staat dan het log van de scannow. (CBS.log, zonder s dan) . Ik heb hem even bij mij doorgelezen, maar daar staat veel (voor mij) onbegrijpelijks in hoor.

Ik denk dat je even moet zoeken in het log naar " scannow" en dan misschien alleen het laatste deel hier kan plaatsen. Er staat een tijd bij elke melding.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 16 December 2012 om 12:51
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 14:29   #33
anoniem34927
Guest

Standaard

Hallo Niek,

Tot het eerste en laatste van die logboeken (.log) heb ik geen toegang. Die andere heb ik bekeken en niets gevonden met scannow.
Kan ik op de ene of andere manier toegang tot die logboeken krijgen?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 15:28   #34
anoniem42071
Guest

Standaard

Je moet alleen de eerste hebben. Ik blader hier gewoon via "Deze Computer" > Windows > logs> en dan kan ik CBS.log gewoon openen. Die paar daar onder zijn ingepakte (rar) bestanden, op die laatste na. Maar het gaat alleen om CBS.log.
Heeft je gebruikte account wel administrator rechten?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 15:39   #35
anoniem34927
Guest

Smile

Ja, ik heb administrator rechten.
Ben volop op internet aan 't zoeken hoe ik bij die .log kan komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 16:38   #36
anoniem42071
Guest

Standaard

Zoek even met je mee: http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...8-155370b05302

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2012, 16:40   #37
anoniem42071
Guest

Standaard

En mocht je ook een foutmelding zien is deze mogelijk van belang: http://technet.microsoft.com/nl-nl/l...=ws.10%29.aspx
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2012, 10:43   #38
anoniem34927
Guest

Standaard

Hallo Niek,

Die eerste link doet het perfect. Op die manier kan ik het logboek openen. Heb de laptop "hernieuwd" (een mogelijkheid bij W8, minder grondig dan naar fabrieksinstellingen) . Het probleem met het niet herkennen van de externe schijf is er nog steeds.
Op de website van Western Digital (een tip van Erik), lees ik dat back up software van derden niet ondersteund wordt. Dat zal de reden van het hele gedoe zijn.
Nu op zoek naar een externe HDD die dat wel doet.
Heb jij een tip?

Irene
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2012, 15:26   #39
anoniem26138
Guest

Standaard

Wil je ook een schijfcontrole van je systeempartitie uitvoeren ?
Rechtsklik op de schijf (meestal C: ) en kies 'Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren'. In het vervolgvenster twee vinkjes zetten, en OK, en je laptop herstarten. Je schijf wordt dan voordat Windows boot gecheckt, en dat kan een uurtje of meer duren. Kijk in je logboeken op het tijdstip van de boot er na voor resultaten, waarschijnlijk een ingang bij 'Toepassing' die wininit heet.

Dit omdat er corrupte systeembestanden werden gevonden met die System File Check.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2012, 15:42   #40
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door irene.de.pauw Bekijk bericht
....Op de website van Western Digital (een tip van Erik), lees ik dat back up software van derden niet ondersteund wordt. Dat zal de reden van het hele gedoe zijn.
"Windows Backup, NT Backup, and Windows Live One Care are Microsoft programs and not supported by Western Digital. If your drive is not recognized by these programs it is likely that you will need to contact them for support."

Als het de laatste tekst is waar je op doelt, dan denk ik dat WD duidelijk maakt dat als er problemen zijn in uitsluitend een backup programma dat je dan niet bij hun aan moet kloppen, maar bij Microsoft. En dat klopt natuurlijk, maar het wil zeker niet zeggen dat hun gebrek aan ondersteuning de oorzaak is dat de schijf niet gezien wordt door die software. Dat is nog steeds een Windows BU probleem, want Windows toont hem wel in de Verkenner.

Ik heb trouwens nog een klein idee voor na de schijfcontrole:
Niet-herkende USB-apparaten repareren via Windows Apparaatbeheer
Het is even werk, maar te proberen. Via deze methode verwijder je alle drivers welke voor die schijf zijn ge´nstalleerd, en kan je een schone start maken. Verwijder zoveel als in dat artikel mogelijk geadviseerd wordt.
Na het verwijderen en nog vˇˇr het opnieuw aansluiten van de schijf zou ik alle stroom van de laptop halen, ook de accu er even uit, een keer of drie op de aan/uit schakelaar drukken, en dan pas alles weer opstarten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten