Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 November 2012, 01:25   #11
anoniem14733
Guest

Standaard

Sorry, ik zie er wel een zee aan errors in staan, maar dit soort foutmeldingen gaat mij ook iets boven mijn pet.
Maar liep hier op het forum niet ook eentje van Microsoft rond? Zou die niet kunnen ontleden of hier ites tussen zit wat een en ander heeft kunnen veroorzaken of dat er nog steeds iets niet goed zit?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2012, 05:58   #12
anoniem13576
Guest

Standaard

Code:
11/14/2012 4:44:12 - PFRO Error: \??\c:\windows\syswow64\drivers\iansmsg.dll, |delete operation|, 0xc0000034
iansmg.dll heeft te maken met Intel advanced network Services

En die astlog.exe zal zeer waarschijnlijk de welbekende asterisk logger zijn die laat zien wat er achter die sterretjes/puntjes staat wanneer een wachtwoord wordt of is ingevuld. Dat is op zich een heel erg handig programmaatje wanneer je zelf een wachtwoord bent vergeten en dan kun je het daarmee weer zien.
Maar, wanneer iemand of iets ander datzelfde programma op jouw computer gebruikt dan ben je er niet blij mee. Om die reden wordt het gedetecteerd als een PUP/PUA en dat is in het Nederlands iets als een Mogelijk Ongewenst Programma of Mogelijk Ongewenste Applicatie.

Het gaat er maar net om of jij de controle hebt over astlog.exe of dat iemand anders dat heeft. Dat weet MBAM (of andere scanner) niet en dan wordt het gedetecteerd indien de optie om PUP/PUA te detecteren is ingeschakeld.

Nogmaals... controleer altijd wat er gedetecteerd wordt door een anti-virus c..q anti-malware programma voordat je de gedetecteerde bestanden in quarantaine zet of helemaal van je systeem gooit.

Andersom moet je ook nooit geloven dat je systeem helemaal malware-vrij is omdat programma X geen malware kan detecteren. Gebruik dan ook nog programma Y en Z als extra controle.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2012, 11:25   #13
anoniem22217
Guest

Standaard

ctrlaltdelete,

Ik ben blij dat je me op de asterisk logger attendeerd, daarvoor dank.

Ik heb dus niet zelf die asterisk logger geïnstalleerd, om de simpele reden dat ik al mijn wachtwoorden in een encrypted file op een andere "externe" schijf staan in een verborgen map(en een papieren file in de kluis, wel een steeds bijgewerkte lijst ) net als mijn Mozbackups van Firefox en Thunderbird en enkele belangrijke belastingfiles.

Ik gebruik al meerdere anti mall ware programma's als Mbam o/a SUPERAntiSpyware Pro en die bij AVG word geleverd.

De computer is goed beveiligd (niet dus! ondanks dat..) want voor de update zag Mbam de 5 trojans niet en na de update wel.
En ik besef heel goed dat je zelf moet opletten en dat de virussen sneller worden gemaakt dan dat de antivirussoftware het kan bijhouden.

Dit blijkt ook wel want ik heb in de 3,5 jaar dat ik de PC heb nog nooit last gehad van hardware nog software of virus problemen tot nu toe dan, het moest er denk ik eens van komen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten